badanie tomografem

11. Data: 2001-08-21 14:41:29

Temat: Odp: badanie tomografem
Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacek" <j...@w...pl> napisał(a) :

> Zartuje - chodzi o dostepnosc. EEG nie da nawet w przyblizeniu takiej
> "rozdzielczosci" i "zobrazowania" jak TK

ROTFL :-))))))

Wiesz co to jest EEG ???

EKG tez porownujesz z rentgenem ???

krzysztof(ek)

12. Data: 2001-08-21 17:32:32

Temat: Re: badanie tomografem
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9lu4mg$jl0$1@news.onet.pl>, "krzysztof\(ek\)"
<k...@p...onet.pl> says...

> ROTFL :-))))))
To chyba ja ROTFL!

> Wiesz co to jest EEG ???
Nawet bardzo dokladnie. I jakos tak sie zdarza ze w EEG wychodza zmiany
organiczne dos jasno. Oczywiscie inne jest wszytsko.
Ale jezeli mi wychodzi ze jest zmiana w np. placie ciemieniowym prawym
(na przyklad) to TK hcyba powinno potwierdzic?
Ile razy opisywales EEG?

> EKG tez porownujesz z rentgenem ???

A czy roentgenem lokalizujesz zawal?

13. Data: 2001-08-22 00:46:21

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacek" <j...@w...pl> napisał(a) :

> To chyba ja ROTFL!

EEG nie jest metoda obrazowania.
Tym bardziej trudno tu mowic o jakiejkolwiek"rozdzielczosci".

> [...]
> Ale jezeli mi wychodzi ze jest zmiana w np. placie ciemieniowym prawym
> (na przyklad) to TK hcyba powinno potwierdzic?

Ja ani razu.
A Ty ile razy??

Co ma jedno z drugim wspolnego?
Do czego odnosza sie Twoje argumenty?
Czy ja pisalem, ze w EEG nie mozna wykryc niektorych zmian organicznych
?

> A czy roentgenem lokalizujesz zawal?

Nie. A Ty za pomoca EKG diagnozujesz tylko zawaly?

krzysztof(ek)

14. Data: 2001-08-22 06:17:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Aug 2001, jacek wrote:

> Nawet bardzo dokladnie. I jakos tak sie zdarza ze w EEG wychodza zmiany
> organiczne dos jasno.

albo nic nie wychodzi, a poza tym w EEG moga wyjsc tez zmiany
jak sie pacjent nie wyspi. EEG jak mi sie wydaje ma bardzo
ograniczona wartos diagnostyczna w tych przypadkach a poza tym
nie pozwala lokalizowac zmiany, EEG nie powinno sie porownywac
z EKG, poza tym jesli pytasz to rentgenem rozpoznaje sie zawal
- konkretnie wykonujac koronarografie jestes w stanie okreslic
miejsce zwezenia naczyn i wyprzedzic leczeniem wystapienie
zawalu serca. To samo z guzem mozgu, jesli jest tak duzy,
ze juz sa powazne odchylenia w EEG to moze byc za pozno

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

15. Data: 2001-08-22 06:18:00

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9luv6a$ghl$2@news.onet.pl>, "krzysztof\(ek\)"
<k...@p...onet.pl> says...

> EEG nie jest metoda obrazowania.
> Tym bardziej trudno tu mowic o jakiejkolwiek"rozdzielczosci".

Po to byly cudzyslowaia.

> zmiany
>
> Ja ani razu.
> A Ty ile razy??

Skoro ty ani razu to dlaczego sie tak agresywnie wypowiadasz. A skoro ty
ani razu to ciezko bym ci powiedzial ile razy ja wieceja (mnozenie przez
zero da zero)

> [...]
> ?

> Nie. A Ty za pomoca EKG diagnozujesz tylko zawaly?

Daj se chlopie luzu. Z tego co wiedze to sie po prostu czepiasz slowek.
Ja wiem co to EEG i EKG. Jak cchesz to tez wiem co to EMG, CTG, i miliard
jeszcze innych skrotow. I zdaje sobie sprawe ze ty tez wiesz do czego
sluzy EKG i te inne skroty. Kwestia zastosowan - EEG nie jest uzywane
przez POZ wiec nie dziwie sie ze nie do konca wiesz czemu sluzy. Ale nie
przejmuj sie - najprawdopodobniej nigdy ci to nie bedzie potrzebne.;-))
A co do EKG - tez ma pewna "rozdzielczosc" jak wiesz.

16. Data: 2001-08-22 06:25:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Aug 2001, jacek wrote:

> NRMa 300m od mojego domu to nie znaczy ze to jest norma.
> Ja o tym zenieniu EEG i TK pisalem w kontekscie polski powiatowej,

NMR-ow nie ma w kazdym miescie powiatowym nawet w niektorych
krajach zachodnich - w 30 tys. miescie w Danii, gdzie pracuje
aktualnie nasz kolega radiolog tez nie ma - jest w odleglosci
30km w innym miescie. W Toruniu NMR-u tez nie ma (no jest
na Uniwersytecie ale jest to inny typ urzadzenia do
celow badawczych). Jesli istnieje watpliwosc to po prostu
i tak trzeba pacjenta wyslac do neurochirurgow, a zazwyczaj
w miastach, gdzie sa oddzialu neurochirurgiczne jest NMR

P.
----

17. Data: 2001-08-22 07:27:43

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "doctore" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam kolega Piotr w sowich postach ma generalnie racje poza PETEm.
> PET jest to najnowasza technika tomograficzna ale oparta na zupelnie
innych
> zasadach niz TK i MR
moze tylko uzupelnie ze TK i MR z osobna tez sa oparte na innych zasadach.
Jesli chodzi o rekonstrukcje obrazu tomograficznego to TK i PET w zasadzie
nie roznia sie algorytmami. Ostatnio pojawily sie urzadzenia do jednoczesnej
rejestracji obrazow TK i PET.

> Jest ona rzeczywisnie najnowoczesniejsza i trzeba przyznacz przykroscia ze
> cala europa wschodnia juz ja ma oprocz polski (czechy,wegry,itd).
Dolaczajac do tej dyskusji (ktora zaczynala czasem przypominac rozwazania o
wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca) chcialem wtracic swoje dwa
grosze. Przescigamy sie w podawaniu najnowszych technik (CT, MRI, PET) ale
nalezy pamietac, ze decyzja o rozpoznaniu nalezy do lekarza a nie (poki co)
maszyny. A prawidlowosc rozpoznania zalezy tez od umiejetnosci czlowieka:
poczawszy od prawidlowego zaplanowania algorytmu badan (trzeba wiedziec co
oferuje dana technika np. jakie sa jej zalety i ograniczenia) az do
prawidlowej interpretacji calosci obrazu.
Nad brakiem PETu nie ma co plakac. Zalosny jest brak racjonalnego
wykorzystania istniejacych mozliwosci diagnostycznych. Np. jesli chodzi o
jeszcze jedna metode diagnoistyczna / tomograficzna -voila: SPECT - ilu
lekarzy wie jak mozna ja wykorzystac?

T. Bandurski

18. Data: 2001-08-22 08:02:57

Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam kolega Piotr w sowich postach ma generalnie racje poza PETEm.
PET jest to najnowasza technika tomograficzna ale oparta na zupelnie innych
zasadach niz TK i MR.
Stosuje sie w niej zwiazki znakowane izotopami ktore sa metabolizowane przez
rozne komorki w organizmie stad bada sie nie morfologie a czynnosc tkanki.
To tak najprosciej ujmujac.
Jest ona rzeczywisnie najnowoczesniejsza i trzeba przyznacz przykroscia ze
cala europa wschodnia juz ja ma oprocz polski (czechy,wegry,itd).
Pozdrawiam Doctore

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
On Tue, 21 Aug 2001, Sark wrote:

> zastosowanie są bardzo przystępnie opisane
> http://www.zdrowie.med.pl/bad_obraz/rezonans.html
> Wynika z tego że rezonas magnetyczny jest metodą najnowszą, najmniej
> inwazyjną

Najnowsza jest PET ale jest to jeszcze rarytas nawet na Zachodzie.
Kazde badanie jest dobre jesli pozwala na przyblizenie diagnozy
w rozsadnym czasie, stad wydaje sie byc rozsadne rozpoczecie
badania od tomografii komputerowej rentgenowskiej jesli jest
to badanie dostepne w miejscu zamieszkania a kolejki na jego
wykonanie sa niewielkie a potem decydowanie co dalej.
Ponadto chcialbym zauwazyc, ze kolega Sark troche wprowadza
ludzi w blad, poniewaz nie jest tak, ze NMR jest do wszystkiego
lepszy wzgledem dobrego spiralnego CT lub HRCT. Wyglada bowiem
tak, ze do oceny pluc (guzy, sarkoidoza) lepiej nadaje
sie tradycyjny CT z opcja HRCT a w przypadku np. zatorowosci
plucnej CT spiralny co wykazal m innymi S. Goldhaber
z Bostonu

P.
----

19. Data: 2001-08-22 09:14:24

Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykorzystania istniejacych mozliwosci diagnostycznych. Np. jesli chodzi o
> jeszcze jedna metode diagnoistyczna / tomograficzna -voila: SPECT - ilu

Niewielu az zal sciska

Doctore

20. Data: 2001-08-22 14:20:09

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@d...am.t
orun.pl>,
p...@a...torun.pl says...

> [...]
> i tak trzeba pacjenta wyslac do neurochirurgow, a zazwyczaj
> w miastach, gdzie sa oddzialu neurochirurgiczne jest NMR

Jasne. Tylko jak sie na liscie pisze to czlowiek sie skraca.
Ja doskonale wiem ze ty wiesz, tak jak chyba ty wiesz ze ja wiem.
W kazdym razie proponuje EOT

imidazlole -praca dyplomowa. pomoc *2
dziasla- prosze....
Termoablacja guzów nowotworowych (długie)
lęk i Afobam
ganglion