Re: Żołądki drobiowe

1. Data: 2001-01-26 11:22:52

Temat: Re: Żołądki drobiowe
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: ostry <o...@e...com.pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 26 stycznia 2001 11:54
Subject: Żołądki drobiowe

>Tak mnie wczoraj naszło podczas konsumpcji pysznych tradycyjnie robionych
>żołądków drobiowych czy ktoś z grupowiczów próbował takie żołądki marynować
>?
>Na mój gust powinno być pycha ?
>

>--
>ostry

OK, mam tylko obawe, czy ocet zamiast dzialac "kruszaco" nie spowoduje, ze
zoladki stwardnieja na podeszwe ? (bo rozumiem, ze o octowe marynowanie ci
chodzilo). Ale pycha byloby na pewno.
Herbatka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-26 11:41:23

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, mam tylko obawe, czy ocet zamiast dzialac "kruszaco" nie spowoduje, ze
> zoladki stwardnieja na podeszwe ? (bo rozumiem, ze o octowe marynowanie ci
> chodzilo). Ale pycha byloby na pewno.

Chyba nie powinny stwardnieć - załóżmy, że dusimy je jak trzeba do miękkości
( nie zaciągamy sosu ), odcedzamy a na pozostałym sosie robimy lekką zalewę
octową, którą zalewamy żołądki w naczyniu. Chyba następnym razem zacznę
eksperymentować. Np. z wątróbką drobiową - panierowana, obsmażona z cebulką
i zalewa tak samo jak do żołądków ?
Jak zrobię to podzielę się z wami wrażeniami

1. Data: 2001-01-26 12:09:12

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> octową, którą zalewamy żołądki w naczyniu. Chyba następnym razem zacznę

Narobiliście mi apetytu - spróbuję dzisiaj

sadyl

1. Data: 2001-01-26 12:55:55

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Narobiliście mi apetytu - spróbuję dzisiaj

No to daj znak jak najszybciej :)

To może przy okazji spróbujesz kiełbasę marynowaną ? Jadłem takową w górach,
z tym, że ta "zalewa" to była taka galaretka z cebulkom.

Na moje to trzeba zrobić tak - kiełbasę - ólóbiono ;) ( nie myśliwska i
pochodne - zbyt twarde, prawdę mówiąc tam to były parówkowe ) gotujesz,
kroisz na pół ( wzdłuż ), obierasz z ewentualnego flaka i studzisz. Zalewa
zapewne tradycyjna ( cebulka, ziele itp. ), lekka z dodatkiem gelatyny.
Kiełbasy do słoja ( dużego ) zalać zalewom i czekać aż stężeję. No i to
chyba tyle. Przepyszna była zakąseczka - pod wódkie idealna a i z chlebkiem
jedzona apetyt zaspokoi.

--
ostry

1. Data: 2001-01-27 08:24:33

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> No to daj znak jak najszybciej :)

Zrobiłem troszkę na próbę.
Pierwszy efekt: na wygląd baaardzo nieapetyczne (po dodaniu octu sos
robi się mętnobiały)
O walorach smakowych napiszę po weekendzie (jak się przegryzie)

Resztę żołądków z sosem zameduzowałem (coby było w formie auszpiku na
chleb)

> To może przy okazji spróbujesz kiełbasę marynowaną ? Jadłem takową w górach,
> z tym, że ta "zalewa" to była taka galaretka z cebulkom.

A jak to się spożywa? jak leci, czy odłubane z meduzy?

sadyl

1. Data: 2001-01-27 13:58:03

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Toż to jest przepis na "Utopence", czeski
wynalazek, o który pytałem tydzień temu.
pozdr.Alex.
Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94roqi$laq$...@f...man.torun.pl...

1. Data: 2001-01-29 07:08:39

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Toż to jest przepis na "Utopence", czeski
> wynalazek, o który pytałem tydzień temu.
> pozdr.Alex.

No jak mogłem wiedzieć, skoro ja byłem na Słowacji ?:)

--
ostry

1. Data: 2001-01-29 07:09:54

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to się spożywa? jak leci, czy odłubane z meduzy?

W tym słoju co go mieli to meduzy było tak aby tylko, więc nikt w
oddłubywanie się nie bawił :)
A meduza była nawet nawet - tylko łoctu za duzo, hej :)

--
ostry

1. Data: 2001-01-29 09:24:49

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95b3co$mp0$...@f...man.torun.pl...

> E, to nie mój przepis :) - to w kwestii praw autorskich :)
> ój jest prostszy - takie umyte żołądki przesmażasz na patelni, zalewasz
> rosołkiem albo wodą dodajesz czosnek, sól, pieprz i duuuuuużo majeranku.
> Dusisz pod przykryciem uzupełniając wyparowaną wodę. Na koniec zagęszczasz
> sos. Podawać można z ziemniakami ( gniecione - czy też szturane jak mówią
> boczkiem wędzonym i cebulką ) lub makaronem muszelki. Z przystawkami mam
tu
> zawwsze problem - ale najczęśćiej kapusta modra konserwowa
> [...]

sprobuj z kasza jeczmienna i kiszonymi ogorkami
porpstu pyyyyyyyyycha:)
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 13:27:20

Temat: Odp: Żołądki drobiowe
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wiem, ze Wy juz o czyms innym zaczeliscie, ale ja mam pytanie do tematu -
jak sie przyrzadza zoladki drobiowe w sposob tradycyjny? (nie jadlam, a sama
nazwa i widok w sklepie z trudem pozwalaja mi na wobrazenie sobie czegos
pysznego). Chetnie bym sprobowala zeby wyzbyc sie uprzedzen :)))
No i jeszcze tak przy okazji moze jakies cynaderki ... echhhh moja babcia to
umiala je przyrzadzic ... :)

MMJ

... Always look on the bright side of life ...

Żołądki drobiowe
RE: Reduce Fat Fast
Re: tarta z rokpolem
Re: Dzis premierek oglosil...