Zwierzęta MAJĄ duszę!

11. Data: 2017-04-04 17:08:55

Temat: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> Składnik świadomości. Może nie zawsze tak rozwinięty jak u ludzi,
> ale rzeczywiście mają, pomimo, że taki zarozumiały Kartezjusz w to
> powątpiewał.
>
> A wiecie np. jak wygląda trening młodego słoniątka domowego w wielu
> krajach i jak się poprzez systematyczne znęcanie fizyczne i
> psychiczne nad nim przez siedem dni zaburza poważnie jego świadomość
> i łamie jego wolę? No to jest dopiero makabra!

A czy tego samego nie robi się z noworodkami i małymi dziećmi? I to we
wszystkich kulturach... Ludzie, którzy uważają siebie za równych bogom,
przez zakazywanie robią ze swoim potomstwem dokładnie to samo co
pokazałeś na przykładzie małego słoniątka: łamią dzieciom ich kręgosłup
moralny, który na początku jest doskonały chocia dzieci nie potrafią
tego komunikować. Nie potrafią te sprzeciwić się swoim rodzicom-bogom.

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/

Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud

12. Data: 2017-04-04 17:14:57

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

U animistów (https://pl.wikipedia.org/wiki/Animizm) wszystko ma duszę.

13. Data: 2017-04-05 02:41:03

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 4 kwietnia 2017 17:09:34 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> [...]
> moralny, który na początku jest doskonały chocia dzieci nie potrafią
> tego komunikować. Nie potrafią te sprzeciwić się swoim rodzicom-bogom.

Nie przesadzaj, czasy zawijania niemowląt w krępujący ruchy becik skończyły się
w większości krajów Zachodu jakieś 100 lat temu, a w bardziej zacofanych
regionach jakieś 50 lat temu, no chyba że mówimy o jakiejś zapadłej dziurze
w Hindukuszu bądź Rogu Afryki.

14. Data: 2017-04-05 06:41:18

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> bardziej zacofanych regionach jakieś 50 lat temu, no chyba że mówimy
> o jakiejś zapadłej dziurze w Hindukuszu bądź Rogu Afryki.

Nie przeczę, że agresja fizyczna rodziców w stosunku do dzieci uległa
ograniczeniu, można powiedzieć, że ilościowo jest jej zdecydowanie
mniej. Ale konia z rzędem temu, kto odważy sie powiedzieć, że nastąpiły
zmiany jakościowe ne wspominajac już o przemocy psychicznej, której jest
całe spektrum od delikatnej manipulacji po zastraszanie dziecka. Jak juz
od dawna piszę, przemoc fizyczna pozostawia ślady a jej głównymi
rozdawaczami byli do niedawna ojcowie i to oni byli uznawani za jedynych
wrogów dzieci. Ale czasy się zmieniają i coraz częściej ujawniana jest
przemoc matek w stosunku do dzieci. O przemocy psychicznej dawniej nikt
nawet nie wspominał i dopiero od niedawna zaczyna sie o tym wspominać. A
w tej właśnie dziedzinie matki wiodą prym matki, które zmuszają dziecko
do różnych czynności i by osiągnąć amierzony cel posługują się właśnie
głównie manpulacją i zastraszaniem dzieci. A zakaz, o którym piszę to
głębokie podziemie w stosunku do wierzchołka góry, który dostrzega
przeciętny ludzik.

15. Data: 2017-04-05 12:37:59

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-04 o 17:14, LeoTar Gnostyk pisze:

> U animistów (https://pl.wikipedia.org/wiki/Animizm) wszystko ma duszę.

A u ateistów nikt.. W ten sposób nie dojdziemy do jakiegoś wspólnego
mianownika w tej kwestii. Co to jest dusza, czy stworzenia (choćby i
człowiek) może bez tego egzystować w postaci fizycznej? Czy jak to wg
Ciebie - każda istota żywa posiada świadomość, czyli duszę, ponieważ ta
dusza to nic innego jak cząstka Stwórcy/Świadomości?

16. Data: 2017-04-05 13:43:04

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 5 kwietnia 2017 02:41:05 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> regionach jakieś 50 lat temu, no chyba że mówimy o jakiejś zapadłej dziurze

Kiedy Ty przestaniesz się mądrzyć? - permanentny tzw. brak pojęcia o wyobrażeniu
kiedyś Cię zgubić może:
http://spijmalenstwo.blogspot.com/2013/08/owijanie.h
tml
http://www.bliskodziecka.com.pl/metody-uspokajania-n
iemowlat-zasada-pierwsza-spowijanie/

17. Data: 2017-04-05 13:51:49

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 5 kwietnia 2017 13:43:05 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:

> Kiedy Ty przestaniesz się mądrzyć? - permanentny tzw. brak pojęcia o wyobrażeniu
> [...]

W mojej rodzinie gdzieś tak od dwóch pokoleń nie stosuje się tych metod jako
przestarzałych i niehumanitarnych.

18. Data: 2017-04-05 20:21:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

tml
iemowlat-zasada-pierwsza-spowijanie/

> W mojej rodzinie gdzieś tak od dwóch pokoleń nie stosuje się tych metod jako
> przestarzałych i niehumanitarnych.

Widać ten błąd po Tobie, niestety.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

19. Data: 2017-04-05 20:28:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
iemowlat-zasada-pierwsza-spowijanie/

> W mojej rodzinie gdzieś tak od dwóch pokoleń nie stosuje się tych metod jako

Dopisz, że i piersią Cię nie karmiono. Butelka krowiego mleka w paszczę, a
matka z nabrzmiałymi piersiami do roboty - takie były komunistyczne kanony
"nowoczesności", łącznie z odrzuceniem bezpiecznego becika. I dlatego mamy
co mamy - obecnie. Na szczęście kobiety się ogarnęły wreszcie, zrozumiały,
co i dlaczego. :->

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

20. Data: 2017-04-06 05:54:34

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 5 kwietnia 2017 20:22:00 UTC+2 użytkownik XL napisał:

tml
iemowlat-zasada-pierwsza-spowijanie/

> Widać ten błąd po Tobie, niestety.

Chłopskie rodziny to stosowały. W domach inteligencko-miejskich raczej było
to rzadkością.

CzasJestBliski
Słowo o kłamstwie kobiet.
Próba kneblowania ujawnienia Prawdy.