Re: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE

From: "Krzysztof Lyzwa" <K...@d...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Znieczulenie zeba podczas ciazy-PILNE
Date: Mon, 11 Sep 2000 09:01:41 +0200

Ewa K napisał(a) w wiadomości: <8phtrs$4kg$1@h1.uw.edu.pl>...

> [...]
dziecko.
>Ja przeswietlalam zeba nie wiedzac ze jestem juz w ciazy i nic sie nie
>stalo. A jesli chodzi o znieczulenia u stomatologa to nie musisz sie
równiez
>niczego obawiac. W 9 miesiacu ciazy wypadla mi plomba z ósemki i stomatolog
>zdecydowal, ze trzeba by tego zeba wyrwac. Oczywiscie uzyl znieczulenia
nie
>powodujac tym zadnych komplikacji. Wiec jak widzisz nie musisz sie niczego
>obawiac, grunmt to wyleczyc zeby zanim dzieciatko przyjdzie na swiat.

No wlasnie. Szosty tydzien.
To jest okres dosc wredny, bo wlasnie w tym czasie zaczynaja sie ksztaltowac
narzady wewnetrzne i w tym czasie moze dojsc do powstania wad wrodzonych.
Nie mozna tego przyrownac do 9-go miesiaca, kiedy dziecko jest w pelni
uksztaltowane i trudno bylobu mu zrobic powazna krzywde.
AFAIK sposrod dostepnych srodkow przeciwbolowych jedynie Paracetamol jest
uznawany za nieszkodliwy w ciazy i podczas karmienia - chociaz i w jego
przypadku zaleca sie ostroznosc w stosowaniu podczas pierwszych 3 miesiecy
ciazy.

Moc - mozna. Robi sie zastrzyk i juz. Tyle, ze nie ma sie co oszukiwac -
ryzyko istnieje. To jest wybor "mniejszego zla".

No, to idz i porozmawiaj z nim, przedstawiajac mu sytuacje.
IMHO - musisz przecierpiec leczenie tego zeba "na zywca", a z reszta
poczekac do konca 3-go miesiaca ciazy.

Nie ma za co ;-(((

Pozdrawiam
Krzysztof Lyzwa