allegro

31. Data: 2004-07-11 19:52:57

Temat: Re: allegro
Od: "x y" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> To nie moje.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

a faktycznie, przepraszam to inny Michał je miał

32. Data: 2004-07-11 19:53:12

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

33. Data: 2004-07-16 21:17:27

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Michał a jak tam Twoje Trachycarpus i musa basjoo trzymają się dalej w
> gruncie ? Czy musa basjoo kupiłes gdzies w Polsce ? U mnie w sklepach pełno
> róznych bananowców ale wszędzie jeśłi gdzieś silą się na nazwę to jest
> jedynie "musa"

Trachycarpusy w gruncie, Musa wciaz w donicy.
Popatrz na http://www.trade.pl/~misio/bambus/
Musa jest z Niemiec, przywiozlem w tamtym sezonie i przezimowalem na chlodnej
werandzie. Teraz juz wypuszcza odrosty (3 sztuki). Pewnie w przyszlym sezonie
pojdzie do gruntu.
Czy to tobie obiecywalem nasiona Trachycarpusa?

> Pozdrawiam Rafał

Pozdrawiam
Michal

34. Data: 2004-07-17 23:03:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<m...@i...pl> wrote in message

> Popatrz na http://www.trade.pl/~misio/bambus/

A ta Sassaella to nowy nabytek?
Ktos mi ostatnio mowil, ze w Warszawie rosnie w gruncie poltorametrowy
Trachycarpus. Wiesz cos o tym?

Pozdrawiam,
Bpjea

35. Data: 2004-07-18 13:21:23

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> A ta Sassaella to nowy nabytek?
> Ktos mi ostatnio mowil, ze w Warszawie rosnie w gruncie poltorametrowy
> Trachycarpus. Wiesz cos o tym?

Sasaella zimowala w doniczce na chlodnej werandzie, do gruntu pojdzie pewnie w
przyszlym sezonie. Kupiona w Warszawie (a wlasciwie pod Warszawa).
O tym wyrosnietym Trachycarpusie nic nie wiem, chetwnie bym zobaczyl.
Jesli chcesz sie pobawic Trachycarpusami to moge podeslac troche nasion (podaj
adres mailem).

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Pozdrawiam
Michal

36. Data: 2004-07-19 00:07:43

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<m...@i...pl> wrote in message

> Sasaella zimowala w doniczce na chlodnej werandzie, do gruntu pojdzie
pewnie w
> przyszlym sezonie. [...]

Doszukalem sie roznych opinii na temat jej wytrzymalosci. Jedni
podaja -18'C (zwlaszcza w Stanach)
inni -24'C. Kolega ma jedna, tak wiec bede mogl podzielic sie danymi na
temat jej mrozoodpornosci.

> Kupiona w Warszawie (a wlasciwie pod Warszawa).

Tu mnie zaskoczyles :o

> O tym wyrosnietym Trachycarpusie nic nie wiem, chetwnie bym zobaczyl.

Tez nie mam namiarow - bede musial popytac.

> Jesli chcesz sie pobawic Trachycarpusami to moge podeslac troche nasion
(podaj
> adres mailem).

Nie, dzieki. Gdzie ja zmieszcze wszystkie bambusy, gdy szorstkowiec sie
rozrosnie?? ;)
Jesli zas chodzi o sadzonke Ph. aureosulcata 'Aureocaulis", to wciaz
jestem chetny :)
U Ciebie pewnie musi miec bardzo sloneczne miejsce, ze tak mu pedy
sczerwienialy.
Bananowiec na zdjeciu ladny - troche inne liscie od typowych,
kwiaciarnianych.

Pozdrawiam,
Bpjea

37. Data: 2004-07-19 11:00:10

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Tu mnie zaskoczyles :o

Zdarzylo mi sie kilka bambusow kupic w Polsce, m.in. tam.

> Nie, dzieki. Gdzie ja zmieszcze wszystkie bambusy, gdy szorstkowiec sie
> rozrosnie?? ;)

Tez mam problemy z miejscem...

> Jesli zas chodzi o sadzonke Ph. aureosulcata 'Aureocaulis", to wciaz
> jestem chetny :)

Pamietam, na wiosne pobiore klacza.

> U Ciebie pewnie musi miec bardzo sloneczne miejsce, ze tak mu pedy
> sczerwienialy.

W lecie dostaje sporo slonca przed poludniem, w zimie na szczescie mniej.

> Bananowiec na zdjeciu ladny - troche inne liscie od typowych,
> kwiaciarnianych.

Bo to tez troche inny bananowiec. W przyszlym sezonie znajde mu jakies stale
miejsce w ogrodzie.

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Pozdrawiam
Michal

38. Data: 2004-07-19 20:32:19

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):
> [...]
chlodnej
> werandzie. Teraz juz wypuszcza odrosty (3 sztuki). Pewnie w przyszlym
Z tego co czytałem to bananowce można wsadzić już nawet w pierwszym sezonie,
z tym, że najlepiej wiosną, ale jak masz miejsce możesz spróbować jakiegoś
przezimować metodą wykopania i przetrzymania w ciemnym nieprzemarzającym
pomieszczeniu np garażu albo z nałożeniem pudełka ze styropianu wypełnionego
czymś, jak chciał zrobic Calvi. Szkoda, że tak plam nie można zimować. Napisz
jeszcze w jakim wieku twoje trachycarpusy poszły do gruntu i jaki był
największy mróz w czasie tych zim, które przetrwały ?

> Czy to tobie obiecywalem nasiona Trachycarpusa?
Tak to mnie obiecywałeś, ale w międzyczasie kupiłem na allegro, siedzą już w
doniczkach od początku lipca i na razie cisza, ciekawe ile one kiełkuja bez
wspomagaczy w postaci mat grzewczych itp ? TAk, że na razie dziękuję (mam
nadzieję że te moje wykiełkują, jak nie to się zgłoszę) ale może w przyszłym
roku będziesz miał na wymianę małe musy basjoo to bym się chętnie
skontaktował Moja musa sikkimensis tydzień temu wykiełkowała i juz ma
jednego ładnego listka widać jak rośnie w oczach w ciągu dnia.Musa
Sikkimensis ma mieć niby mrozoodporność jak basjoo a hoduje się z nasion.
Zamówiłem ponadto kilka dni temu z rarepalmsseeds trachycarpusa wagnerianus
podobno lepszy niż fortunei, narrophs ritchiana i parę innych rzeczy w tym
fajne yukki, zobaczymy co z tego wyjdzie i czy to w ogóle przyślą. Jesli
tak i coś powyrasta to będę miał parę sadzonek na wymianę. Chyba że Twoje
nasiona Trachycarpusa sa jakies rasowe, bo podobno te z niektórych nasion
np. bułgarskie z Plovdiv mają większą mrozodpornośc niż inne.

> Pozdrawiam
> Michal

Pozdrawiam równiez Rafał

39. Data: 2004-07-19 20:54:10

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):

> O tym wyrosnietym Trachycarpusie nic nie wiem, chetwnie bym zobaczyl.

Ja widziałem będąc przejazdem w Gdańsku w OBI metrowego Trachycarpusa w
doniczce za 300 złotych. Więc ktoś mógł kupić takiego wyrośnietego i wsadzić,
takie większe mają dużo większe szanse przezimowania ale z drugiej strony to
może ten wasz warszawski siedzi w gruncie pierwszy sezon...
W centrum ogrodniczym widziałem za to niedawno całkiem duże (około 15 - 20
cm)kaktusy mrozodporne (opuncje) tańsze niż inne kaktusy do domu.

40. Data: 2004-07-20 00:47:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]

strony to
> może ten wasz warszawski siedzi w gruncie pierwszy sezon...

Sek w tym, ze raczej nie pierwszy sezon. Gdyby tak bylo, jak piszesz,
nawet bym o tym nie wspominal, bo po co?? Tez moglbym posadzic moje
daktylowce do gruntu i cieszyc sie nimi do jesieni, mowiac, ze mam palmy w
ogrodzie. Wole jednak nadal miec je w doniczkach :)

> W centrum ogrodniczym widziałem za to niedawno całkiem duże (około 15 -
20
> cm)kaktusy mrozodporne (opuncje) tańsze niż inne kaktusy do domu.

Tez mialem mozliwosc kupic ale nie mialbym dla nich dobrego miejsca.
Opuncje, prawde mowiac, wole ogladac w naturze, a nie w ogrodzie ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

zdjecia
Piec chlebowy