Związki helatowe np. magnezu.

11. Data: 2001-07-11 07:46:43

Temat: Re: Związki chelatowe np. magnezu.
Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "em" <e...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
news:9if4bc$hno$2@news.tpi.pl...
> Czy wszystkie wymienione są tak samo dobrze przyswajalne?

Na to pytanie niestety nie potrafie Ci odpowiedziec

> Czyli tzw. "koks" dla kulturystów. Zdecydowanie nie o to chodzi.

Odkad to produkty dozwolonego wspomagania dla sportowcow
nazywasz "koksem"??? To nic innego jak skondensowane bialka, weglowodany,
witaminy i mineraly. Gdybym Ci oferowal koks, to pewnie nie ja a prokurator
odpowiadalby Ci na te pytanie :))

Wymieniony poprzednio przez Ciebie Sport Power tez nie budzi mojego
zaufania...
Nie budzi ze wzgledu na sklad, czy przykre skojarzenia z "koksem"
???
W wielu aptekach jest to juz w sprzedazy, ale takie mocne skladowo witaminy
raczej zalecane sa dla ludzi aktywnych fizycznie i czesciej je spotkasz w
sklepach sportowych niz w aptekach

> Wolę jednak apteki lub tzw. sklepy zielarskie.

Wlasnie to mozna kupic w aptekach i sklepach zielarskich ale
"spod lady"

12. Data: 2001-07-11 09:10:28

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dla mnie nie budzi zaufania
ze względu na skład...(co tu daje ten power) ani to nie jest izotoniczne ani
energetyzujaco
trochę mnie smieszy nazwa preparatu
glowny cel: zeby ladnie brzmialo i sie dobrze sprzedawalo...
jestem otwarty na dyskusje.......

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

Użytkownik Wieslaw Tomczak <t...@q...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...qdnet.pl...

13. Data: 2001-07-11 09:14:50

Temat: Re: Związki helatowe np. magnezu.
Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ogolnie asparginian to jedna z lepszych form magnezu
to tak samo jak roznica weglan wapnia i laktoglukonian/laktobionian wapnia
jak ktos lubi napisac ze ma wapn w leku to daje weglan bo taniej
jak ktos daje laktoglukonian/laktobionian to ma swiadomosc tego ze daje
organizmowi wapn

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl
> Witam.
> Ostatnio w TV dowiedziałem się, że "pierwiastki życia" np. magnez źle się
> wchłaniają, gdy są w postaci jonowej (np. chlorki). Wg Pani Profesor
> wypowiadającej się w programie, polega to na tym, że dla cząstek
> zjonizowanych jelita są prawie nieprzepuszczalne.
> Inaczej jest m.inn. z tzw. związkami helatowymi, w których atom np.
magnezu

14. Data: 2001-07-12 08:09:05

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak ktos lubi napisac ze ma wapn w leku to daje weglan bo taniej
> jak ktos daje laktoglukonian/laktobionian to ma swiadomosc tego ze daje

A co sądzisz o uwadze Henryka na temat przyswajalności węglanów:

"Jezeli jednak w sklad suplementu Mg wchodza: kwas cytrynowy
i weglan magnezowy - to jest to OK: po rozpuszczeniu weglanu aniony
cytrynianowe szybko tworza chelaty z kationami Mg^2+."

[em]

15. Data: 2001-07-12 08:20:37

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używam (i polecam) MAGNE B6; zawiera mleczan magnezowy dwuwodny (1 tab.)
470
> mg co odpowiada 48 mg MG^2+ (1,97 mmol) oraz clorowodorek pirydoksyny
(wit.
> B6 przyswajanie magnezu wzrasta do 40 %) i inne. Zawiera otoczkę z gumy
> arabskiej, ascharozy, dwutlenku tytanu, talku, wosku karnauba dzięki czemu
> nie rozpuszcza się w żołądku a dopiero w jelitach (nie wyołuje sensacji
> żołądkowych).

Czy ten preparat jest w aptekach?
Co byś polecił z suplementów kompleksowych witaminowo-mineralnych(typu
Centrum)?

[em]

16. Data: 2001-07-12 09:33:28

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sark napisał:

> [...]
> nie rozpuszcza się w żołšdku a dopiero w jelitach (nie wyołuje sensacji

Po co jest dwutlenek tytanu i talk ?
twardosc powloki + kolor ?
talk - aby sie nie sklejaly ?
J.

17. Data: 2001-07-12 11:28:16

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ten preparat jest w aptekach?

Jak najbardziej, jak chwilowo nie mają to sprowadzą z hurtowni na drugi
dzień

> Co byś polecił z suplementów kompleksowych witaminowo-mineralnych(typu
> Centrum)?

Osobiście żadnego ( co nie znczy że są złe), w zakresie witamin wolę zjeść
odpowiednią ilość warzyw i owoców niż łykać te komponenty.
Na okres jesienno-zimowy polecam witamnę C o przedłużonym działaniu CETEBE a
na cały rok koenzym Q10, 10 lub 30 mg. dorażnie DopelHertz (ma dobry smak)

Pozdr.
Sark

18. Data: 2001-07-16 04:30:07

Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> energetyzujaco
> trochę mnie smieszy nazwa preparatu
> glowny cel: zeby ladnie brzmialo i sie dobrze sprzedawalo...

Power - ogolne okreslenie mocy witamin, Sklad tych witamin
dostaosowany byl szczegolnie dla osob ciezko pracujacych lub intensywnie
trenujacych sportowcow. Swiadczy o tym zawartosc duzej ilosci wit. b12
chociazby, a co do zaufania ... nie mam juz na to wplywu :))
WT

19. Data: 2001-07-16 08:50:37

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najbardziej, jak chwilowo nie mają to sprowadzą z hurtowni na drugi
> dzień

W końcu kupiłem MAGVIT. Skład identyczny jak MAGNE B6, dodatkowo wyraźnie
napisane, że "dojelitowe" (w ulotce MAGNE B6 jest tylko ogólna uwaga, że
tabletki są powlekane). Poza tym cena prawie 10 zł niższa.

Dzięki za rady, pozdrawiam, em.

20. Data: 2001-07-16 16:16:46

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W końcu kupiłem MAGVIT. Skład identyczny jak MAGNE B6, dodatkowo wyraźnie
> napisane, że "dojelitowe" (w ulotce MAGNE B6 jest tylko ogólna uwaga, że
> tabletki są powlekane).
Ale właśnie tak działa, rozpi\uszcza się w jelitach, sprawdzone

> Poza tym cena prawie 10 zł niższa.
To jest argument

> Dzięki za rady, pozdrawiam, em.

No rzeczywicie, podstawowy skład cheminczny- mleczan magnezu - (470 mg,
witaminę B6 - 5 mg) mają identyczny. Jak mi się skończą zapasy Magne B6 to
spróbuję Magvitu, wszak 10 zł piechotą nie chodzi.

Pozdrawiam
Sark

laryngolog/warszawa
kasy chorych