abstrakt-konkret na przykladzie krzesla :))))))))

1. Data: 2003-11-22 23:56:37

Temat: abstrakt-konkret na przykladzie krzesla :))))))))
Od: "patix" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajac eTaTe ,
pozwole sobie :

>Abstrakt w czystej postaci, opiera się li tylko na przesłankach.
>Werbalizacja abstraktu to dobieranie do tychże przesłanek
>form akceptowalnych przez umysł. W efekcie Twór nazwany jest błędny.
>No niestety :-)) Dlatego istnieje wyrażenie "pokora".

czy istnieje abstrakcja nazywana krzeslem ?
eTata mowi po werbalizacji nie ????

no to sie pobawmy

wyzmy sobie konkretne krzeslo na ktorym
wlasnie siedze : drewniane, cztery nogi,
oparcie, kolor czarny .....

dokonajmy abstrahowania (logicznego)-
material : moze byc metalowe,plasikowe,....
nogi : moga byc 1,2,3,4,5,6,...
oparcie moze byc lub nie
kolor - dowolny
itd

w ten sposob _logicznie_ uogolniajac
nic sensownego nam nie wychodzi

IMO poprawne podejscie do tematu polega
na abstrahowaniu w oparciu o potrzebe

poprostu i trywialnie :
krzeslo to cos co zaspokaja potrzebe siedzenia
potrzeba jest emocjonalna - abstrakt to cos
co ja zaspokaja . Konkretem moze byc
tu normalne krzeslo , pieniek w lesie,
lub nawet gazeta na podlodze

bez potrzeby siedzenia abstrakt
zwany krzeslem nie istnieje

nie da sie nic sensownego
laczacego: krzeslo, pieniek, gazete
wypracowac w oparciu o logike
w oderwaniu od tej potrzeby

jednak nie przeszkadza to
w stwierdzeniu ,ze krzeslo
mimo werbalizacji jest abstraktem

pozdrawiam
patix

1. Data: 2003-11-23 08:47:16

Temat: Re: abstrakt-konkret na przykladzie krzesla :))))))))
Od: "Phonic Bite" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patix" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]

NTG

1. Data: 2003-11-23 09:43:09

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Phonic Bite" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl>
> Użytkownik "patix" <n...@m...pl>

> NTG
> [Phonic Bite]

Ty to dopiero trzasnąłeś abstrakt. Buhahaha
\|/ re:

1. Data: 2003-11-23 10:22:23

Od: l...@w...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

> Ty to dopiero trzasnąłeś abstrakt. Buhahaha

a zdaje się chcieć konkretów;-))))
i to bardzo konkretnych;-)))

g.

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 10:27:44

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> g.

dobre hehe

1. Data: 2003-11-23 11:09:01

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez chcialem mu dowalic na przykladzie.... :)
OK, niech bedzie. ;)

Wiec ett dostal banany w nagrode za swoj wklad w rozwoj swiadomosci
matolkow z psp. Osobiscie wreczyl mu je All zapewniajac ze jest tego 5,2 kg.
Ale zaraz pojawil sie tnr i wysepil od ett nieco bananow.

Pozniej ett policzyl swoje banany - wyszlo mu 19...
Zastanowil sie chwile i stwierdzil ze zanim podzielil sie
bananami z tnr mial ich nie mniej niz 20.

ett zadumal sie nad szczodroscia Alla...
Czy ilosc bananow po policzeniu to abstrakt?
Oczywiscie ze nie! - pomyslal uradowany.
Liczba 'nie mniej niz 20' to nie abstrakt tylko konkret! A wlaciwie
to 19... bo 'nie mniej niz 20' to chyba abstrakt, podobnie jak 5,2 kg
- skonstatowal uradowany z przydatnosci swej lepetyny ett sciskajac
swe 19 bananow....
Kiedy pozarl jednego banana stwierdzil z satysfakcja ze jest w stanie
wyabstrahowac liczbe pozostalych bananow otrzymujac wynik 18...
Dobre i to - pomyslal ett - co konkret to konkret. ;)

Tymczasem pojawil sie cbnet i zarzucil ett ze jest durniem jakich
malo oraz ze 18-ka sama w sobie, ktora posluzyl sie ett w swym
abstrahowaniu ilosci bananow formalnie wciaz jest i pozostaje
abstraktem z obszaru mentalnych umocowan relacji pomiedzy nim
i iloscia bananow, natomiast konkretna ilosc bananow wyrazona
liczba 'nie mniej niz 20', 19 czy 18 to zupelnie inna para kaloszy...

Czy cbnet mial racje nazywajac w tym wypadku ett durniem? :))))
Tego ett niestety nie wie. ;)

A czy ktos w ogole wie? :)))))

Czarek

1. Data: 2003-11-23 11:09:25

Od: "Andr3as" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ty to dopiero trzasnąłeś abstrakt. Buhahaha
> \|/ re:

widocznie nie potrafisz tego zwerbalizowac w umysle, dlatego nazywasz
abstraktem;]

1. Data: 2003-11-23 11:18:22

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andr3as" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> widocznie nie potrafisz tego zwerbalizowac w umysle, dlatego
> nazywasz abstraktem;]
> [Andr3as]

Dokładnie ;) hihihi
Na zawsze pozostanie dla mnie 'tajemnicą'=abstraktem
"co autor (tu: Phonic Bite) miał na myśli pisząc swoje słynne NTG"
Czy wogóle myślał?? :o)
\|/ re:

1. Data: 2003-11-23 11:19:54

Od: "Andr3as" <primate@(chceszlizaczka?)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> i iloscia bananow, natomiast konkretna ilosc bananow wyrazona
> liczba 'nie mniej niz 20', 19 czy 18 to zupelnie inna para kaloszy...

w tym wypadku zarowno konkretna jak i niekonretna jest LICZBA bananow, nie
ILOSC bananow... mamy ilosc mleka, ale liczbe nog ;]

andr3

1. Data: 2003-11-23 11:24:57

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozniej ett policzyl swoje banany - wyszlo mu 19...

Oczywiscie zamiast bananow moga byc np duze flaszki 'wody ognistej'. ;DDD

Czarek

psychoterapia- moze Ktos wie
przemoc w rodzinie
Wysadził się z miłości....