Znów będą majstrować przy emeryturach.

11. Data: 2011-05-20 12:53:41

Temat: Re: Znów będą majstrować przy emeryturach.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 May 2011 13:36:12 +0200, medea napisał(a):

> [...]
jekt__Emerytury_z_OFE_wyplaci_ZUS.html

> Eee, słabi ci politycy. Powinni w takiej sytuacji obiecać 10-krotnie
> wyższe emerytury. Wtedy przynajmniej kończylibyśmy świat z uwielbieniem
> dla obecnego rządu na ustach.

Niczym muzułmańscy zamachowcy albo japońscy kamikadze?

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

12. Data: 2011-05-20 16:02:29

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Redart. Co jest bardziej realne ? To że jesteś właśnie okradany z
> emerytury, czy "A tu pełną parą idziemy w kierunku w którym staje się
> socjalistycznym modelem" ? ;)

Wiesz, ciężko tak gadać, jak sienie widzi drugiego końca kija.
A dokładniej - widzimy ten koniec, z którego idą składki do, a nie widzimy
dokładnie, którędy z kija i w jakim kierunku wypływają. na pewno nie
wypływają
za granicę. Czyli gdzie ?
Na pewno część płynie bezposrednio do mojego teścia, teściowej, ojca.
Inna część płynie do mojej siostry, ale już pośrednio, tzn. siostra opiekuje
się
ludźmi z porażeniem mózgowym i jest to placówka finansowana z budżetu.

Ten kij zawsze się rozrywa. Moje pytanie nie brzmi 'kto mnie okrada',
ale kto ma odwagę przyciąć na drugim końcu wg. zasady 'na wszystko
nie starczy'. Przyciąć mojemu teściowi, teściowej, czy mojej siostrze ?
A moze autostradom przyciąć ? A może przyciąć policji i w ogóle zrezygnować
z meczy piłkarskich ?

13. Data: 2011-05-20 17:05:50

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> [...]
> A moze autostradom przyciąć ? A może przyciąć policji i w ogóle zrezygnować

To nie jest kwestia odwagi. Jeśli społeczeństwo pozwala się okradać, to
rządzący nawet palcem nie kiwną w kierunku przycinania o którym piszesz,
ponieważ ... nie mają takiej potrzeby.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

14. Data: 2011-05-20 18:52:42

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-20 14:53, Ikselka pisze:

jekt__Emerytury_z_OFE_wyplaci_ZUS.html

> Niczym muzułmańscy zamachowcy albo japońscy kamikadze?

My raczyj nie będziemy mieli wyboru.

Ewa

15. Data: 2011-05-20 21:20:56

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

+ wpływy z OFE.

Czyli niezupełnie tak jak teraz.

--
CB

16. Data: 2011-05-20 21:37:24

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czasach gdy wchodziła reforma emerytalna zajmowałem się
(dodatkowo) zawieraniem umów z OFE.
Aby to robić musiałem przejść odpowiednie szkolenie obejmujące
wiedzę nt reformy emerytalnej... itd... iiiiii

dystrybucja przyszłych emerytur ze składek w OFE przez ZUS
nie była już wtedy wykluczana jako opcja.

Oczywiście można (inna opcja) stworzyć nowy, centralny podmiot,
który otrzyma sumę oszczędności odpowiadającą stanowi konta
emeryta w OFE i zajmie się ich wypłatą...
ale znając życie A) będzie to nowe pole do lewych popisów
dla ekipy, która dostanie do ręki te pieniądze i będzie czerpać
własne "uzasadnione" kosztami zyski z ich lokowania, oraz
B) ZUS wykorzytując własny, działający system dystrybucji
emerytalnej zrobi to praktycznie taniej.

Należy przy tym pamiętać, że w interesie społecznym bardziej
leży przekazywanie pieniędzy ludziom (bo od tego stają się niejako
bogatsi napędzając konsumpcję, a zatem i w efekcie całą gospodarkę)
niż przetrzymywanie ich (nawet z zyskiem, który i tak ostatecznie
pochodzi z naszych kieszeni) bez dobrze uzasadnionej potrzeby.

Reasumując: nie wiem i nie rozumiem co nowego, czy złego
jest w tym posunięciu, która była brana pod uwagę od początku
reformy emerytalnej.

--
CB

17. Data: 2011-05-21 06:05:23

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> Reasumując: nie wiem i nie rozumiem co nowego, czy złego
> jest w tym posunięciu, która była brana pod uwagę od początku
> reformy emerytalnej.

Obciążenia dla skarbu państwa w związku wypłatami emerytur są zbyt duże,
by państwo mogło je udźwignąć bez dodatkowych zabiegów. Pierwszym
zabiegiem było zmniejszenie składki przekazywanej do OFE. O tym już było
sporo mówione. Udowandniałeś, że zabieg ten wpłynie korzystnie na
wysokość przyszłych emerytur. Przyjmuję tamtą argumentację z
zastrzeżeniem "jest szansa".
Tylko należy pamiętać, że zabieg ten nie został wykonany po to, by
przyszłym emerytom coś polepszyć. Był wykonany po to, by nie musieć
wykonywać operacji na wrzodzie. Dzięki temu zabiegowi rząd nie musi
wprowadzać reform likwidujących przywileje emerytalne etc.

Teraz proponuje się, by całość naszych składek do OFE na 10 lat przed
przejściem na emeryturę została przekazana do ZUS i spożytkowana na
wypłaty dla obecnych emerytów. To nie jest więc kwestia jak piszesz, kto
będzie fizycznie emerytury wypłacał, tylko jest to kolejne zadłużenie
się państwa u obywateli.

Kwestia długu. Ten dług był. Ideą reformy emerytalnej było stopniowe
zredukowanie długu emerytalnego do 0. Głównym jej założeniem było
skończenie z zadłużaniem się na bieżące wypłaty emerytur. Dla tego
składki szły do OFE a nie do ZUS. Obecne emerytury miały być wypłacane
ze środków uzyskanym m.innymi z prywatyzacji.

Obydwa posunięcia rządu. To z obcięciem składek do OFE, oraz planowane
przejęcie puli na 10 lat przed emeryturą, są zaprzeczeniem idei reformy
emerytalnej ponieważ powodują utrzymanie na tym samym poziomie lub
powiększenie długu emerytalnego państwa wobec obywateli.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

18. Data: 2011-05-21 07:25:36

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-20 23:37, cbnet pisze:

> Reasumując: nie wiem i nie rozumiem co nowego, czy złego
> jest w tym posunięciu, która była brana pod uwagę od początku
> reformy emerytalnej.

Może to, że zakłady emerytalne miały mieć możliwość inwestowania
pozostałej, niewypłaconej jeszcze części kapitału emeryta, a w ZUSie
jest/będzie on tylko wirtualny, bo przepuszczany na bieżąco?

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/9334,zaklady_
emerytalne_2_5_mld_zl_na_start.html

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

19. Data: 2011-05-21 13:10:23

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że chodzi o jakies nieporozumienie.

Konto w OFE ma być zlikwidowane i kwota z konta przekazana
do podmiotu oddelegowanego do wypłacającania emerytury
po osiągnięciu przez właściciela wieku emerytalnego.
O wcześniejszej likwidacji konta i dysponowaniu kasą z OFE
nie ma mowy.

Wydaje mi się, że coś pokręciłeś lub przeinaczyłeś.

--
CB

20. Data: 2011-05-21 13:13:53

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ba! Nawet był taki pomysł, aby tych "zakładów emerytalnych"
było kilka i aby ze sobą konkurowały.

Wybrano ZUS i to także ma swoje zalety.

Dramatu w związku z samym tym nie ma IMHO.

Czy człowiek dostanie 50 pln więcej (w sytuacji gdy dodatkowy
wzrost cen pochłonie mu np 60 pln) czy 50 pln mniej (przy bardziej
umiarkowanym wzroście cen) - nie ma zasadniczej różnicy IMHO.

--
CB

Ty i Wszechwymiar
Uważam Rze.