Zniżka w środkach komunikacji miejskiej

1. Data: 2004-06-04 00:35:54

Temat: Zniżka w środkach komunikacji miejskiej
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Jako osoba (umiarkowany stopień niepełnosprawności) bardzo często
poruszająca się środkami komunikacji miejskiej, ale nie będąca w chwili
obecnej ani uczniem, ani też studentem (26 lat, bo może ma to jakieś
znaczenie) zacząłem się zastanawiać czy jako osobie niepełnosprawnej z
takim, a nie innym stopniem niepełnosprawności należy mi się jakaś zniżka w
opłatach za przejazdy (mówiąc szczerze wątpię), czy też nie. Nie wiem jak to
jest, bo to, że należy się ona osobom z dawną I-szą grupą (teraz te
określenia już chyba nie obowiązują) to rozumiem i w pełni popieram.
Zastanawiam się jednak jak to jest ze mną ? Pytam, bo jak na razie korzystam
z pełnych opłat, a jeśli mógłbym płacić mniej to czemu tego nie wykorzystać
?
Chciałem najpierw zadzwonić z tym pytaniem do ZTMu, ale, wnosząc po własnych
doświadczeniach - znając poziom zorientowania i uprzejmości naszych
urzędników wolałem najpierw tutaj zapytać. Jeśli ktoś ma coś przeciwko
temu - oczywiście przepraszam.

Pozdrawiam serdecznie
Kuba

2. Data: 2004-06-04 05:28:37

Temat: Re: Zniżka w środkach komunikacji miejskiej
Od: "Piotr M :) " <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-06-04 02:35 ,korespondent cOOba napisał co następuje:
> [...]
> doświadczeniach - znając poziom zorientowania i uprzejmości naszych
> urzędników wolałem najpierw tutaj zapytać. Jeśli ktoś ma coś przeciwko

Dzień Dobry

Widzisz problem w tym że odnośne przepisy są różne w różnych miastach
najlepiej spróbuj znaleźć stronę przewoźnika ( MZK czy ZTM ) albo podaj
jakie miasto cię interesuj wtedy będzie można konkretniej odpowiedzieć

Ale z reguły jeśli przewiduje dany regulamin zniżki to dla stopnia
umiarkowanego jest to 50 % ale może być obwarowane dodatkowymi warunkami
a tego sprawdzić się nie da bez wiedzy o jakie miasto ci chodzi

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-06-04 10:03:04

Od: "edycja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W powiecie zawierciańskim od 1 czerwca osoby z umiarkowanym stopniem
niepełnosprawności wynikającym ze schorzeń narządów ruchu jeżdżą komunikacją
miejską za darmo :-) Zdarza się, ze w naszym kraju wchodzą w życie również
takie rozporządzenia.

4. Data: 2004-06-04 10:10:13

Od: "Andrzej" <7...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie wiem na jakie schorzenie cierpisz , ale jesli mas II grupe na wzrok a
mieszkasz w Krakowie ( tzn chcialbys sie poruszac po Krakowie ,
niekoniecznie oczywiscie musisz mieszkac w Krakowie)to mozesz sie poruszac
w obrebie granic miasta za darmo.
Pzdr
Andrzej

5. Data: 2004-06-04 12:12:25

Od: "Rafal Zielinski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich,
>
> Jako osoba (umiarkowany stopień niepełnosprawności) bardzo często
> poruszająca się środkami komunikacji miejskiej, ale nie będąca w chwili

Witam

jezeli chodzi o Kielce to jest to jeszcze inaczej niz u moich przedmowcow.
Otoz u nas znizki podzielone sa na dwie czesci. Studencka i inwalidzka. I
tak studenci placa 45% normalnego biletu (95gr), a inwalidzi (bez wzgledu na
stopien inwalidztwa, z wylaczeniem dawnej pierwszej grupy, tu sprawa ma sie
po staremu, Ci z opiekunem jezdza za darmo) 55% (1,15zl)

Rafal Z

6. Data: 2004-06-04 15:05:25

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr M :) " <p...@p...onet.pl>
w wiadomości news:c9p19u$rv5$1@news.onet.pl...

> Dzień Dobry
> ... podaj jakie miasto cię interesuj wtedy będzie można konkretniej
odpowiedzieć. <cut>

Fakt, nie napisałem na początku, przepraszam.
Mieszkam w stolicy, a więc chodzi o... Warszawę.

"Andrzej" <7...@p...onet.pl>

>....Nie wiem na jakie schorzenie cierpisz , ale jesli mas II grupe na
wzrok...

Wprawdzie w orzeczeniu, jako przyczyna niepełnosprawności widnieje tylko
"10-N" (co, jak przeczytałem na http://www.wson.wroc.pl/info_1_main.htm).
Podejrzewam jednak, że chodziło o wodogłowie wrodzone, bo jest to główna
choroba na którą miałem dokumenty, jakie dostarczyłemm na komisję
(choć nie tylko).

Pozdrawiam wszystkich serdecznie,

--
--= cOOba =--
--= GG:975443 =--

7. Data: 2004-06-06 10:22:25

Od: "Ulka " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w Warszawie osoby do 26-roku życia moga podróżować komunikacją miejska za
darmo
tu jest link do str. mza pkt.5

http://www.ztm.waw.pl/taryfa3.php

po tej dacie( liczy się dzień urodzin) juz niestety 100 %

8. Data: 2004-06-08 23:10:33

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ulka " <m...@g...pl>
w news:c9ur91$8o1$1@inews.gazeta.pl popełnil(a):

> Witam
> w Warszawie osoby do 26-roku życia moga podróżować komunikacją miejska za
> darmo...

Witam serdecznie,

Wprawdzie to pytanie jest już nieco poza tematem tej dyskusji, ale, gdyby
wśród Was, grupowiczów znalazł się ktoś, kto znałby odpowiedź w tej
kwestii - byłbym bardzo wdzięczny za skrobnięcie choćby słówka. Jak
wspomniałem na samym początku wątku jestem osobą o umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności (taki to termin widnieje w orzeczeniu) zaczęło mi świtać
w głowie, czy aby czasem [a nawet jeśli nie to posiadanie takowego dokumentu
niczemu nie szkodzi] nie przydałaby mi się legitymacja osoby
niepełnosprawnej. Nie wiem tylko (co gorsza nie wiem gdzie szukać
informacji - w ZUSie ??) czy mogę taką legitymację otrzymać, nawet jeśli
niepotrzebnie, a jeśli tak to skąd zacząć formalności ? Miałem zamiar w tej
sprawie zadzwonic do ZUSu i tam zapytać, ale dobrze, czy nie postanowiłem
sobie zapytać tutaj. Mając nadzieję, że nikt nie ma specjalnie nic przeciwko
będę bardzo wdzięczny za każdą udzieloną w tej sprawie radę, zanim powezmę
ostateczną decyzję i zatelefonuje do ZUS /że też oni nie mają skrzynek
m@ilowych ;) /.

TIA

--
--= cOOba =--
--= GG:975443 =--

9. Data: 2004-06-08 23:13:26

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-06-08 23:16:14

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za wysłanie tej samej wiadomości raz jeszcze.
Już wysłałem cancel-posta i mam nadziję, że kopia wiadomości wkrótce zniknie
z listy ;>

Pozdr.

--
--= cOOba =--
--= GG:975443 =--

kursy komputerowe i egzaminy ECDL - Wrocław
Re: Odp: Polskie wybory
ktora grupe inwalidzka?
Kurs języka migowego w Warszawie
opieka dlugoterminowa w domu!