acidum e-aminocapronicum ciąża płód

1. Data: 2006-10-20 19:52:08

Temat: acidum e-aminocapronicum ciąża płód
Od: morgotch <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Żonie lekarz przepisał to na (niewielkie) krwawienia, jest 2 mies ciąży.
Na ulotce pisze ze nie wiadomo jak dziala na ciąze.
W internecie znalazłem 3 niezależne strony informujące że leku nie należy
stosować w ciązy.
Czy maktoś informacje czy lek jest wogóle stosowany na zachodzie (b. mało
wyników googla dla strone anglojęzycznych). I czy są jakieś zamienniki dla
kobiet w ciąży.
Będe bardzo wdzięczny, sprawa b. pilna

2. Data: 2006-10-21 13:44:44

Temat: Re: acidum e-aminocapronicum ciąża płód
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wpiszesz "acidum aminocaptOIcum", albo "aminocaprOIc acid"
znajdziesz więcej ;-).

W ciąży generalnie należy unikać stosowania JAKICHKOLWIEK leków - taka
jest ogólna zasada. Inna zasada mówi, że jeśli lek jest potrzebny, to
należy go zastosować (czasami nawet wtedy, gdy wiadomo, że może
zaszkodzić). Trzecia zasada - decyzję o zastosowaniu danego leku w
danych okolicznościach podejmuje lekarz (a nie ulotka) i to lekarz jest
za tę decyzję odpowiedzialny. Niemniej jednak, w tym przypadku miałbym
pewne wątpliwości (choć nie jestem ginekologiem, więc mogę nie mieć racji).

W krwawieniach w ciąży można stosować inny lek - Cyklonaminę. Jest ona
bezpieczna. Jeśli jesteście zaniepokojeni, spróbujcie porozmawiać z
lekarzem, który wam zapisał lek, ew. skonsultować się z innym.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-10-21 13:47:40

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):
> Jak wpiszesz "acidum aminocaptOIcum",

oczywiście aminocapROIcum - moja literówka ;-)

4. Data: 2006-10-26 10:36:27

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> oczywiście aminocapROIcum - moja literówka ;-)

Dzięki za pomoc
i pozdrawiam

biopsja tarczycy
Przychodnia Sportowo - Lekarska
Labilnosc psychyczna ??? Potrzebna porada.
pytanie o lek
Guzy przy dializowaniu!!!!!!