alergia? astma??

1. Data: 2002-09-20 12:34:38

Temat: alergia? astma??
Od: "max" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam alergie, lekarka dala mi na to zielony i pomaranczowy dysk. Fliksotide i
serevent, do noska fliksonaze i claritine do jedzenia. No ale niestety slabo
to dziala. Cale wakacje sie meczylem, dusznosci brak snu ze wzgledu na
gniecenie klatki piersiowej, pieczenie w klatce, jak przy zapaleniu
oskrzeli, zatkany nos itd. Teraz juz minal okres pylenia, a ja dalej mam
dusznosci i problemy z oddychaniem. Czy to moze byc astma? Czy jest cos
skuteczniejszego od tych dyskow? Czy ktos moze mi krotko i po "wojskowemu" w
prostych slowach nie owijajac w bawelne wylozyc co bedzie dalej? Z roku na
rok objawy sa coraz gorsze, mam wrazenie ze nie dzialaja na mnie te dyski, a
to podobno jest najlepsze co ma medycyna na alergie i astme.
Krotko mowiac, czy ja jeszcze pozyje, czy raczej zaczac sie pakowac??
Lech
Mocno zaniepokojony,

2. Data: 2002-09-20 13:58:45

Temat: Re: alergia? astma??
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "max" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to podobno jest najlepsze co ma medycyna na alergie i astme.
> Krotko mowiac, czy ja jeszcze pozyje, czy raczej zaczac sie pakowac??

Sluchaj, a ile Ty masz lat, ze zamierzasz sie pakowac? Nie dziwie sie
Twojemu niepokojowi bo wiem, jak ta choroba potrafi wystraszyc (na poczatku)
ale to, co piszesz jest jakies strasznie dziwne. Ja takze mam alergie i
astme i wiem, ze podstawa sukcesu w osiagnieciu remisji jest jak najwieksza
swiadomosc pacjenta. To w duzej mierze wlasnie pacjent decyduje kiedy
zwiekszyc dawke, kiedy wprowadzic drugi lek itd. A z tego co Ty piszesz to
wychodzi na to (moze nieswiadomie), ze nie bardzo wiesz co bierzesz i jak to
dziala. To wlasciwie od czego zaczac zeby Ci pomoc? Moze od tego, ze
powinienes czytac jak najwiecej o tej chorobie i trafic na lekarza, ktory
wyjasni Ci dzialanie "drabinki" czy tez "zlotego standardu" leczenia astmy.
Na razie proponowalabym zaczac od poszukania w sieci informacji o ty co to
sa:

a) glikokortykosteroidy - czyli leki przeciwzapalne
b) beta-mimetyki - czyli leki rozszerzajace oskrzela (pobudzajace receptory
andregeniczne)
c) leki antyleukoterinowe
d) leki antyhistaminowe

i moze jeszcze "kromony" - choc zaczynaja byc w leczeniu astmy marginalne.

Trzeba tez kupic sobie urzadzenie do pomiaru PEF (szczytowy przeplyw
wydechowy) i zaczac regularnie: rano i wieczorem, sprawdzac co dzieje sie z
Twoim oddechem.
Bardzo chetnie podpowiem Ci na tyle, na ile bede w stanie ale tak naprawde
to potrzebny Ci dobry lekarz i ...... edukacja :-) Moge tylko od siebie
dodac, ze 5 lat temu dwa razy do roku przezywalam zaostrzenie choroby i
konczylo sie na lykaniu Encortonu (ostatecznosc w normalnej procedurze). A
teraz nie pamietam juz kiedy uzylam Sereventu, plywam kazdego dnia pelna
godzine, wejscie na 1000 m szczyty nie jest dla mnie problemem. To NAPRAWDE
mozna opanowac tylko trzeba pamietac, ze lekarz, tak jak nauczyciel - jest
jedynie mediatorem pomiedzy Toba a choroba. Wiele zalezy od samego pacjenta.

Pozdrawiam

Marzenna

3. Data: 2002-09-20 14:47:00

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to podobno jest najlepsze co ma medycyna na alergie i astme.
> Krotko mowiac, czy ja jeszcze pozyje, czy raczej zaczac sie pakowac??

Troche chaotyczny jest ten opis.
Ogolnie mowiac leki sa takie jak na astme i to bardzo dobre leki.
A na jakiej podstawie postawiono takie rozpoznanie ?
Astme leczy sie z bardzo dobrym skutkiem ale wszystko zalezy od prawidlowego
dawkowania i edukacji pacjenta.
W razie co prosze na priv.

Chris

4. Data: 2002-09-20 15:16:11

Od: "max" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i lekarz poweidzial ze jak mi nie przejdzie po dyskach tzn, ze przyczyna
> lezy gdzie indziej tak silnych dusznosci. Nie przeszlo, a on sie nie
mylil.
> Myslalam, myslalam i doszlam do wniosku, ze w momencie ostrych dusznosci
> dziala nie alergia, ale hoperwntylacja. Moze u ciebie tez jest podobnie,
ze
> oprocz alergii masz jakas inna przyczyne, np psychosomatyczna?
> pozdrawiam

Mozliwe, to znaczy, taka teze ( ze to astma ) postawila pani alergolog. Na
pewno wplynelo na to zapalenie zatok, jakie sie przyplatalo w zwiazku z
zatkanym przez alergie nosem i infekcja zlapana na basenie na wiosne.
Co do hiperwentylacji (jak mniemam o to Ci chodzilo ) to nie sadze, staralem
sie w tych stanach dusznosci kontrolowac swoj oddech i dodatkowo ograniczac
czestotliwosc i glebokosc oddechu, wyczytalem w sieci informacje o metodzie
prof. Buteyki, ktora to metode zalecal astmatykom. Nie zauwazylem
specjalnych efektow.
Moze jest to tez przyczyna psychosomatyczna, od paru lat mam poteznego pecha
i walczylem juz z cala masa problemow zdrowotnych, w tym z bakteria
odpowiedzalna za wrzody, z problemami jelitowymi i innymi :( Byc moze jest
to reacja organizmu na mase problemy zdrowotne i ze zdrowiem nie zwiazane,
jakich doswiadczalem. Ale w jaki sposob mozna to zweryfikowac? Jaki lekarz
moze mi pomoc? Mam isc do psychologa? Psychiatry? Raczej nie mam problemow z
psychika, jestem co prawda introwertykiem, raczej "czarnowidzem" ale pare
lat aktywnosci zawodowej nauczylo mnie pewnego dystansu do zycia i nie
przejmowania sie ( przynajmniej na zewnatrz ) moze podswiadomie organizm
odreagowuje stresy przez problemy zdrowotne???
Pozdrawiam,
L(M)

5. Data: 2002-09-20 15:20:36

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2002-09-21 05:02:59

Od: "Arkadiusz Kozieł" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

lek który prawdopodobnie pomoże Ci niedługo pojawi się
w aptekach.............(w Australii już jest)

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010515/n
auka/nauka_a_2.html

http://wprost.wp.pl//index.html/v%3F_hd_=1/http://ty
godnik.wprost.pl:80/inde
x.php3?numer=1033&art=13518&dzial=2

a tu adres internetowy firmy która go robi:

http://www.gene.com/gene/pipeline/status/opportunist
ic/xolair/index.jsp

7. Data: 2002-09-21 08:35:05

Od: "kadet Janusz Wu" <janwar_anty@spam_@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"max" <d...@p...onet.pl>:
> to podobno jest najlepsze co ma medycyna na alergie i astme.
> Krotko mowiac, czy ja jeszcze pozyje, czy raczej zaczac sie pakowac??
> Lech
> Mocno zaniepokojony,

Po pierwsze to z takimi niepokojem to musisz iść do lekarza.
Niech Ci przepisze coś innego.
Po drugie już się pojawił czy też za chwilę pojawi się nowy
rewelacyjny lek i jak jesteś wystarczająco zdesperowany
to spróbuj go zdobyć. Nazywa się - xolair. Możesz przeczytać o nim tutaj:
http://wprost.wp.pl//index.html/v%3F_hd_=1/http://ty
godnik.wprost.pl/index.php3?dzial=2&art=13518
tutaj:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010515/n
auka/nauka_a_2.html
i tutaj:

--
3manko *** Janusz Wu
=== Make Peace - Kill Terrorists ===

8. Data: 2002-09-21 08:37:42

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przejmowania sie ( przynajmniej na zewnatrz ) moze podswiadomie organizm
> odreagowuje stresy przez problemy zdrowotne???

Mozliwe, ze twoj organizm to wszystko odreagowuje, a to ze jestes
introwertykiem wcale nie pomaga, wrecz moze pogarszac sprawe. Zreszta sam
mowisz, ze masz pecha, a tzn ze zakladasz ze jest zle, l;ub ze cos sie
stanie. Czyli twoje nastawienie wplywa bardzo negatywnie na rzeczy ktore sie
dzieja w Tobie i wokol Ciebie. Nastawienie, mysli sa bardzo wazne, gdyz
podswiadomosc wszystkie te informacje wylapuje i wdraza je w
zycie.Podswiadomosc ma ogromne znaczenie naszym zyciu. Powinienes na
poczatek zmienic sposob myslenia; przestac myslec schematami tpu: mam pecha,
znowu zachoruje, znow cos mi dolega...., a myslec pozytywnie codziennie:
jestem zdrowy, wszystko mi sie uklada.... A podswiadomosc Cie uslucha i na
pewno Ci pomoze.
Pojscie do psychologa moze byc rownie dobrym krokiem, moze dowiesz sie
czegos ciekaego o sobie.
Nie bagatelizuje twojej choroby i objawow. Wierze, ze masz astme, ale moze
inne choroby ktore Cie dolapuja, czy natezenie objawow moze wynikac wlasnie
z twojej psychiki, z twojego nastawienia. Mysle,ze pani alergolog jak
psycholo bylaby tu pomocna. W kazdym razie warto sprobowac, nic nie
stracisz, najwyzej zyskasz.

pozdrawiam i zycze zdrowia
Dorita

"wszelkie choroby maja zrodlo w umysle"
"zmien nawyki myslowe a odmienisz swoj los"
"potrafimy to, w co uwierzymy"
"kazda negatywna mysl przyniesie negatywne skutki"
"jesli spodziewamy sie nieszczesc, przyjda do nas"
"czlowiek jet tym, o czym mysli caly dzien"
"nie spotka cie nic, co niebyloby pokrewne twoim myslom"
"spotyka cie to, w co uwierzysz!!!!!"
"watpliwosci i lęki trzymaja ludzi w okowach choroby i kleski"

9. Data: 2002-09-21 09:00:50

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Sep 2002 16:47:00 +0200, "KM" <k...@m...pl> wrote:

> [...]
>A na jakiej podstawie postawiono takie rozpoznanie ?
>Astme leczy sie z bardzo dobrym skutkiem ale wszystko zalezy od prawidlowego

zgadza sie - pacjent musi prawidlowo inhalowac no i dawka leku
(Flixotide jest po 50,100,250 i 500 mkg/dawke) musi byc odpowiednia.
Chyba, ze nie jest to astma?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2002-09-21 09:03:36

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 07:02:59 +0200, "Arkadiusz Kozieł"

>http://www.gene.com/gene/pipeline/status/opportunis
tic/xolair/index.jsp

chodzi o przeciwciala humanizowane antyIgE - w Polsce jeszcze
tego leku nie ma, poza tym nalezy sie spodziewac, ze bedzie
bardzo drogi. No i sa do niego pewne specyficzne wskazania
(astma atopowa z podwyzszonym IgE)

P.

--
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>