bajka o cholesterolu

1. Data: 2008-05-01 22:42:17

Temat: bajka o cholesterolu
Od: "ali " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholesterol - kilka faktów - częśc 1
Autor: monaluiza 29.04.08, 13:56
Dodaj do ulubionych Skasujcie
Odpowiedz

Ktoś na tej grupie poruszył sprawę badań dotyczących cholesterolu i jego
związku z chorobą wieńcową, poczym niestety jak zwykle nastąpiła niezdrowa
dyskusja. A ponieważ ten temat jest mi bardzo dobrze znany, eksperci schowali
się do mysiej dziury, a każdy interpretuje sprawy związane z cholesterolem jak
potrafi, postanowiłam przekazać forumowiczom kilka FAKTÓW. Zaznaczam, że są to
fakty, a nie moje prywatne opinie. Wnioski pozostawiam czytającym.

1.Jak wiadomo wykonano wiele badań dotyczących w szczególności wpływu poziomu
cholesterolu (a więc też diety) na rozwój choroby wieńcowej. Niestety, po
wielu latach okazuje się, że :

A.Wiele badań zostało wykonanych źle, np. nie uwzględniono wielu innych, a jak
się potem okazało bardzo ważnych, czynników ryzyka. Zakładano badania
podwójnie ślepe, a w rzeczywistości takie nie były. Wyniki pozytywne
opracowywano statystycznie tak, aby jest sztucznie rozdmuchać, a do obliczenia
efektów skutków ubocznych stosowano inne metody statystyczne, które pozwalały
na ich pomniejszenie &#8211; jeśli w ogóle ujawniano istnienie skutków ubocznych, bo
jak się okazuje w wielu badaniach ich wcale nie ujawniano. W zestawieniach
tabelarycznych wyników pokazuje się dane, które po głębszej analizie wskazują
na jedno, a w części dyskusyjnej pisze się zupełnie coś innego. Co, gorsza,
tego rodzaju kłamstwo (bo tak to niestety jest) pisze się w PODSUMOWANIU lub
STRESZCZENIU badań. Wystarczy zapytać któregokolwiek lekarza powołującego się
na jakieś badania czy czytał dokładnie całość raportu z badań, analizował dane
i ich sposób przedstawienia itd. &#8230; nie, w 99,99% odpowiedź będzie, że czytał
podsumowanie lub streszczenie.

B.W niektórych badaniach statyn (leków obniżających cholesterol) ukrywano
skutki uboczne takie jak zwiększone występowanie raka piersi, utrata pamięci,
depresje, polineuropatie, stany agresji czy tendencje samobójcze, uszkodzenia
(deformacje) płodów itd. &#8230;

C.Wiele z kluczowych badań np. leków na obniżanie poziomu cholesterolu było
opłacanych przez producenta danego leku, wyniki były opracowywane (do
publikacji) przez ich własne laboratoria, beż żadnej niezależnej kontroli.
Kiedy inne ośrodki powtarzały dokładnie te same badania, na takich samych
osobach, stosując te same dawki &#8211;wyniki były zupełnie inne.

D.Takie przykłady jak opisane powyżej można by mnożyć. Stawia to jednak pod
wielkim znakiem zapytania całe zagadnienie dotyczące wiarygodności badań, na
które teraz świat medyczny się powołuje.

2. Udowodniono, że jeśli poziom cholesterolu ma jakiś związek z chorobą
wieńcową (bo tego z całą pewnością nie ustalono!!) to :

A. U mężczyzn w wieku ponad 47 lat nie zachodzi już żaden związek ! co wcale
nie przeszkadza lekarzom przepisywać leki na obniżanie cholesterolu mężczyznom
z tej grupy wiekowej. U młodszych mężczyzn, związek ten jest bardzo słaby i w
wielu badaniach, kiedy uwzględniło się inne czynniki ryzyka związek ten
całkowicie zanikał, ale im też się przepisuje statyny.

B. U kobiet jest jeszcze ciekawiej. Badania wskazują ponad wszelką wątpliwość,
że obniżanie cholesterolu u kobiet po pierwsze niczego nie daje, a w wielu
przypadkach dramatycznie szkodzi ! A obniżanie poziomu cholesterolu u
starszych kobiet jest już poważnym zaniedbaniem i błędem w sztuce. Takie są
FAKTY. Ilu lekarzy NIE OBNIŻA poziomu cholesterolu u kobiet ? Ambicją
większości lekarzy jest jego obniżenie. U kobiet też. Bez względu na wiek.
Nawet u kobiet zdrowych, czyli takich, które na NIC nie chorują, a
&#8222;chorują&#8221;
tylko na podwyższony poziom cholesterolu. Tragedia, jeśli chodzi o kobiety,
polega też na tym, że statyn nie wolno stosować u kobiet w ciąży, a to już
każdy lekarz wie. Niestety, statyny profilaktycznie przepisywane są kobietom
zdrowym, ale&#8230; mającym podwyższony poziom cholesterolu. Następnie kobieta
zachodzi w ciąże, ale przez nawet dwa miesiące o tym nie wie, kiedy właśnie
pierwszy trymestr jest najbardziej ryzykowny, ze względu na możliwe
uszkodzenia płodu. Wyniki badań niezamierzonego efektu statyn na płód są
PRZERAŻAJĄCE . Wśród niektórych naukowców mówi się, że statyny są gorsze niż
talidomid!!

3.Stan wiedzy na dzień dzisiejszy wskazuje na to, że cholesterol NIE JEST
PRZYCZYNĄ miażdżycy czy też bardziej konkretnie choroby wieńcowej.
Niewątpliwie bierze w niej udział, ale nie jest jej przyczyną! To tak jak
plasterek przyklejony na ranie NIE JEST PRZYCZYNĄ tej rany.

4.Z powodu z punktu 3, statystycznie, taka sama ilość osób, które miały wysoki
poziom cholesterolu przeszła zawał serca jak i osób które miały niski jego
poziom. Poziom cholesterolu wskazywać może jedynie na coś niepokojącego co się
dzieje w organizmie, ale jest to reakcja na pewną akcję. Niestety nie do końca
wiadomo co tak naprawdę powoduje tą akcję.

5.Ponieważ sam cholesterol nie jest przyczyną problemów naczyniowych badania
na wielu tysiącach ludzi, trwające przez wiele lat wykazały, że u osób
spożywających nawet kilka jaj dziennie nie wystąpiły żadne skutki uboczne,
wręcz przeciwnie u wielu gospodarka lipidowa się wyrównała i ustabilizowała.

Dla kogoś kto zna dokładnie fizjologię człowieka nie jest to żadnym
zdziwieniem, ponieważ tak właśnie funkcjonuje nasz organizm. To znaczy : im
mniej spożywamy cholesterolu tym więcej wątroba go syntetyzuje i na odwrót im
więcej jest cholesterolu w diecie tym mniej wątroba go produkuje. Przy czym
cholesterol pochodzący z diety stanowi tylko ok. 5 do 7% (niektóre źródła
podają 10%) cholesterolu produkowanego przez naszą wątrobę. Dlatego też nawet
jeśli przestalibyśmy spożywać cholesterol (zakładając, że tak się da) to
spadek poziomu cholesterolu byłby bardzo mały. Dlatego też w wielu badaniach
dietetycznych, mimo ogromnych starań, nie udało się znacznie obniżyć poziomu
cholesterolu, do poziomu założonego przez naukowców, stosując tylko dietę.

6.Nie ma czegoś takiego jak &#8222;dobry&#8221; i &#8222;zły&#8221; cholesterol. Te
pojęcia odsunięto
już do lamusa. Wiadomo już teraz, że LDL, czyli ten &#8222;zły&#8221; cholesterol, po
pierwsze nie jest wcale tak zły, ponieważ jak się okazuje stanowi elementy
naszego systemu immunologicznego (odpornościowego) i paskudne się rzeczy
dzieją kiedy się go obniża za bardzo zwłaszcza u kobiet &#8211; np. pogarsza się im
pamięć, ale nie tylko. Poza tym, wiadomo, że tylko UTLENIONA wersja
cholesterolu może być niekorzystna.
Z tego też miedzy innymi powodu wiele osób z wysokim poziomem cholesterolu
(ale nie utlenionym) ma się bardzo dobrze przez całe życie, a niektóre osoby
z niskim poziomem cholesterolu miały zawał, najczęściej nie jeden. Jak widać,
ponownie, to nie cholesterol jest przyczyną.

cdn ....

2. Data: 2008-05-01 22:46:28

Temat: Re: bajka o cholesterolu
Od: "ali " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cholesterol - kilka faktów - częśc 2
Ciąg dalszy

7.Nie ma jednoznacznej korelacji (związku) pomiędzy dietą i cholesterolem, a
chorobą wieńcową. Uzasadnienie tego zajęłoby mi wiele stron i czasu. Jak ktoś
chce niech sobie przeanalizuje ponad 500 badań i dojdzie do tego samego
wniosku, który jest oparty na faktach. Teraz kilka słów wyjaśnienia, żeby
przeciętny człowiek zrozumiał jak to jest z tym związkiem cholesterolu z
chorobą wieńcową, bo jedni się tu kłócą, że taki związek jest, a inni, że go
nie ma.

Naukowiec stawia tezę, że pomiędzy czymś a czymś zachodzi taki i taki związek,
ale &#8230; jest to tylko teza, więc musi ją udowodnić. Robi badania, z których mu
wychodzi, że taki związek jest. Szczególnie kiedy ten związek jest słaby (jak
w przypadku cholesterolu i diety), badania te MUSZĄ BYĆ POWTARZALNE. To
znaczy, że inni naukowcy, w innych krajach, z różnych instytucji naukowych
muszą takie badania powtórzyć i &#8230;. teraz najważniejsze : ich wyniki nie tylko
muszą być powtarzalne, ale MUSZĄ ZMIERZAĆ W TYM SAMYM KIERUNKU!
To znaczy, że jeśli jednym wychodzi, że coś się zwiększa to innym MUSI też tak
wychodzić! To zwiększenie jednym wyjdzie mniejsze innym większe, to jest OK,
ale MUSI się zwiększać. Jeśli przynajmniej w jednych badaniach, odpowiednio
naukowo uzasadnionych, sprawdzonych itd. &#8230; dany parametr się zmniejsza, czyli
nie idzie w tym samym kierunku, wtedy oznacza to, że ZWIĄZKU NIE MA,
postawiona na początku teza idzie do śmietnika i całą robotę zaczyna się od
nowa. Jeśli na dodatek inne ośrodki badawcze zawiadamiają, że u nich też się
zmniejsza, to już w ogóle klapa i kolokwialnie ujmując zapominamy o temacie.
Tak jest w badaniach technicznych, psychologicznych, ekonomicznych itp&#8230; tylko
nie w medycynie &#61516; Za duża kasa do stracenia.

Badania dotyczące związku diety, cholesterolu a chorobami serca, miażdżycą
itd. zmierzają w każdym dowolnie wybranym kierunku, tylko nie w JEDNYM TAKIM
SAMYM i tu, tak jak w innych naukach się to rutynowo robi, temat należałoby
zakończyć!! Ale, nie&#8230; lekarze, dietetycy nie wiedząc na co tak naprawdę się
powołują mówiąc, że się powołują na badania, doradzają ludziom bzdury. Wcale
nie twierdzę, że robią to celowo, są tylko niedouczeni lub niedoinformowani.

8.Już w 1994 niemieccy naukowcy opublikowali badania składu blaszki
cholesterolowej. Ku ich zdumieniu nie znaleziono w niej w ogóle tłuszczu
zwierzęcego !! którego lekarze każą unikać, bo&#8230; z niego tworzy się blaszka
cholesterolowa. !! &#61514; . Co jednak znaleziono ? A to, że blaszka, czyli złogi
cholesterolu składały się z USZKODZONEGO Omega 6 ! Gdzie takie coś jest ? W
olejach roślinnych obrabianych termicznie i chemicznie. Gdzie takie oleje są?
Przed wszystkim w supermarketach ! Proces produkcyjny prawie każdego oleju
roślinnego w nich sprzedawanego uszkadza zawarty w nich Omega 6 w taki sposób,
że biochemicznie staje się prawe bezużyteczny. Dlatego coraz częściej zaczyna
się mówić o NIEDOBORZE Omega 6 i NADMIARZE Omega 3, a przecież mówi się nam,
żeby dodawać, suplementować Omega 3 !! Czyli &#8230; na odwrót. Szokujące? Może i
tak, ale &#8230;wielu naukowców amerykańskich powoli zadaje sobie teraz pytanie :
Przez ostanie 40 lat populacja USA została zdecydowanie przestawiona na
konsumpcję olejów roślinnych, one są wszędzie, dodaje się je niemalże do
wszystkiego, a ilość zawałów wzrasta - dlaczego? Wielu z nich, po
opublikowaniu badań niemieckich zaczyna to już razem łączyć.
Żeby była sprawa jasna : oleje roślinne, w niewielkich ilościach, są bardzo
pożądane, ale &#8230; tylko wtedy kiedy molekuły Omega 6 (tych w olejach roślinnych
jest najwięcej) nie są uszkodzone. Jest jeszcze jeden aspekt&#8230; Dowiedziono, że
wolne rodniki również powodują utlenienie LDL-u, czyli zamieniają go, lekko
mówiąc, w formę cholesterolu bardzo dla naszych tętnic nieprzyjazną. Skąd się
biorą wolne rodniki ? Według biochemii człowieka (nie według mnie !!! więc
proszę na mnie gromów nie sypać) z nadmiernego spożycia olejów roślinnych
szczególnie bogatych we frakcję wielonienasyconą. Który to jest taki olej?&#8211;
prawie KAŻDY! Kiedy jeszcze powstaje przeogromna ilość wolnych rodników?
Kiedy, na przykład smażymy potrawy na oleju z pestek winogron, czy na oleju
rzepakowym. Co pisze na nalepce, która znajduje się na oleju &#8222;Kujawskim&#8221;
czyli
rzepakowym ? &#8222;Szczególnie nadaje się dosmażenia&#8221; !!!! to są smutne FAKTY.

9.Jeśli cholesterol nie jest przyczyną miażdżycy, zawałów itd. &#8230; to co jest ?
Coraz więcej BADAŃ wskazuje na to, że niektóre bakterie i wirusy. Co
ciekawsze, jest już sporo badań, które potwierdzają, że kiedy pacjentów
poważnie chorych na serce z powodu miażdżycy leczono antybiotykami, efekty
leczenia były szybsze i lepsze niż w przypadku stosowania statyn!! Mnie to nie
dziwi, ponieważ przez całe lata w podobny (zupełnie nietrafiony) sposób
leczono chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy. Leczono całymi latami,
stosując najprzeróżniejsze środki farmakologiczne, a potem okazało się, że
przyczyną jest BAKTERIA helicobacter pylori.

Zwracam uwagę, że to co opisałam, jest tylko informacją i w żadnym stopniu nie
zalecam NICZEGO. Ponieważ najprawdopodobniej, będą tacy, którzy skomentują to
na poziomie nie nadającym się do odpowiedzi, więc raczej odpowiadać nie będę.
Każdy niech sobie zrobi z tą informacją co chce i zinterpretuje jak chce.

Monaluiza

3. Data: 2008-05-03 21:10:26

Temat: A Twoj komentarz, Ali ?? /nt
Od: " are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2008-05-03 23:01:01

Temat: Re: A Twoj komentarz, Ali ?? /nt
Od: "ali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

are <a...@g...pl> napisał(a):

nie musze komentować
wystarczy aruś że jeszcze żyje
i na konowałów forsy nie trace
mimo że mnie straszyłeś

5. Data: 2008-05-05 06:48:58

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ali napisał(a):

[...]

Gdybyś jeszcze łaskawie podał źródło tego przełomu w nauce i medycynie
to nie musielibyśmy czekać aż jego autor Nobla dostanie ;P

j.

6. Data: 2008-05-05 13:42:08

Od: " are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ali <a...@g...pl> napisał(a):

> nie musze komentować
> wystarczy aruś że jeszcze żyje
> i na konowałów forsy nie trace
> mimo że mnie straszyłeś

W ogole Ali, jak Ci idzie ostatnio zwalczanie tego spisku
zydowsko-masonsko-liberalno-UFOlskiego? Dokonales ostatnio
jakichs wiekszych postepów?

7. Data: 2008-05-05 17:32:53

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

are napisał(a):

> W ogole Ali, jak Ci idzie ostatnio zwalczanie tego spisku
> zydowsko-masonsko-liberalno-UFOlskiego? Dokonales ostatnio
> jakichs wiekszych postepów?

Już niedługo VIII Ufo Forum <http://ufotv.pl/> ;P Ciekawe czy ktoś by
się nie podjął prezentacji o diecie ufolskiej ;PPP

j.

8. Data: 2008-05-05 22:48:58

Od: " are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> Już niedługo VIII Ufo Forum <http://ufotv.pl/> ;P Ciekawe czy ktoś by
> się nie podjął prezentacji o diecie ufolskiej ;PPP

Dieta optymalna to dieta UFOlska. Sam doktorissimus
tako rzecze. Kazdy prawdziwy optymalny bylby zaszczycony mogac
zrobic taka prezentacje. Tylko jakos watpie, ze ich tam
wpuszczą, będą chceli trzymać poziom sympozju ;p

9. Data: 2008-05-06 21:33:14

Od: "ali " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

masz coś do powiedzenia czy szczekacie jak kundle z arusiem?

10. Data: 2008-05-07 06:16:14

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ali napisał(a):

> masz coś do powiedzenia czy szczekacie jak kundle z arusiem?

To zależy od poziomu słuchacza - jeden słyszy muzykę, inny szczekanie ;)

j.

[OT] ankieta
Halo
---> Europejski Test na Inteligencję, sprawdź swoje miejsce wśród Europejczyków
jak przytyć
Dieta przy niedoczynności tarczycy.