allegro

21. Data: 2004-07-06 11:54:50

Temat: Re: allegro
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:ccduqe$6d6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> rosliny sprzedawane na allegro znajdziesz w zaroslach na terenie miasta
> lub przyleglym i nasiona bedziesz mogl sobie zebrac darmo.
> W przypadku nasion pewnego gatunku bambusa oferowanego na allegro tez
> stwierdzam, ze Gorzow nie ogranicza Cie w ogole. Na allegro nasiona tej
> rosliny sprzedawane sa na sztuki, podczas gdy Florpak (takze w sprzedazy
> wysylkowej) oferuje je na wage. Czy bardzo bede sie mylil mowiac, ze
> kilogram nasion kupiony we Florpaku czy innej firmie (o podobnej ofercie i
> cenach) jest podzielony na porcje po 20 ziaren i sprzedawany za o wiele

Popieram w całej rozciągłości !!!
Zosia z Gorzowa

22. Data: 2004-07-06 12:01:50

Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cenach) jest podzielony na porcje po 20 ziaren i sprzedawany za o wiele

wlasnie o taka rzeczowa odpowiedz mi chodzilo ;]

23. Data: 2004-07-10 15:58:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2004-07-10 16:05:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

25. Data: 2004-07-10 19:10:14

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

profil1 <a...@v...pl> napisał(a):

> Co mam sadzic o tych wszystkich wspanialych egzotycznych roslinach( lub ich
> nasionkach) dostepnych na allegro??Czy ktos mial juz z tym doczynienia??
Jewli
> tak to prosze podziel sie swoja opinia

ja kupiłem sadzonki cytryny skierniewickiej i granata jak na razie po
miesiącu nie uschły, więc chyba się przyjęły...

z nasion palmy: Trachycarpusa fortunei, palme karłatkę, sabal minor i
bananowca musa sikimmensis ten ostatni własnie wschodzi (zasiany na poczatku
czerwca )- tych nasion nigdzie w Polsce nie można było kupic poza allegro.
Ale w centrum ogrodniczym kupiłem bananowca musa velutina firmy Legutko
zasiałem w kwietniu i na razie nic nie wzeszło.

Ale i tak na allegro jest marny wybór przy internetowych sklepach chociażby z
Niemiec
Może ktoś kupował coś stąd:
http://www.rarepalmseeds.com
jeśli tak prosze o opinie

Ceny duzo niższe niż na allegro. Ogromny wybór nasion palm i yukk w tym
mrozoodpornych znacznie ciekawszych niż te nasze oklepane filamentosy (yuki
karolińskie). Mam tylko troche obawy przed płaceniem kartą kredytową.

Ale może się uda założyć sobie taki ogródek jak ten z Niemiec (link
poniżej).
http://www.ulrich-kalthoff.de/Yuccas.html

26. Data: 2004-07-10 23:52:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ale i tak na allegro jest marny wybór przy internetowych sklepach
chociażby z
> Niemiec
:)))
nasze Allegro tez nijak sie ma do eBaya
ale taki rynek jaki Klienci
:(((

> [...]
(yuki
> karolińskie). Mam tylko troche obawy przed płaceniem kartą kredytową.
zanim zakupisz sprawdz jeszcze szczegoly
ile bedzie Ciebie kosztowalo sprowadzenie tego
:)

> Ale może się uda założyć sobie taki ogródek jak ten z Niemiec (link
> poniżej).
> http://www.ulrich-kalthoff.de/Yuccas.html
:((((
szkoda
ze tych zdjec nie daje sie powiekszyc
:(

27. Data: 2004-07-11 01:12:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
.

> :)))
> zanim zakupisz sprawdz jeszcze szczegoly
> ile bedzie Ciebie kosztowalo sprowadzenie tego

Ale chyba Yucca smalliana kupisz niezaleznie od ceny? :-)
http://www.missouriplants.com/Whitealt/Yucca_smallia
na_page.html

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2004-07-11 01:51:35

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
> mrozoodpornych znacznie ciekawszych niż te nasze oklepane filamentosy (yuki
> karolińskie). Mam tylko troche obawy przed płaceniem kartą kredytową.

Nie kupowalem, ale obejrzalem i zamiast rzeczowej informacji na temat
mrozoodpornosci jukk jast nic nie mowiaca reklama. Jesli chcesz kupowac,
sprawdz jak naprawde jest a wytrzymaloscia na mroz i snieg. Sa gatunki
wytrzymale, ale sa takie, ktore w Polsce padna mimo chwalenia ich na tej
stronie (np. nie sadze, zeby Joshua tree wytrzymalo) - jednak Teksas,
Meksyk i poludniowa Kalifornia sa sporo na poludnie, mimo ze sa tam gory.

Pozdrowienia,
Michal

29. Data: 2004-07-11 18:38:50

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
>stronie (np. nie sadze, zeby Joshua tree wytrzymalo) - jednak Teksas,
>Meksyk i poludniowa Kalifornia sa sporo na poludnie, mimo ze sa tam gory.

Jest dużo innych stron gdzie jest masa konkretnych danych, tak o plamach
bananowcach jak i yuccach.NA rareseeds.com żadnych konkretów nie podają.
Jest za to dużo innych stron z dokładnymi danymi o mrozoodporności.
Np tutaj jest dużo ciekawych informacji, szczególnie te wynikajace z
obserwacji, nie statystyk

http://tct.netfirms.com/crdb/crdbhp.html#CRDB

tak wstępnie
pomyśłałem o yucca elata, yucca thomsoniana, yucca rostrata. Przy sprzedaży
small packetów koszty wysyłki, jak wyczytałem są wliczone w cenę. Te yucci
wyglądają tez całkiem inaczej niż te nasze domowe, jak padna na zewnatrz to
może przezimują w domu w kuble, z 10 nasion powinna wykiełkować więcej niż
jedna, chociaz patrząc na zdjęcia na czeskich tropach to chyba te yucci
mistrzyniami prędkości wzrostu nie są (chyba, że ta trileta, ctyrleta nie
oznaczają wieku tych roślin)

Michał a jak tam Twoje Trachycarpus i musa basjoo trzymają się dalej w
gruncie ? Czy musa basjoo kupiłes gdzies w Polsce ? U mnie w sklepach pełno
róznych bananowców ale wszędzie jeśłi gdzieś silą się na nazwę to jest
jedynie "musa"

Pozdrawiam Rafał

30. Data: 2004-07-11 19:04:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Michał a jak tam Twoje Trachycarpus i musa basjoo trzymają się dalej w
> gruncie ?

To nie moje.

Pozdrowienia,
Michal