Re: anizokoria

Data: 2004-11-30 11:48:03
Temat: Re: anizokoria
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On 30 Nov 2004 09:55:17 +0100, ewa wrote:

> [...]
> Zauważyliśmy różnicę w wielkości źrenic 1 listopada. Jest obecnie po badaniu
> neurologicznym,okulistycznym, po CT głowy i po USG jamy brzusznej. Badanie
> neurologiczne nic nie wykazało, tomografia i usg również. Badanie
> okulistyczne wykazało jakieś dyskretne różnice w budowie dna oka, ale nie
> niepokojące. Analiza krwii wykazała podwyższony poziom enzymów wątrobowych,
> górną granicę normy mocznika i bilirubiny. Lekarze wypuścili nas po badaniach
> ze szpitala, wykluczająć najgorsze, ale nie ustalili w zasadzie przyczyny

Anizokoria bywa objawem różnych stanów chorobowych, ale nie musi nim
być. Jeśli wykluczono stany w których bywa objawem, to chyba dobrze?

> Czy może mi ktoś wyjaśnić, czy może bytć powiązanie między takimi
> wynikami krwii a anizokorią?

Nie znam się za bardzo na neuropediatrii, ale u dorosłych (przytomnych i
w logicznym kontakcie) trudno dopatrzeć się jakiegokolwiek
bezpośredniego związku. Myślę, ze raczej znaleziono te drobne odchylenia
od normy przypadkowo i dlatego zlecono kolejne badania.

> NIe czujemy się zbyt uspokojeni przez lekarzy,
> męczy mnie świadomość, że nie wiem, co dolega mojemu dziecku.

A czy dziecku rzeczywiście coś *dolega*?
Anizokoria MOŻE być objawem choroby, ale NIE MUSI. Sam znam paru ludzi z
taką idiopatyczną anizokorią, a jeszcze więcej takich osób widziałem
jako lekarz.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)