Zycie i smierc

1. Data: 2006-07-26 23:19:14

Temat: Zycie i smierc
Od: "Kasia" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tydzien temu bylam na pogrzebie.
Umarl czlonek rodziny.
Byla rodzina, ktorej nigdy przedtem na oczy nie widzialam i znajomi (ta sama
historia). Byl tez zmarly, lezal sobie spokojnie (bez ruchu) w trumnie
wyslanej bialym plotnem, a naokolo staly wience.
podeszlam do trumny, nie wygladal jakby spal, wygladal jakby nie zyl, to
zadziwiajace ze nawet na zdjeciach mozna rozpoznac nieboszczyka od osoby
spiacej.
dotknelam go, byl bardzo zimny i... to dziwne ale wydawal sie jakby ulepiony
z hmmm gliny. przyszly mi na mysl cytaty z biblii ze z prochu powstales itd.

moja mama boi sie smierci i pyta mnie o sens zycia, a ja... nie potrafie jej
dac prostej odpowiedzi, bo gdybym wiedziala na 100 procent ze po smierci
zostanie wynagrodzona za doczesne zycie powiedzialabym jej jaki jest sens
zycia, a przeciez nie wiem, bo nikt stamtad nie wrocil.

2. Data: 2006-07-27 08:57:45

Temat: Re: Zycie i smierc
Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zostanie wynagrodzona za doczesne zycie powiedzialabym jej jaki jest sens
> zycia, a przeciez nie wiem, bo nikt stamtad nie wrocil.

A jezus?
wrócił :)

Hyde

3. Data: 2006-07-27 09:06:11

Od: "MarlonB" <z...@w...kon> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zostanie wynagrodzona za doczesne zycie powiedzialabym jej jaki jest sens
> zycia, a przeciez nie wiem, bo nikt stamtad nie wrocil.

My nie mamy wracać Tu, tylko wracamy Tam.

M.

4. Data: 2006-07-27 09:54:59

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):
> moja mama boi sie smierci i pyta mnie o sens zycia,

Powiedz mamie, że osiągnęła już sens życia: Ma fajną, mądrą
córkę! Teraz musi przygotować Ciebie (nie wiem ile masz lat) do
osiągnięcia sensu życia, czyli do usamodzielnienia się, do
przygotowania na trudności i chwile radości, do tego abyś kiedyś
popatrzyła na swojego dorosłego syna lub córkę i pomyślała
"osiągnęłam wszystko to, czego chciałam". :)

5. Data: 2006-07-27 10:16:07

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Morderca uczuć napisał(a):

> Powiedz mamie, że osiągnęła już sens życia: Ma fajną, mądrą
> córkę!

Skad wiesz? Gdzie widzisz owa "madrosc" i "fajnoc"? (ja widze cos zgola
przeciwnego)

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky

6. Data: 2006-07-27 10:30:44

Od: Immon <"<tu wstaw nick>priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 Jul 2006 02:54:59 -0700, Morderca uczuć napisał(a):

> Teraz musi przygotować Ciebie (nie wiem ile masz lat) do
> osiągnięcia sensu życia, czyli do usamodzielnienia się,
[...]

O w mordę... - a może jest jakiś *kurs* do osiągania tego sensu? ;)

A ja widzę tylu usamodzielnionych, którzy nadal szukają sensu życia i w
końcu sięgają po alkohol. Niektórzy mają nawet dobrze prosperujące biznesy,
ale nie wyglądają na szczęsliwych.

--
Immon

7. Data: 2006-07-27 10:46:33

Od: "Pakosław " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>bo gdybym wiedziala na 100 procent ze po smierci
> zostanie wynagrodzona za doczesne zycie powiedzialabym jej jaki jest sens
> zycia

Problem w tym, że gdybyś wiedziała na sto procent o istnieniu życia wiecznego,
to wtedy życie tutaj rzeczywiście nie miałoby sensu.

Paco

8. Data: 2006-07-27 10:52:27

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quasi napisał(a):
> Skad wiesz? Gdzie widzisz owa "madrosc" i "fajnoc"? (ja widze cos zgola
> przeciwnego)

Podoba mi się. Ma ciekawe spostrzeżenia a propos zmarłego i zadaje
ciekawe pytania zamiast myśleć tylko o kosmetykach i dyskotekach.
Lubię dziewczyny, które zastanawiają się czasami "po ch... my na
tej planecie?" :)

9. Data: 2006-07-27 11:10:33

Od: Immon <"<tu wstaw nick>priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jul 2006 10:46:33 +0000 (UTC), Pakosław napisał(a):

> Problem w tym, że gdybyś wiedziała na sto procent o istnieniu życia wiecznego,
> to wtedy życie tutaj rzeczywiście nie miałoby sensu.

Do sprawdzenia empirycznie ;)

--
Immon

10. Data: 2006-07-27 14:45:41

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon napisał(a):
> A ja widzę tylu usamodzielnionych, którzy nadal szukają sensu życia i w
> końcu sięgają po alkohol. Niektórzy mają nawet dobrze prosperujące biznesy,
> ale nie wyglądają na szczęsliwych.

A co ma biznes czy picie do sensu życia? Jeśli ktoś sądzi, że w
życiu chodzi o zarabianie pieniędzy, nic dziwnego, że się
załamuje.

Mam wielu znajomych którym porodziły się dzieci. Żadne z nich nie
pieprzy teraz, że nie ma po co żyć :)

relatywizm a dogmatyzm
Jaka ksiazka z dziedziny psychologii religii?
Kto żyw... :-))
Tylko hasła
Lamus