Data: 2009-04-17 10:26:50
Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Redart" <r...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:gs9hsl$ici$3@news.dialog.net.pl...
> "Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gs98re$vdu$1@news.onet.pl...
>
>> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
>> dokładne
>> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
>
> Grywam w plemiona... algorytm walki jakis tam jest.
> Ale marzy mi sie zrobienie gry, na bardziej interesujacych zasadach niz
> plemiona.
> Wlasnie szykuje sobie jakis plan takiej potencjalnej gry.
> Chodzi o opracowanie psychologicznego modelu gry, tak aby gra byla
> maksymalnie
> wciagajaca. Plemiona maja sporo mankamentów.
>
> A tak przy okazji - ciekawy temat - gry masowe.
No to skręcamy w kierunku psychologii ...
Słowo klucz: Test Bartla
Można sobie zrobić tu:
http://www.gamerdna.com/quizzes/bartle-test-of-gamer
-psychology
A o opartej na tym całej teorii tworzenia ciekawych gier jest w necie sporo
...
Zaczynając od wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bartle_Test
a idąc w kierunku opracowań zajmujących sięm.in. potrzymywaniem
motywacji do gry:
http://www.gamasutra.com/view/feature/2139/unmasking
_the_avatar_the_.php
czy uszczegóławianiem poszczególnych typów czy opracowywaniem nieco innych
ujęć:
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?stor
y=22003
... i można utonąć ... Jak nie w samej grze, to w wymyślaniu nowej ;)))
|