antybiotyki i witaminy - czy mozna razem ?

1. Data: 2005-10-02 20:06:07

Temat: antybiotyki i witaminy - czy mozna razem ?
Od: laudacjusz <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ktoś z rodziny powiedział mi ostatnio (myślę że to byzydura
kompletna) że nie należy ptrzyjmować witamin i antybiotyków
razem bo się "gryzą"

moim zdaniem to skazane podczas choroby i przyjmowania leków
jast nawet brazie zwiekszonych dawek witamin, bo słyszałem
że antybiotyki wyczerpują zapasy witamin w organiźmie i że
te witaminy się szybciej zużywają

no to jak jest ?

[[wybaczcie bzdurne pytanie ale musze wytłumaczyć tej osobie
(jest chora) że się myli, i jakiekolwiek argumenty od was w
tej sprawie może mi pomogą...

2. Data: 2005-10-02 21:04:39

Temat: Re: antybiotyki i witaminy - czy mozna razem ?
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

laudacjusz wrote:
> ktoś z rodziny powiedział mi ostatnio (myślę że to byzydura
> kompletna) że nie należy ptrzyjmować witamin i antybiotyków
> razem bo się "gryzą"

wiem, ze preparaty wapnia zmniejszają wchałanianie niektórych
antybiotyków (nie nalaży przyjmować jednocześnie), ale żeby coś z
witaminami - to nie słyszałem...

pzdr
murek

3. Data: 2005-10-03 06:01:43

Od: "Andi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
no wlasnie jak to jest, kiedy mialem angine i przepisane antybiotyki, w
aptece chcialem do nich zakupic jakies tabletki witaminowe - rozpuszczalne -
do picia, i wtedy aptekarka zapytala ... czy chce sobie na nowo wychodować
bakterie na migdalkach :| :| ostatecznie jednak kupilem - ale korzystalem
dopiero po 2-3 dniach

wiec jak to jest :| ?

4. Data: 2005-10-03 14:42:44

Od: "do*ska" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "laudacjusz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> ktoś z rodziny powiedział mi ostatnio (myślę że to byzydura
> kompletna) że nie należy ptrzyjmować witamin i antybiotyków
> razem bo się "gryzą"

Ja slyszalam ze witamin sie nie powinno brac w okresie choroby, bo bakterie
(nie wiem czy i wirusy) tez z tych witamin korzystaja i sie "wzmacniaja".

--
do*ska

5. Data: 2005-10-03 15:36:51

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktoś ..powiedział ....że
> nie należy ptrzyjmować witamin i antybiotyków
> razem bo się "gryzą"

(w nowej ortografii)
A może ktoś pomylił witaminy z bakteriami w pigułkach
(dobrymi, działającymi osłaniająco, które bieże się z antybiotykiem) ?
Bakterie osłabiają działanie antybiotyku, co wydaje się być logiczne.
Antybiotyk niszczy zaś bakterie, co też jest logiczne.
Czyli gryzą się.

A witaminy najlepiej brać z owocuw i ważyw, szczegulnie o tej poże roku.

A puł żartem: najlepiej nic nie jedz, zagłodź bakterie,
i antybiotyk nie będzie potszebny :).

Problem tylko kto pierwszy zgłodnieje ? :(((

6. Data: 2005-10-03 19:50:22

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A witaminy najlepiej brać z owocuw i ważyw, szczegulnie o tej poże roku.
>
> A puł żartem: najlepiej nic nie jedz, zagłodź bakterie,

Dobrze sie bawisz?

Magda

7. Data: 2005-10-04 05:00:03

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "murek" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

> wiem, ze preparaty wapnia zmniejszają wchałanianie niektórych antybiotyków
> (nie nalaży przyjmować jednocześnie), ale żeby coś z witaminami - to nie
> słyszałem...

a jaki powinien byc odstep jogurtu od antybiotyku?

8. Data: 2005-10-04 08:15:03

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "laudacjusz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> ktoś z rodziny powiedział mi ostatnio (myślę że to byzydura
> kompletna) że nie należy ptrzyjmować witamin i antybiotyków
> razem bo się "gryzą"

Kiedys takze sadzilam, ze przyjmujac suplementy witaminowe w czasie brania
antybiotykow pomoze sie organizmowi... a tu sie okazuje, ze mozna nawet
przedluzyc chorobe... - antybiotyk nie dziala tak jak powinien.
Niejednokrotnie lekarz przepisuje nastepny, notabene nie zawsze robiony jest
test, i nie wspomina, zeby czasem nie przyjmowac witamin - bledne kolo...

Czyli witaminy PO kuracji antybiotykowej, a w trakcie tylko preparaty
oslonowe:)

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

9. Data: 2005-10-04 13:46:19

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.......... przyjmujac suplementy witaminowe w czasie brania
> antybiotykow ... - antybiotyk nie dziala tak jak powinien.
Dlaczego ?

10. Data: 2005-10-04 18:00:23

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> A może ktoś pomylił witaminy z bakteriami w pigułkach
> (dobrymi, działającymi osłaniająco, które bieże się z antybiotykiem) ?

niektorzy lekarze uwazaja, ze tylko bakterie w naturalnych produktach typu
jogurt dzialaja. inne to placebo.

Czy myszy optyczne są szkodliwe dla oczu ?
Proscar
Zapatrzyłam się...
glutaminiam sodu
Leukocyty w moczu