anchovies

1. Data: 2001-06-11 06:50:28

Temat: Re: anchovies
Od: "news.tpi.pl" <w...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <j...@h...com.pl> napisał w wiadomości
news:9g2bbt$7e3$1@news.tpi.pl...
> Witajcie :-)
> lezy u mnie w lodowce od jakiegos czasu puszka anchovies (dobrze pisze?).
Co
> dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
> skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

Zagryzc dobrze zmrozona wodeczke ;o)

1. Data: 2001-06-11 11:49:20

Temat: anchovies
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)
lezy u mnie w lodowce od jakiegos czasu puszka anchovies (dobrze pisze?). Co
dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?
Asia

1. Data: 2001-06-11 11:52:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

dolozyc do pizzy. Albo rozetrzec i zrobic paste do chleba. Albo
dodac do salad nicoise

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-11 11:58:35

Temat: Odp: anchovies
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja robilam salatke z brokulami - brokuly dzielisz na rozyczki (nie
calkiem malenkie) i obgotowujesz tak, zeby byly chrupiace.
Studzisz. Na 1 glowke brokulow potrzebujesz ze 3 zabki czosnku i
puszeczke anchovies. Czosnek obrac i zmiazdzyc, anchovies posiekac
jak najdrobniej, w miare mozliwosci utrzec taka chropowata mase z
czosnku i rybek. Dolozyc sporo pieprzu, podlac dobra oliwa (moj
kolega zrobil salatke-hardcore podlewajac olejem spod anchovies,
bylo calkiem dobre!). Mozna odrobine soku z cytryny albo
musztardy. Starannie oblac tym brokuly, i juz.

Pzdr.
Magda

1. Data: 2001-06-11 13:56:39

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie :-)
> lezy u mnie w lodowce od jakiegos czasu puszka anchovies (dobrze pisze?).

Po polsku to sardele. A najlepsza faktycznie jest pasta do kanapek.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-06-11 14:35:19

Temat: Re: anchovies - salatka Cezara a'la Backa - dlugie
Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lezy u mnie w lodowce od jakiegos czasu puszka anchovies (dobrze pisze?). Co
> dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
> skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

Salatka Cezara. Uwaga! Bardzo czosnkowa. Bierzesz salate, najlepiej rzymska (ale z
braku
dawalam juz tez z lodowa i z debolistna). Tuz przed podaniem rwiesz na kawalki
(lodowa
kroisz). Ja robie te salatke w wersji z grillowanym indykiem (wzoruje sie na
warszawskich
amerykanskich knajpach, choc tam daja kurczaka, ja wole indyka, tj. piers
oczywiscie!),
bo jest tez wersja z boczkiem (ale ja wole kure), dla lepszego smaku indyka okladam
na
jakis czas przed smazeniem posiekanymi ziolami (co mi wpadnie, bazylia + zielona
pietruszka + otarta skorka z wyparzonej cytryny (to zawsze mam) + troche szczypiorku
+
ew. troszke koperku - standardowo jest po prostu grillowana kura). W miedzyczasie
robie
grzanki - "stosotwanego" tosta (ok 2 szt/glowe + troszke, bo zawsze sie wyjada te
pyszne
kawaleczki przy robieniu) kroje na male kawalki i podsmazam na mieszance masla i
oliwy z
czosnkiem. Uwaga! Latwo sie rumienia!!! Nie spalic!

W tzw. miedzyczasie robie sos, ktory jest clou potrawy. Ja skompilowalam kilka
przepisow
(glownie z BBC) i wypracowalam wersje, ktora mi najbardziej smakuje. Mam nadzieje, ze
czegos nie pokrece, bo pisze calkiem z pamieci. Ja do robienia sosu uzywam recznego
blendera. Jest niezastapiony.
Wlewasz do naczynia troche sosu sojowego, troche sosu Worcestershire, ja nie daje
surowych zoltek (w wiekszosci oryginalnych przepisow, ale i tak jest smaczne a nie
grozi
salmonella), do tego daje troszke octu balsamicznego, kilka filetow anchois (2-4
probujesz i smakujesz czy jeszcze), kilka (6) wycisnietych zabkow czosnku. Miksujesz.
Potem powoli dolewasz oliwy z oliwek (powoli - jak do majonezu). Potem dodaje sie
troche
startego parmezanu (lub sproszkowanego ersatzu dla zmniejszenia kosztow i
uproszczenia zy
cia, to bardzo zageszcza sos). Ja dodaje jeszcze smietane (lub jogurt), to cudownie
lagodzi ostry smak. Wszystko na wyczucie, zeby bylo konsystencji mniej wiecej jak
majonez. Soli nie trzeba (bo anchois i soja i Worcester). Sos wychodzi dosc ostry,
ale
ostry tak czosnkowo. Mniam mniam...
Rozkladasz salate na talerzach, ja dodaje jeszcze dokola pomidorki w mini cwiartkach,
bo
je uwielbiam, ale w zadnej wersji nie ma pomidorow, posypuje je parmezanem. Na srodku
klade po kilka kawalkow zgrillowanej kury (pokrojonej na ladne paseczki). Posypuje
grzankami. Polewam sosem. (Kurcze raz pisze w 2-giej a raz w 1-ej osobie, sorry!).
Serwuje. Czekam na zachwyty.
Serwowalam juz kilka razy i zawsze wzbudzala najwyzszy szczery zachwyt.

Wlasnie w ten czwartek mamy waznych gosci, dla ktorych planowalam te salatke i udalo
mi
sie zdobyc salate rzymska!!!!

:-) Monika

P.S. PURYSCI KULINARNI!!! Prosze nie grzmiec!! To jest MOJA wersja tego sosu i tej
salatki!!!!
P.S2 Anchois po francusku, anchovies po angielsku. Po polsku chyba koreczki?...

1. Data: 2001-06-11 15:42:51

Od: "Edede" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
> skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

NIe słuchaj Ich! Zaraz ci nawrzucają przepisów! A każdy na pół godziny
zaweiruchy wkuchni!
Robisz tak. Bardzo zhimna, ale bartdzo zimna, wódeczka. Po małym
kieliszeczku. A do tego po jednym ciałku na widelzcyk i do buni. MOże ew. na
plasterku sera, taki rolmopsiczek prosty, cyz koreczek... Aż zacząłem się
mylić, z tego ześlinienia...
Edede

1. Data: 2001-06-11 16:55:49

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
> skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

Ja bardzo lubię sałatę winegrette z : pomidorami, papryką, jajem,
oliwkami, utartym ostrym serem i anchovies, ale tylko w oleju - mogą
być z ziołami oby nie korzenne bo te do koreczków z serem pod wódeczkę
pozdr.Alex

1. Data: 2001-06-11 22:47:28

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"asia" <j...@h...com.pl> wrote:

> [...]
>dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
>skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

Jak dla mnie to mozna po prosty brac widelcem i zjadac, przegryzajac
chlebem i popijajac wodka - zimna. (jesli ktos wodki nie lubi lub z jakis
powodo nie moze to oczywiscie bez wodki tez moze byc i tez jest super).

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-06-12 05:15:56

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

asia <j...@h...com.pl> wrote:

> Witajcie :-)
> lezy u mnie w lodowce od jakiegos czasu puszka anchovies (dobrze pisze?).

Jezeli po angielsku to dobrze. Po polsku to sardele, albo z
francuskiego anchois.

> Co
> dobrego mozna zrobic z dodatkiem tego cuda? Jakies nie przesadnie
> skomplikowane danko czy salatka? Macie jakies pomysly?

Np. maslo sardelowe -- utrzec maslo z dodadatkiem anchois, uzywac do
garnirowania kanapek i stekow.

Wladyslaw

jak przytyć
(HELP ME) Poszukuje przepisu na chlodnik!!!
Jadla giudon (kuchnia japonska)
trzy tygodnie na Zachodzie
Beczka do wina