akupunktura w chorobie Scheuermann'a

1. Data: 2003-12-29 11:10:14

Temat: akupunktura w chorobie Scheuermann'a
Od: "Michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy akupunktura skojarzona z ziołolecznictwem może mieć korzystny wpływ w
leczeniu w/w choroby? Pytam, gdyż zastosowana rehabilitacja [specjaliści z
Konstancin-Jeziornej], szczególnie indywidualnie dostosowane ćwiczenia, łagodzą
nieco nieustanne bóle, które mi doskwierają, ale ogólnie zauważam postęp
choroby, poprzez pojawianie się bólu w coraz to nowych rejonach kręgosłupa
[atualnie mam duże problemy z odcinkiem szyjnym]. Miałem robiony rezonans
kręgosłupa, który wykazał, oprócz guzków Schmorla [prawodpodobnie przekręciłem
nazwę] także wypuklinę krążka w odcinku lędźwiowym. Czy w tym stanie
akupunktura i ziołolecznictwo mogą coś pomóc???

Dużo zdrowia życzę ;-)

Michał z Warszawy, 25 lat

2. Data: 2003-12-30 16:29:50

Temat: Re: akupunktura w chorobie Scheuermann'a
Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na zmiany w trzonach, sklinowacenie trzonów kręgów i guzki Schmorla (nie
przekręciłeś nazwy) akupunktura raczej nie pomoże. Może natomiast zmniejszyć
bóle i zmniejszać przykurcz mięśni, co pozytywnie wpłynie na wyniki
rehabilitacji.

3. Data: 2003-12-31 07:16:17

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przekręciłeś nazwy) akupunktura raczej nie pomoże. Może natomiast zmniejszyć
> bóle i zmniejszać przykurcz mięśni, co pozytywnie wpłynie na wyniki

Jeśli chodzi o przykurcz mięśni, to jestem w stanie w to uwierzyć. Natomiast od
paru osób słyszałem, że terapia akupunkturą skojarzona z kuracją ziołową i
masażami spowodowała wręcz zmiany fizyczne w strukturze kręgosłupa [np. po
półrocznej kuracji zniknęły zmiany zwyrodnieniowe w odcinku szyjnym kręgosłupa
u jednej z chorych, które przed kuracją wywoływały u niej bóle głowy, b. silne
zawroty głowy i omdlenia]. Mam jeszcze parę przykładów z mojego bezpośredniego
otoczenia i są to ludzie, których absolutnie nie mogę posądzać o kłamstwo, gdyż
nie mają żadnego interesu w tym, aby zaciągnąć mnie na akupunkturę. Ale ja
jestem wyjątkowo sceptyczny w kwestiach medycyny "niekonwencjonalnej" i nie
wyobrażam sobie, jak miałyby zniknąć guzki od nakłóc igłami i ziółek. Czy ktoś
ma podobnie "cudowne" efekty po leczeniu akupunkturą???

Pozdrawiam,

Michał
www.dn.own.pl

Rak piersi - artykul
Czeste oddawanie moczu a zimne nogi
Sieci neuropodobne
splycenie kyfozy piersiowej kregoslupa
korzonki, rwa kulszowa ... a moze jeszcze cos innego ?