allegro

41. Data: 2004-07-20 06:03:30

Temat: Re: allegro
Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj.czy możesz podać dokładne namiary na te rarepalmsseeds i napisz jak
wygląda tam zamawianie, przez neta czy jakoś inaczej.Z chęcią też bym zamówił
sobie kilka nasionek ciekawych roślin.Będę wdzięczny za wszelki informacje. A
może wiesz jak zamawiać na "czeskich tropach", bo ja nic z tego nie
rozumiem,tzn. nie wiem czy można z netu zamawiać i jakie są opłaty za przysyłkę.
dzięki i pozdrawiam.Łukasz.

42. Data: 2004-07-20 07:37:18

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co czytałem to bananowce można wsadzić już nawet  w pierwszym sezonie,
> z tym, że najlepiej wiosną, ale jak masz miejsce możesz spróbować jakiegoś
> przezimować metodą wykopania i przetrzymania w ciemnym nieprzemarzającym
> pomieszczeniu np garażu albo z nałożeniem pudełka ze styropianu wypełnionego
> czymś, jak chciał zrobic Calvi.

Nie mam jeszcze przygotowanego miejsca w ogrodku. Swietnie zimuje na chlodnej
werandzie bez zadnych przygotowan, po prostu baaaardzo wooooolno rosnie. Wiem
bo juz tak go przezimowalem.

> w jakim wieku twoje trachycarpusy poszły do gruntu i jaki był
> największy mróz w czasie tych zim, które przetrwały ?
Wysadzone do gruntu jako rosliny kilkuletnie (moze nawet cos pod 10 lat),
dokladnie nie pamietam jak dlugo byly w doniczkach. Zima 2002/2003 byla sroga,
ponad 20 stopni na minusie a wtedy juz jedna palma siedziala swiezo w gruncie i
dala sobie rade.

> może w przyszłym
> roku będziesz miał na wymianę małe musy basjoo to bym się chętnie
> skontaktował Moja musa sikkimensis tydzień temu wykiełkowała  i juz ma
> jednego ładnego listka widać jak rośnie w oczach w ciągu dnia.Musa
> Sikkimensis  ma mieć niby mrozoodporność jak basjoo a hoduje się  z nasion.

Musa basjoo wypuscil 3 male odrosty wiec pewnie beda na wymiane (jak przezyja
oddzielanie, ktore pewnie bede chcial przeprowadzic na jesieni). Sikkimensis
bede probowal z nasion, jak sie nie uda to usmiechne sie do ciebie... :-)

> [...]
> nasiona Trachycarpusa sa jakies rasowe, bo podobno te z niektórych nasion
> np.  bułgarskie z Plovdiv mają większą mrozodpornośc niż inne.

Moje sa zbierane w plenerze w Szwajcarii.

> Pozdrawiam równiez Rafał

pozdrawiam
Michal

43. Data: 2004-07-20 08:06:18

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> może wiesz jak zamawiać na "czeskich tropach", bo ja nic z tego nie
> rozumiem,tzn. nie wiem czy można z netu zamawiać i jakie są opłaty za

Podaję adres

http://www.rarepalmseeds.com

Small packets po 10 nasion zamawiasz na tej stronie internetowej. Wysyłka
wliczona w cenę. Zapłata przy small packets tylko kartą kredytową. Za 2, 3
tygodnie będę wiedział czy coś przysłałi i czy było to bezpieczne (ale w
końcu większość sklepów internetowych za granicą stosuje głównie ten sposób
płatności). Sklep istnieje w RFN juz ponad 10 lat, na większości stron o
uprawie mrozoodpornych palm czy innych egzotyków jest wskazywany jako źródło
godne polecenia, no ale muszę przekonać się sam. W Polsce większośc tych
nasion nie jest nigdzie dostępna, ani na allegro ani w sklepach (w tym
internetowych)- ja zamówiłem sobie tez nasiona 2 czy 3 oryginalnych palm do
domu. Co z tego wyniknie zobaczymy.
W czeskich tropach nic nie zmawiałem, też ten czeski mogę zrozumieć piąte
przez dziesiąte. Ale ceny nie wydawały mi się takie super rewelacyjne. Mam
tez poszukanych kilka adresów innych zagranicznych sklepów internetowych z
nasionami i sadzonkami. Jak chcesz mogę podać.

44. Data: 2004-07-20 08:22:03

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):

> [...]
sroga,
> ponad 20 stopni na minusie a wtedy juz jedna palma siedziala swiezo w

NA zdjęciu wyglądają jakby nie miały pnia. Czy one tak wolno rosły przez ten
10 lat (powinny miec już ze 2 metry i wydawać nasiona), czy też pień
przemarzł w czasie tej ostrej zimy i przyciąłeś go ?

45. Data: 2004-07-20 09:37:27

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> NA zdjęciu wyglądają jakby nie miały pnia. Czy one tak wolno rosły przez ten
> 10 lat (powinny miec już ze 2  metry i wydawać nasiona), czy też pień
> przemarzł w czasie tej ostrej zimy i przyciąłeś go ?

W malej doniczce palma bardzo wolno rosnie. Osrodek wzrostu palmy wedruje wraz
ze wzrostem pnia do gory i sciecie wysokiego juz, zdrewnialego pnia (a
wlasciwie klodziny) eliminuje go (inaczej niz u bananowcow, inaczej tez niz
u "klasycznych" drzew). Wtedy mozna tylko liczyc na odrosty korzeniowe (u
trachycarpusow zdarza sie to czasami).

> Pozdrawiam

Pozdrawiam
Michal

46. Data: 2004-07-21 10:48:06

Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki bardzo za wszelkie informacje.zaraz bede przeglądał ta stronę którą
podałeś. zobaczę może coś zamówię.tych innych stron na razie nie podawaj,
zobaczę co tutaj będzie. wielkie dzięki.sukcesów w uprawie.
Łukasz W.

47. Data: 2004-07-21 11:32:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podałeś. zobaczę może coś zamówię.tych innych stron na razie nie podawaj,
> zobaczę co tutaj będzie. wielkie dzięki.sukcesów w uprawie.
:)))))))
zlukajcie jeszcze przy okazji te aukcje
:))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

48. Data: 2004-07-22 06:48:00

Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może chce ktoś się przyłączyć? Bo na tej stronie z RFN minimalna kwota
zamówienia wynosi 30 dolców i nie wiem czy mi się opłaca tyle wydawać.Za tą
kwotę mogę tam zakupić nasiona około 5 różnych palm (po 10 sztuk), a nie chcę
tyle ryzykować.nie wiem czy wyrosną i ogólnie nie mam warunków na taką ilość,
więc lepiej byłoby na spółkę.Wtedy można zdobyć więcej gatunków za mniejszą
ilość pieniedzy.Co wy na taki interes?
Pozdrawiam. Łukasz.

49. Data: 2004-07-22 07:33:44

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc lepiej byłoby na spółkę.Wtedy można zdobyć więcej gatunków za mniejszą

Czemu nie? Ja bym sobie wybral cos z bananowcow. Obejrze sobie oferte i napisze
co by mnie interesowalo.

pozdrawiam
Michal

50. Data: 2004-07-22 14:18:25

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc lepiej byłoby na spółkę.Wtedy można zdobyć więcej gatunków za mniejszą

Dolaczyl bym sie i wzial nasionka 2 bananowcow:
Musella lasiocarpa
Musa sikkimensis (Red Tiger) - koniecznie ta odmiana z czerwonymi
przebarwieniami

Upewnij sie jednak co do platnosci. Jesli chcesz zrobic przelew zagraniczny to
koszty beda znaczne. Ja zaplacilem niedawno za SWIFTa do Niemiec w sumie jakies
150 zl oplat. Chyba, ze karta kredytowa jest inaczej albo masz kogos w
Niemczech, kto zrobi przelew za ciebie.

> Pozdrawiam. Łukasz.

pozdrawiam
Michal