amelancher

1. Data: 2004-07-13 20:37:45

Temat: amelancher
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktoś chce zobaczyć owocujący amelancher,to proszę obejrzeć zdjęcie.
Jest tam również morina i roślina w ciapki która jeszcze niema nazwy.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan
Mirzan

2. Data: 2004-07-13 21:21:46

Temat: Re: amelancher
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zdjęcie.
> Jest tam również morina i roślina w ciapki która jeszcze niema nazwy.

Ładnie owocuje, podoba mi się, ale te lilie są niesamowite.... :)) A mi
przeżyła zime L. nepalense tylko, że chyba znów nie będzie kwitła:((

Pozdrawia zauroczona
Kaśka

3. Data: 2004-07-14 05:14:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ładnie owocuje, podoba mi się, ale te lilie są niesamowite.... :)) A mi
> przeżyła zime L. nepalense tylko, że chyba znów nie będzie kwitła:((

Owoce w dodatku są duże i smaczne,to odmiana Balerina.Wielki jest na
1,2m i trzeci raz owocuje.
Nepalense miałem trzy razy,nasion nie wiąże,innych nie zapyla,
apetyt na nią mi przeszedł.Wolę trąby,w tym roku miałem po 2,5metra.
Czy chcesz nasiona jak dojrzeją? Mirzan

4. Data: 2004-07-14 06:24:55

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>   Jeśli ktoś chce zobaczyć owocujący amelancher,to proszę obejrzeć zdjęcie.
> Jest tam również morina i roślina w ciapki która jeszcze niema nazwy.

Lilie fantastyczne, zdjecia eleganckie. Podziwiam i gratuluje
Pozdrawiam Zielka

5. Data: 2004-07-14 06:45:07

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jul 2004 22:37:45 +0200, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Jest tam również morina

Fantastyczna ta morina. Powiedz coś więcej o niej: jak odporna,
jak zimuje i jak wysoko rośnie. No i czy będziesz zbierał z niej
nasiona ;)

Liliowce też wspaniałe. Ciekawa jestem, czy Kwanso regularnie i
bez oporów Ci kwitnie, bo kupiłam go w ub. roku i nie widzę, żeby
miał ochotę kwitnąć, w przeciwieństwie do innych, nawet w tym
roku zakupionych.

Pozdrawiam,
Anka :)

6. Data: 2004-07-14 06:47:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nepalense miałem trzy razy,nasion nie wiąże,innych nie zapyla,
> apetyt na nią mi przeszedł.Wolę trąby,w tym roku miałem po 2,5metra.

Chciałabym jasne :)) Czy któreś z tych lilii w galerii to twoje krzyżówki,
ciekawa jestem które i jak wygladają w porównaniu do rodziców :)

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-07-14 06:48:30

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004 08:45:07 +0200, Anna Kowalska
<a...@p...onet.pl> wrote:

>Fantastyczna ta morina. Powiedz coś więcej o niej: jak odporna,
>jak zimuje i jak wysoko rośnie. No i czy będziesz zbierał z niej
>nasiona ;)

Tak to jest, jak się czyta posty od końca. Już widzę, że
napisałeś o niej troszkę, ale nadal jestem ciekawa
mrozoodporności.

Pozdrawiam,
Anka :)

8. Data: 2004-07-14 10:06:07

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli ktoś chce zobaczyć owocujący amelancher,to proszę obejrzeć
zdjęcie.
> Jest tam również morina i roślina w ciapki która jeszcze niema nazwy.
>
> http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan

Piękne masz lilie. Ja miałam kiedyś też dużą kolekcję, ale w gruncie.
Azjatki są jednak dość delikatne :-(.
Bardzo ładny ten liliowiec jasny z ciemną plamą w środku (31).

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. A u mnie całym łanem zakwitły właśnie goryczki (Gentiana cruciata) i
coś dla Janusza Cz., ale gdzieś się zapodział. Zdjęcia na stronie.

9. Data: 2004-07-14 12:24:32

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piękne masz lilie. Ja miałam kiedyś też dużą kolekcję, ale w gruncie.
> Azjatki są jednak dość delikatne :-(.
> Bardzo ładny ten liliowiec jasny z ciemną plamą w środku (31).

Morina przezimowała bez okrycia.Nasiona zbiorę, zbieram ze wszystkiego.
Teraz mam na wydaniu nowe nasiona pełnika Alabaster.
Te pierwsze lilie to orientalne,odmiany.Moje są opisane jako Tango.
Tak się nazywa ten typ zabarwienia.Ale że to są już moje krzyżówki,
nazywam je Pippi hybrydy,bo mi się kojarzy z tym co Pipi mkiała na twarzy.
Rośliny mateczne to Starburst kolekcja,ze Stanów,całkiem beznadziejne.
Ojcem była Latvia.Żółta,też tak ciemno zabarwiona.Dzieci wyszły w różnych
kolorach,zdrowe ,mocne.Kogo interesują nasiona lilii,chętnie wyślę.
W tym sezonie mam zrobione ok 400krzyżówek,całe szczęście ,ze nie
wszystkie dadzą nasiona.Zapraszam do zabawy . Mirzan

10. Data: 2004-07-14 17:55:58

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Mirku, lilie poprostu wspaniale. Codziennie ogladam galerie :-)
A ja musze Ci sie pochwalic, ze tez mi w koncu zakwitly moje 4 azjatyckie
Staccato i tez sa cudne.
Nabralam jeszcze wiekszej ochoty na nowe lilie :-)
Magda

kilka zdjęć
Kolejne pytania nowicjuszki
Identyfikacja - prośba o pomoc