Zupa bananowa - przepis amazonski

1. Data: 2001-07-11 10:35:01

Temat: Re: Zupa bananowa - przepis amazonski
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote in message
news:9iha7i$rm8$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> Banana rozgniesc w miseczce. Zalac goraca woda. Smacznego! ;o)))
>
> Ja jeszcze dodalam (wczesniej namoczonych) rodzynek i szczypte cynamonu.

zaryzykuje, uwielbiam banany :-))
Asia

1. Data: 2001-07-11 10:36:10

Temat: Zupa bananowa - przepis amazonski
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Banana rozgniesc w miseczce. Zalac goraca woda. Smacznego! ;o)))

Ja jeszcze dodalam (wczesniej namoczonych) rodzynek i szczypte cynamonu.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-11 10:36:30

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote in message
> Banana rozgniesc w miseczce. Zalac goraca woda. Smacznego! ;o)))
>
> Ja jeszcze dodalam (wczesniej namoczonych) rodzynek i szczypte cynamonu.

a jeszcze a propos bananow to zrobilam sobie wczoraj pyszny koktail ze
zmiksowanego banana i sporego plastra arbuza. Pysznosci.
Asia

1. Data: 2001-07-11 10:40:51

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
: > Banana rozgniesc w miseczce. Zalac goraca woda. Smacznego! ;o)))
: >
[...]
:
Ech ... to naprawde, nic ryzykownego, az sama sie zdziwilam, ze taka prosta
potrawa, a taka smaczna. Ja w rewanzu sprobuje Twoj mix ;o)))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-11 10:42:13

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote in message

> :
> Ech ... to naprawde, nic ryzykownego, az sama sie zdziwilam, ze taka
prosta
> potrawa, a taka smaczna. Ja w rewanzu sprobuje Twoj mix ;o)))

sekcja zwlok wykaze w obu przypadkach, co? ;-))
Asia

1. Data: 2001-07-11 10:44:42

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> {Wilma} <w...@o...pl> wrote in message

> zaryzykuje, uwielbiam banany :-))

Hm... a moze by tak zaryzykowac bardziej i dodac np. troche chili? (wtedy
bez cynamonu i rodzynek, a za to np... czy ja wiem...)

Jader

1. Data: 2001-07-11 11:28:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

taka jedna kiedys dawno temu, co ja znalam, to byla z Wenezueli i
mowila, ze oni banany to dodaja praktycznie do wszystkiego - dan
miesnych jak najbardziej. Ja osobiscie kiedys za to sporbowalam
sosou czekoladowego do miesa, po meksykansku to bylo

Krysia

>Banana rozgniesc w miseczce. Zalac goraca woda. Smacznego! ;o)))
>
>Ja jeszcze dodalam (wczesniej namoczonych) rodzynek i szczypte cynamonu.
>
>pozdr. Wilma

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-11 11:46:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>w filmie "Czekolada" tytulowa do picia byla przyprawiana chili. Tradycja
>tez amerykansko-poludniowa.

aaa, jeszcze mi sie przypomnialy lody czekoladowe, ktore moj maz
sobie zamowil w letni wieczor w jednej knajpie tutaj. Byly z
chile i chyba czarnym pieprzem, moj Boze JAK on sie zapocil!!!!!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-11 11:49:15

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

--
Anna

1. Data: 2001-07-11 12:05:59

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> aaa, jeszcze mi sie przypomnialy lody czekoladowe, ktore moj maz
> sobie zamowil w letni wieczor w jednej knajpie tutaj. Byly z
> chile i chyba czarnym pieprzem, moj Boze JAK on sie zapocil!!!!!

jako, że mój nieletni w zeszłym roku pisał zadanie domowe o indianach,
dowiedziałem się, że
xocolatl (wym. śokolatl) to słowo azteckie i oznacza gorzką wodę.
Czekoladę przyprawiano chili, pieprzem i innymi specjałami także w
Europie dość długo. Chyba dopiero w XVIII wieku zaczęto dodawać śmietany
i cukru.

Co do bananów, to używam ich bardzo często do zagęszczania sosów curry.
Świetnie pasuje.

Waldek

Kirhari
Prawdziwe wyzwanie