atak wyrostka - czy lekarz moze nie rozpoznac?

11. Data: 2002-08-08 21:20:28

Temat: Re: atak wyrostka - czy lekarz moze nie rozpoznac?
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Aug 2002 11:14:43 +0200 Lech Trzeciak
<l...@i...gov.pl> napisal:

>Ja bym na twoim miejscu nie czekał, aż dojrzeje - już dziś wnieś oskarżenie
>o zaniedbania we wdrażaniu średniowiecznych metod diagnostycznych i
>leczniczych. Wiadomo przecież, że średniowieczna medycyna doskonale radziła
>sobie ze wszystkimi chorobami. Rany postrzałowe zalewano wrzącym olejem,
>dżuma wytłukła tylko 2/3 europejskiej populacji, a nowotwory widywano
>wyjątkowo rzadko.

A swoją drogą, to zastanawiające, że współczesna medycyna nie potrafi
z jakąś tam zadowalającą pewnością rozpoznać zaawansowanego zapalenia
wyrostka.

gr

12. Data: 2002-08-08 21:20:29

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 03 Aug 2002 21:10:58 +0200 =DobeX= <d...@d...prv.pl>
napisal:

[...]
>REASUMUJĄC: Tak. Lekarz może nie rozpoznać zapalenia wyrostka robaczkowego.

Dzięki za odpowiedź!

>Jeżeli chodzi o twoje następne utyskiwania na lekarzy to chyba w połowie
>ci odpowiedziałem. Poza tym musisz pamiętać, że istnieje wiele chorób,
>które trudno początkowo zdiagnozować. Człowiek nie jest maszyną i nigdy
>nie daje takich samych objawów tej samej choroby. I nie staram się
>usprawiedliwiać niedbalstwa ani też zaniedbań ze strony lekarzy.

W przypadku wylewu, jednostronny niedowład podobno jest bardzo
znaczącym wskaźnikiem wylewu (czy czegoś w tym rodzaju, ale równie
poważnego). Na szczęście osoba, która się chorym zaopiekowała, nie
dała wiary "diagnozie": "jest pijany" (co z całą pewnością było
nieprawdą) tylko odwiozła go do szpitala. Dodam jeszcze, że chodziło o
człowieka niewidomego.

W przypadku wspomnianego zapalenia płuc, ewidentnie przyczynił się
bałagan organizacyjny (rentgen z opisem stwierdzającym zapalenie płuc
"gdzieś tam" sobie leżał kilka dni, ale też z obojętność lekarzy z
obchodu ("nam też jest trudno oddychać" - fakt, było gorąco). Dodam,
że chodziło o klinikę akademicką.

gr

13. Data: 2002-08-09 02:05:17

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 08 Aug 2002 23:20:28 +0200, Grzegorz Redlarski
<g...@k...net.pl> wrote:

>A swoj? drog?, to zastanawiaj?ce, ?e wspó?czesna medycyna nie potrafi
>z jak?? tam zadowalaj?c? pewno?ci? rozpozna? zaawansowanego zapalenia
>wyrostka.
>
>gr

Powinienes napisac "wspolczesna polska medycyna".
Zastosowanie CT scan ( zwlaszcza High-Resolution , spiral ) daje grubo
ponad 99.9 % wykrywalnosci.

Nie uogolniaj wiec stwierdzen, bo nie o poziom medycyny tutaj chodzi.

Pozdrawiam

dradam

14. Data: 2002-08-09 07:11:46

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ty chcialas leczyć wyrostek bez otwierania brzucha?
moze metoda filipinska??

Tichy

15. Data: 2002-08-09 19:08:27

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A swoją drogą, to zastanawiające, że współczesna medycyna nie potrafi
> z jakąś tam zadowalającą pewnością rozpoznać zaawansowanego zapalenia

wyjątkowo zastanawiające! U mojego blisko siedemdziesięcioletniego wujka
współczesna medycyna musiała otworzyć brzuch, żeby stwierdzić zapalenie
wyrostka i zapalenie otrzewnej, bo przecież taki "stary człowiek" nie ma prawa
chorować na wyrostek. Dodam, ze działo się to w dużym mieście akademickim, i ze
sprawnego człowieka uczyniło inwalidę (przepuklina brzuszna po operacji).
Współczesna medycyna jest chciwa, niedouczona i bezmyślna do bólu! Pozbawiona
moralności i absolutnie nieetyczna. I niech mi nikt nie baja o pracy za 700 zł
miesięcznie i jak za to utrzymac rodzinę, bo tysiące ludzi jest w takiej
sytuacji, często o nie gorszych kwalifikacjach. Albo się pracuje dla pieniędzy,
albo jest profesjonalistą, i to niestety są często rozłączne procesy.
Poza tym pozdrawiam i życzę braku problemów z wyrostkiem (ja swojego nie mam od
prawie 45 lat, wtedy nie potrzebowano CT żeby postawić prawidłową diagnozę,
gdzież ci diagności, którzy wyłącznie na podstawie wywiadu diagnozowali prawid
łowo w 98% przypadków???), a kolegom lekarzom chwila refleksji nad własnym
życiem i postepowaniem na pewno by nie zaszkodziła.
Marta

16. Data: 2002-08-09 22:26:04

Temat: Odp: atak wyrostka - czy lekarz moze nie rozpoznac?
Od: "BioEnergoTerapeuta" <w...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mark Barnes napisał:
> ale jaką????, przez usenet tez rozpoznajesz???, POMÓŻ MI!!!

Niektórym ortodoksom wydaje się,
że są rycerzami walczącymi
a w rzeczywistości mają tylko "zakuty łeb".

A ponieważ średniowieczny zawód kowala
uległ już zanikowi
to chyba nic nie jest w stanie im pomóc.

17. Data: 2002-08-09 23:09:15

Od: "BioEnergoTerapeuta" <w...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Borys napisał:
> To zart czy faktycznie tak jest ? Jesli tak to dlaczego ?

Polecam:
1) wywiad w magazynie medycznym z dr. n. med. Markiem Bardadynem,
irydologiem, homeopatą, okulistą,
prezesem Polskiego Towarzystwa Irydologii i Homeopatii:
http://www.resmedica.pl/zdart10114.html
2) stronę portalu "żyj zdrowo":
http://www.zyjzdrowo.pl/pages/dziedziny/iryd/iryd.ph

Znam lekarzy medycyny chińskiej,
którzy po ukończeniu medycyny akademickiej
ukończyli też medycynę naturalną:
umieją stawiać (wspomagać) diagnozę wyglądem:
- tęczówki oka
- twarzy
- dłoni

pozdrowienia
Waldemar Borny

18. Data: 2002-08-10 19:27:44

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ty chcialas leczyć wyrostek bez otwierania brzucha?
> moze metoda filipinska??
może nie przeczytałeś dokładnie, nie LECZYĆ a DIAGNOZOWAĆ, bo o tym była mowa.
Jeżeli współczesna polska medycyna nie potrafi rozpoznać zapalenia otrzewnej i
rozlanego wyrostka bez rozcinania brzucha na całej jego długości to może sama
powinna się leczyć? Dodam, że pozostałe objawy były książkowe, tylko wiek
pacjemta im nie pasował.
Nie życzę Ci żebyś z takiego powodu wszedł w posiadanie blizny o długości 25 cm
zamiast 5 cm, na dodatek z flakami w garści.
M&M

19. Data: 2002-08-10 19:35:13

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A ponieważ średniowieczny zawód kowala
> uległ już  zanikowi
> to chyba nic nie jest w stanie im pomóc.
wiedza i umiejętność jej stosowania jest niestety w zaniku w naszym pięknym
kraju, a osobnicy odporni na wszelką informację stanowią większość populacji.
Irydologia jest znana w Polsce co najmniej od 30 lat, początkowo traktowana z
nieufnością, powoli zdobyła równorzędne miejsce jako metoda wspomagająca wywiad
i wyniki badań analitycznych. Jeśli ktoś kpi z tego nie zasługuje na szacunek,
ani tym bardziej na to, aby poświęcać mu czas. Trzymaj się Waldemarze! A swoją
drogą ktoś mógłby poświęcić trochę czasu na wyjaśnienie prostaczkom zasad tej
nauki.
Pozdrowienia
M&M

20. Data: 2002-08-11 07:05:56

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

To w takim razie przedstawcie mi dowody, że w rozpoznaniu zapalenia
wyrostka robaczkowego irydologia ma wyższą skuteczność od normalnego
wywiadu i badania klinicznego. Żeby dać wam większe szansę - nie
proponuję żadnych badań dodatkowych.

A jeśli czegoś takiego nie potrafisz przedstawić (a idę o zakład, że
nie), to skończ z epitetami.
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

termoablacja?
Pytanie do gastrologa.
pasozyty
[ot] pytanie