antykoncepcja hormonalna a hiperprolaktynemia

1. Data: 2006-11-12 22:47:28

Temat: antykoncepcja hormonalna a hiperprolaktynemia
Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
hiperprolaktynemię wykryto u mnie jak miałam lat 12, pamiętam, jak lekarz
wtedy mówił "jak będziesz dorosła, to łatwo będzie to unormować tabletkami
antykoncepcyjnymi". Teraz, ilekroć proszę o tabsy i wspominam o
hiperprolaktynemii, lekarz karze mi wybierać: albo leczenie nadmiaru
prolaktyny albo antykoncepcja. Czy rzeczywiście nie ma tabletek nie
wykluczających się z medykamentami obniżającymi poziom prolaktyny?

pozdrawiam,
hania

2. Data: 2006-11-13 11:44:02

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):
> [...]
> prolaktyny albo antykoncepcja. Czy rzeczywiście nie ma tabletek nie
> wykluczających się z medykamentami obniżającymi poziom prolaktyny?

To zależy od tego, czy hiperprolaktynemia jest pierwotna, czy nie.
Jesli pierwotna, należałoby się nią zająć na poważnie i nie
mieszać do tego tabletek antykoncepcyjnych.

Pozdrawiam,
Maja

3. Data: 2006-11-13 11:47:46

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <j...@i...pl> napisał(a):

> Hania napisa=B3(a):
> lekarz
> a=E6 tabletkami

> To zale=BFy od tego, czy hiperprolaktynemia jest pierwotna, czy nie.
> Jesli pierwotna, nale=BFa=B3oby si=EA ni=B1 zaj=B1=E6 na powa=BFnie i nie
> miesza=E6 do tego tabletek antykoncepcyjnych.=20

do kogo w takim razie (lekarz jakiej specjalności) się udać? Ginekolodzy
bagatelizują sprawę, albo karzą odstawić antykoncepty, a mechanicznej
antykoncepcji stosować nie mogę....

będę wdzięczna za odpowiedź...

hania

4. Data: 2006-11-13 12:12:04

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):

> do kogo w takim razie (lekarz jakiej specjalności) się udać? Ginekolodzy
> bagatelizują sprawę, albo karzą odstawić antykoncepty, a mechanicznej
> [...]

Dodry ginekolog-endokrynolog powinien sobie z tym poradzić bez
problemu. Ale chyba lepszy byłby sam endokrynolog (oczywiście dobry,
polecony, nie jakiś pierwszy lepszy). Może poradziłby sobie z dwoma
problemami jednocześnie. Chociaż myślę, że wszyscy lekarze wolą
jednak najpierw zająć się jedną sprawą, dopiero potem drugą. Tak
czy siak, sprawa do przedyskutowania z DOBRYM endokrynologiem.

Pozdrawiam,
Maja

Lek DIPIPERON jaka szansa dostania?? PILNE!!!
Cd Ochrona sluzówki
apteka internetowa
Prostowanie przegrody nosowej- doświadczenia...
Pas poporodowy- czy warto stosować?