Zsiadłe mleko

1. Data: 2002-05-27 13:09:41

Temat: Zsiadłe mleko
Od: "puszka78" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich
Mam małe pytanko.
Przyszła mi ochota na koktajl truskawkowy.
jak zrobic zsiadle mleko ze zwyklego mleka w kartonie (pasteryzowane)
Pozdrawiam wszystkich
Puszka

1. Data: 2002-05-27 13:30:48

Temat: Re: Zsiadłe mleko
Od: "przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puszka78" <p...@g...pl> napisał

> jak zrobic zsiadle mleko ze zwyklego mleka w kartonie (pasteryzowane)

Kiedyś próbowałam zrobić z mleka w kartonie i mi nie wyszło,
Spróbuj może z mleka z folii powinno wyjść. Wlej do jakiegoś naczynia
zostaw na noc na wierzchu ( nie w lodówce) i na drugi, trzeci dzień powinno
już być.

Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2002-05-27 13:32:48

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam wszystkich
> Mam małe pytanko.
> Przyszła mi ochota na koktajl truskawkowy.
> jak zrobic zsiadle mleko ze zwyklego mleka w kartonie (pasteryzowane)

Hmmm... tak samo z się to nie wyjdzie z pasteryzowanego - zepsuje się to
mleko, zgorzknieje ale na zsiadłe się nie przerobi. Możesz spróbować
zakwasić 1 kubeczkiem śmietany kwaśnej np. 12% lub jogurtu naturalnego.
Na zsiadłe to najlepiej nadaje się zwykłe mleko z woreczka.
A tak a'propos koktajli to ja najbardziej lubię takie na maślance :))

Pozdrowienia, Aga

1. Data: 2002-05-27 13:34:57

Od: "d." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wczoraj slyszalam w radyjku, ze w warunkach domowych nie powinno wyjsc mleko
zsiadle z tego, co mozemy kupic w sklepach. ale podobno mozna nabyc szczepy
bakterii, ktore pomoga nam w tym :))
ja kupuje wczesnie rano na bazarku 'mleko wiejskie' i nie musze sie
gimnastykowac, bo faktycznie z tego z folii (3% bodajze) wyszlo cos
gorzkiego o konsystencji daleko roznej od wlasciwego mleka zsiadlego z
hologramem :))
pozdrowka,
d.

1. Data: 2002-05-27 14:05:57

Od: "Anna" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wystarczy do tego z kartonu wlać kilka łyżeczek jogurtu naturalnego lub
zwykłej śmietany - będzie na pewno dobre! (sprawdziłam)
pozdrówka
Anna

1. Data: 2002-05-27 17:10:24

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> wystarczy do tego z kartonu wlać kilka łyżeczek jogurtu naturalnego lub
> zwykłej śmietany - będzie na pewno dobre! (sprawdziłam)
> pozdrówka
> Anna

Potwierdzam, ja też sprawdziłem

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

1. Data: 2002-05-27 18:09:40

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzam, ja też sprawdziłem

Nic dodać, nic ująć, już jesteśmy w EU.
CHUra!!! [Hura?]
Jak to się pisze?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-05-28 05:44:11

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Anna <q...@p...onet.pl> wrote:

> wystarczy do tego z kartonu wlać kilka "yżeczek jogurtu naturalnego lub
> zwyk"ej śmietany - będzie na pewno dobre! (sprawdzi"am)

Raczej kwasnej smietany i to, jezeli kupujemy ja w miescie, takiej,
ktora ma napisane, ze zawiera aktywnw bakterie. Kefir fermentuje
nazupelnie innych drobnoustrojach.
Mozna tez juz kupic gotowe zsiadle mleko w sklepach.

Wladyslaw

1. Data: 2002-05-28 05:44:12

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agusiek <A...@i...pl> wrote:

> Hmmm... tak samo z się to nie wyjdzie z pasteryzowanego - zepsuje się to
> mleko, zgorzknieje ale na zsiad"e się nie przerobi

Z pasteryzowanego wyjdzie. Nie wyjdzie z UHT. Dla pewnosci zakwasic
dodajac kwasnej smietany.

Wladyslaw

1. Data: 2002-05-28 07:34:49

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Z pasteryzowanego wyjdzie. Nie wyjdzie z UHT. Dla pewnosci zakwasic
> dodajac kwasnej smietany.

jak nie zakwasisz, to nie wyjdzie. Znaczy może, ale to tak jak w totka
wygrać. Zależy, jakie bakterie się w powietrzu pałętają. U nas pewnie
gnilne, bo mleko się zawsze na gorzko-śmierdząco psuje. Jak dodasz
śmietany czy wody spod ogórków, to się zrobi kwaśne mleko.

Waldek

cos jak korki
kruszonka, ale drobna
letni koktail