Zywoplot na mapach

41. Data: 2010-06-30 22:21:02

Temat: Re: Zywoplot na mapach
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

viena pisze:

> Wszelkie nasadzenia typu krzewy w wieku powyzej 5 lat wymagaja pozwolenia na
> ich usuniecie. Zatem jezeli Twój zywoplot osiagnie taki wiek, to ten kto
> bedzie chcial go wykopac takie pozwolenie musi miec (info. od pracownika
> Wydz. Ochrony Srodowiska).

Tia, tylko zezwolenie wydaje wójt lub jego odpowiednik (np. burmistrz
albo prezydent miasta) na wniosek posiadacza oraz właściciela gruntu.
Czyli de facto musiałby sam siebie spytać o zgodę.

Oraz mylisz się pisząc "wszelkie".

42. Data: 2010-07-01 06:34:05

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
> albo prezydent miasta) na wniosek posiadacza oraz właściciela gruntu.
> Czyli de facto musiałby sam siebie spytać o zgodę.

Pozwolenia może wszystkie. tyle ze jeśli faktycznie przeszkadza a
planowane nie było (samosiejka, samowola) to zgoda na wycinkę jest
praktycznie automatyczna.

--
Darek

43. Data: 2010-07-01 07:18:24

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za rzeczowe informacje. Czyli wynika z tego, ze zywoplot, nawet
> stary, nie znajdzie sie nigdy na zadnej mapie i mój pomysl jest
> generalnie do niczego. Czy to znaczy, ze na takich mapach nie ma tez,
> na przyklad, duzych drzew?
> Piotr

Witam,

stare drzewa są jeśli stanowią jakieś odniesienie do przybliżonego
określenia położenia działki.
I tak np. na mojej mapce jest 30 letnia czereśnia rosnąca w rogu działki
ale nie ma 120 letnich jesionów rosnących przy brzegu ale nie na granicy.
Tak samo jest z gruszami rosnącymi na krawędzi drogi.

D.P.

44. Data: 2010-07-01 07:49:59

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> Po co ta agresja? Nie "wlazlem z buciorami", tylko posadzilem
> zywoplot. Czym to sie rozni od trawniczka? Czym to sie rozni od
> koszenia zielska przed wlasnym plotem?

Wlazłeś z buciorami.
Żywopłot od trawnika różni się kosztami odtworzenia nawierzchni. Sadząc
żywopłot na cudzym terenie narażasz właściciela tego terenu na
zwiększone koszty wynikające czy to z ominięcia drzewostanu, czy to
uzyskania zgody w wydziale ochrony śrdowiska na jego wycinkę. Żywopłot
zostanie naniesiony przez geodetę (lub nie zostanie) na etapie
aktualizowania mapy do celów projektowych tudzież podczas sporządzania
inwentaryzacji dendrologicznej.
Rozumiem że chciałeś dobrze, źle zrobiłeś źle.

________MAT_______

45. Data: 2010-07-01 11:36:11

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@a...abc.com.pl> wrote ...

> I tak np. na mojej mapce jest 30 letnia czereśnia rosnąca
> w rogu działki ale nie ma 120 letnich jesionów rosnących
> przy brzegu ale nie na granicy.

Nic z tego nie rozumiem! Tę czereśnię możesz wyciąć z dnia na dzień
nikogo się nie pytając i mogą Ci na bambus skoczyć! Z kolei tych
jesionów nie masz prawa ruszyć, nawet jak się wezmą za nie bobry to
będziesz Ty płacił jak za zboże!
Po co ta czereśnia na mapie skoro zaraz może jej nie być?
A.

46. Data: 2010-07-01 12:53:02

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaTy z SKMK" <J...@a...pl> napisał w wiadomości

> Niestety ale to jest prawda i wcale nie lokalna - nie jest to moje zdanie
> (bo takie może mieć każdy) ale prawda obiektywna - mówię to ja geodeta z
> uprawnieniami i 40 letnią praktyką zawodową i znajomością przepisów nie
> tylko "geodezyjnych" - jest taka zasada (opisana w prawie), że mapa do
> celów projektowych zawiera w swej treści obligatoryjnej treść mapy
> zasadniczej (jest jej kopią) a inne "treści" mające wpływ na projektowany
> obiekt lub zagospodarowanie terenu nie będące treścią mapy zasadniczej,
> geodeta nanosi tylko i wyłącznie na tej

no a skad sie biorą żywopłoty na mapie zasadniczej - nie raz juz projektując
swoje kabelki na mapach takie mi sie trafiały. Bo wg ciebie, jak dobrze
rozumiem, być ich nie powinno jako tresc nieobligatoryjna?

b.

47. Data: 2010-07-01 13:14:50

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> pieprzysz jak potłuczony, zażyj sobie valium albo zrób baranka w ścianę.

Nie trakatuj usnetu jak budki z piwem. Masz coś do powiedzenia to
powiedz, a obrażaj ludzi w żywe oczy jak masz jaja.

________MAT_______

48. Data: 2010-07-01 13:17:14

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-29 16:58, Piotr pisze:
> On 29 Cze, 16:31, rrr<r...@o...rrr.pl> wrote:
> Z tym zywoplotem to tak, jak
> gdybym przyniosl wojtowi biurko. Jesli bedzie je chcial - zostawi.
> Jesli bedzie mu przeszkadzalo, wyrzuci, trudno.

A jest jakaś ustawa o ochronie biurek jeśli mają więcej niż x lat?

________MAT_______

49. Data: 2010-07-01 13:22:31

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-29 11:16, Piotr pisze:
> Czesc,
> posadzilem zywoplot na zewnatrz mojego ogrodzenia, czyli na terenie
> gminy. Chcialbym jednak w miare mozliwosci zabezpieczyc go przed
> planowym zniszczeniem, w rodzaju zakopywania kabla telefonicznego albo
> swiatlowodu. Dlatego chcialbym zywoplot naniesc na mapy geodezyjne -
> wtedy w razie czego projektant bedzie musial go uwzglednic i byc moze
> wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
> Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie
> doswiadczenie w takich sprawach?
> Piotr

Jeszcze parę słów. Ostanio miałem temat sieci gazowej w drodze należącej
do Uniwersytetu Przyrodniczego. UP pisemnie musiał zadeklarować oraz
notarialnie z wpisem do KW że użycza teren bezterminowo i że nie będzie
prowdził nasadzeń w pasie 0,5 od osi gazociągu. Jest to już zapisane w KW.
Gdybyś tam wsadził drzewa, to mogło by się skończyć w sądzie.
1) nie sadzić
2) nie przyznawać się że się posadziło

________MAT_______

50. Data: 2010-07-01 14:11:09

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jun 2010 20:20:51 +0200, Boombastic
<b...@p...onet.pl> wrote:

> A inni dobrze ci odpisali - jakim prawem chcesz decydować o sposobie
> użytkowania cudzej działki?

Może takim samym jakim gmina ogranicza sposób użytkowania jego działki
(np. planami zagospodarowania, wymogami na bodowę ogrodzenia od strony
drogi gminnej w głebi działki a nie na granicy, a nawet wywłaszczeniem w
skrajnych przypadkach).

RobertP.

Trawa na gruzie/starym tynku
identyfikacja truskawki