aspirin c

1. Data: 2004-04-22 20:09:06

Temat: aspirin c
Od: "gronek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

kupilem kilka listow niestety bez ulotki, ile razy dziennie wzkazane jest
zazywanie?

2. Data: 2004-04-23 00:52:05

Temat: Re: aspirin c
Od: "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gronek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> kupilem kilka listow niestety bez ulotki, ile razy dziennie wzkazane jest
> zazywanie?

Ludzie;- myślcie choc 5 sek przed napisaniem!!
Jakie schorzenie?
Jaka dawka (waga tabletki)?
Itp, itd:)

3. Data: 2004-04-23 06:21:04

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

następnym razem upomij sie o ulotkę- apteka ma obowiązek ci ja
dać/skserować.

Wskazania
Dolegliwości bólowe o średnim i lekkim nasileniu, np.: bóle głowy, bóle
zębów, mięśni, stany gorączkowe, dolegliwości towarzyszące przeziębieniu,
grypie.

Dawkowanie:
Dorośli: doraźnie 1-2 tabl. (400-800 mg), maksymalnie 8 tabl. Dzieci od 10
r.ż.: 1 tabl. maksymalnie do 3 razy na dobę. Lek przyjmować doustnie po
rozpuszczeniu w wodzie.

4. Data: 2004-04-23 18:32:58

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

justy ( m...@o...pl ) napisał:

> Dawkowanie:
> Dzieci od 10
> r.ż.: 1 tabl. maksymalnie do 3 razy na dobę. Lek przyjmować doustnie po
> rozpuszczeniu w wodzie.

Jeśli chodzi o dzieci, to trzeba pamiętać, aby nie podawać salicylanów przy
przeziębieniach z gorączką (jak dobrze pamiętam).

Iwona

5. Data: 2004-04-26 23:57:42

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli chodzi o dzieci, to trzeba pamiętać, aby nie podawać salicylanów
przy
> przeziębieniach z gorączką

właściwie, dziwne jest, ze ulotka mówi o 10 roku życia, bo salicylany zaleca
sie podawać nie wcześniej niż od 12 roku życia, a jak się da, to później, ze
względu na mozliwość wystapienia zespoły Reya- i dotyczy to nie tylko
przeziebień z gorączką, ale każdej sytuacji u dzieci.

6. Data: 2004-04-27 16:20:56

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

justy ( m...@o...pl ) napisał:

> [...]
> później, ze względu na mozliwość wystapienia zespoły Reya- i dotyczy to
> nie tylko przeziebień z gorączką, ale każdej sytuacji u dzieci.

Nie napisałam, że nie należy podawać dzieciom salicylanów przy ospie
wietrznej i grypie, ze względu na niebezpieczeństwo wystąpienia zespołu
Reye'a. Nie wiem czy ulotki zawierają taką informację?

Muszę powiedzieć, że podczas wirusowych chorób moich dzieci unikałam
podawania salicylanów jak ognia, przede wszystkim ze względu na zespół R.
Starałam się obniżać gorączkę okładami, co często było skuteczne. W ostrych
stanach podawałam paracetamol i ... okazało się, córka jest na niego
uczulona (nikt z lekarzy na podst. objawów nie łączył tego z paracetamolem
(!?) ).

Pzdr.
Iwona

lewe biodro okresowo "nie działa" ?! :((
Studiowanie medycyny za granica
Stymulator serca
Kość pęknięta
OB-65