a propos artykułu o naszej grupce

1. Data: 2004-04-03 10:59:29

Temat: a propos artykułu o naszej grupce
Od: "annaweronika" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
pamietacie jakiś czas temu poprosiłam was o wypełnienie nakiety - dostałąmw
sumie 91 odpowiedzi, i właśnie przed chwila ostatnie "dane" wklepałam sobie do
tabelek. Trochę mi to czasu zajęło.....teraz tylko słupeczki, wykresy, procenty
itp i zacznę pisać (wreszcie).

ale juz mam takie refleksje:
1. Większośc z osdpowiadajacych mieści sie w przediale wiekowym 25 - 35, z
wykształceniem wyzszym, z dużych i srednich miast
2. Jesli chodzi o techniki dominujace to krzyzyki i frywolitki - czyli
techniki, z których zadna nie jest rdzennie polska (jesli moge użyć takiego
okreslenia...), a do nas przywędrowały razem z niemieckojezycznymi czasopismami
3. Potem duzo jest szydełkujacych
4. większość nauczyła się od kogoś z rodziny (mama , babcia)
5. I co mnie zaskoczyło - jest tzw przerwa pokoleniowa, wiele z was pisało, ze
obecnie robi babcia i wnuczka, a mama nie...
6. I każda z was wtraża ogromna potrzebę spotykania sie i gadania o
robótkach.... no ale to mnie akurat w ogóle nie zdziwiło

I tak sobie pomyślałam, jest sporo nowych dziewczyn. jesli któas z was ma
ochote wypełnić ankietkę to zapraszam na priv!

i bardzo mnie rozczuliło jedno zdanie napisane przez Yulkę (mam nadzieję, ze
nie bedziesz mi miała za złe, że zacytuję tutajk Twoje słowa...):
"Właściwie nie potrafię sobie wyobrazić, ze mogłabym tego nie robić. Jest to
tak samo naturalne, jak to, że umiem zrobic preparat mikroskopowy, ugotowac
zupę, czy przetłumaczyć Platona". Yulka - jestes niezła! :-))))))

pozdrawiam ze słonecznego Poznania, z Jeżyc
annaweronika

1. Data: 2004-04-03 11:27:31

Temat: Re: a propos artykułu o naszej grupce
Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:2c43.0000188a.406e9910@newsgate.onet.pl,
annaweronika <a...@o...pl> typed:
> [...]
> nie robić. Jest to tak samo naturalne, jak to, że umiem zrobic
> preparat mikroskopowy, ugotowac zupę, czy przetłumaczyć Platona".

Yulka - chylę głowę... Kurcze... czym ja bym się takim mogła pochwalić...
Nie znajduje - idę nadrabiać zaległosci ;)

--
Pozdrówki
Aneczka (Kraków)

1. Data: 2004-04-03 15:52:01

Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też chcę tę ankietę ale nie mogę się na priva dostać bo są zwroty mimo iż
zostało usunięte" WYTNIJTO".Aramis

Kinga i Wojtek :-)
www.kmpspmyslowice.gasnice.com
www.kmpspmyslowice.madnet.pl
http://uk.geocities.com/alistair_mccall/wojtek.html
http://uk.geocities.com/wojtekstr/crewel_embroidey.h
tml

1. Data: 2004-04-03 16:08:14

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja też chcę tę ankietę ale nie mogę się na priva dostać bo są zwroty mimo

> zostało usunięte (...)
Aramis

Aramisie drogi.
1. Nie dość, że wywaliłaś całemu światu adres na priva Anny Weroniki, to
jeszcze poinformowałaś ten cały świat, co z adresu wyciąć, żeby doszło.
2. Uczęstowałaś nas powtórką z listu Anny Weroniki - zupełnie niepotrzebnie,
bo można go było przeczytać w poście oryginalnym.

Dziewczyny, ratunku!!! Przecież powinno być jasne, że się tego nie robi, a w
kółko to robicie!!!
Jandulka

1. Data: 2004-04-03 17:15:36

Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Przepraszam za błędy- Aramis
2. "Wypijmy za błędy"- Ryszard Rynkowski.
3. I tak chcę tą ankietę bez wycinania jak dojdzie.Papa.
4. Dzięki Jandulko- buziaki!

1. Data: 2004-04-03 18:14:10

Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:001f01c41996$143ac080$2188bad4@chello.pl,
Użytkownik <J...@o...pl> typed:
> Aramisie drogi.
> 2. Uczęstowałaś nas powtórką z listu Anny Weroniki - zupełnie
> niepotrzebnie, bo można go było przeczytać w poście oryginalnym.

To ja sie jeszcze dołożę z cichą prośbą do Aramisa i innych dziewczyn -
odpowiadajmy POD postem i starajmy się, by podpis nie był za długi (powinno
się w 4 liniach mieścić - przy krótkich postach wygląda to karykaturalnie -
linijka postu i 6 linii podpisu...)

--
Pozdrówki
Aneczka

1. Data: 2004-04-04 07:06:00

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tak sobie pomyślałam, jest sporo nowych dziewczyn. jesli któas z was ma
> ochote wypełnić ankietkę to zapraszam na priv!

Do tej pory nie wypełniłam ankiety, a jestem chętna.
Pozdrawiam. Jola

1. Data: 2004-04-05 08:08:59

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

annaweronika wrote:
> [...]
> okreslenia...), a do nas przywędrowały razem z niemieckojezycznymi czasopismami

Pozawaznie? A ja kojarze, ze w mojej rodzinie ten rodzaj haftu (xxx) byl
znany od dawna, a jestem pierwszym pokoleniem, co sobie na zakup takich
roznych pism pozwala (bo pierwszym, ktore nie potrafilo po prostu wziac
igly do reki i tak z niczego zrobic cos).

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2004-04-05 09:06:42

Od: "Annach" <a...@A...pccom.info> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roznych pism pozwala (bo pierwszym, ktore nie potrafilo po prostu wziac
> igly do reki i tak z niczego zrobic cos).

Ja z kolei na wystawie w Muzeum Etnograficznym w Warszawie widziałam
zastosowanie haftu krzyżykowego w "opoczyńskim hafcie krzyżykowym", który
oczywiście miał swoje charakterystyczne wzory typowe dla regionu, ale
niewątpliwie był haftem krzyżykowym - myślicie, że twórczyni ludowa, która
miała już dobrze po 60-tce zapożyczyła ten haft z zachodu?

--
Annach pełna wątpliwości
GG#3201174

1. Data: 2004-04-05 09:34:47

Od: "annaweronika" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a pod jakimi wpływami był ślask Opolski??? W polskim zdobnictwie haft
krzyżykowy występował tylko w motywach ornamentów pasowych, w południowo -
wschodniej Polsce. Nie chodziło mi o to, ze technika ta przyszła z zachodu,
tlyko wzornictwo - obrazy, kartki, pieski kotki i inne takie. pełni on inną
funkcję.

pozdr
annaweromika

xxxxPrzeliczniki??
szydelkowy dol zazdrostki- szukam
Re: nauka haftu kaszubskiego
Uniweraslny przelicznik mulin
Wielka prośba - xxx-4 kwiaty w doniczkach