Re: alkohol - jak to jest?

From: "dipsom_ania" <d...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: alkohol - jak to jest?
Date: Sun, 2 Mar 2003 15:42:47 +0100

Jeszcze coś...
"Lekarze mogą mieć tendencje do nie rozpoznawania alkoholizmu z powodu
negatywnych konotacji społecznych tego zjawiska lub własnych problemów z
alkoholem".
Albo wręcz przeciwnie: __wszystkie__ problemy zwalają na karby alkoholu.
Ciekawe, że ja np. miałam je przed tym, jak się uzależniłam.
Nie lubię żadnej skrajności. Nie podoba mi się bagatelizowanie czyjegoś
picia i doszukiwanie się problemów obok, bo wtedy pacjent zostaje w
nieświadomości i "leczy" się na serce czy wątrobę nie zdając sobie sprawy,
że to przez alkohol, ale też nie podoba mi się kiedy lekarz mówi, że
WSZYSTKO przez alkohol.
Ostatnio, jeśli już jestem przy uzależnieniach, to chciałabym napomknąć że
widziałam program, w którym palacze stwierdzili, że obyliby się tydzień bez
seksu, ale nie bez papierosa. Mało tego. Lądowali w szpitalu i pomimo
operacji i krytycznego stanu swojego zdrowia spotykali się... na papierosie.

--