Re: bark-rehabilitacja

From: "Wiola" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: bark-rehabilitacja
Date: 20 Mar 2006 18:45:01 +0100

> [...]
>
> Nabawilem sie w ostatnim czasie (snowboard) uszkodzenia wiezozrostu
> obojczykowo-barkowego (Acromio Clavicular Joint Sprain) - przez
> ortopedow ocenianego jako 2/3 stopien. Mialem zabieg polegajacy na tzw
> fiksacji drutem Kirschnera kosci acromion i clavicle. Niedlugo zostanie
> wyjety drut oraz zdjety gips, ale juz teraz zastanawiam sie nad powrotem
> do uprawianiu sportu (plywanie,kulturystyka). pewnie wszystkiego
> niedlugo sie dowiem od lekarzy ze szpitala w ktorym jestem leczony, ale
> chcialbym poznac tez zdanie innych na temat przebiegu rehabilitacji

Pływanie jak najbardziej ale obecnie tylko zabką, wystrzegaj sie już delfina,
który powoduje największe uszkodzenia w stawie barkowym,
musisz wzmacniac mięsnie obręczy barkowej ale cwiczeń siłowych nie możesz
wykonywac narazie we wszystkich zakresach ruchu, unikaj rotacji zewnętrznej
ramienia(chociaż na początku)

Czy
> ten bark osiagnie kiedykolwiek taka sama wytrzymalosc jaka mial przed
> urazem?

taki jak przed urazem to juz napewno nigdy nie będzie bo musi jakaś blizna
pozostac a jaki będzie to wszystko zależy od Ciebie jak go bedziesz
rehabilitował,

Nasluchalem i naczytalem sie w ostatnim czasie duzo o tzw.
> nawykowym zwichnieciu stawu barkowego, stad mam obawy przed silowym
> treningiem ...

Mialam 2 razy zwichnięty bark bo trenowałam siatkówkę, wzmocniłam sobie teraz
rękę super no ale niestety juz o trenowaniu siatki musiałam zapomniec chociaz
nie ukrywam ze czasem pogram sobie z ekipą ale oczywiście uważam

głowa do góry i wytrwałości w usprawnianiu
Pozdrawiam
Wiola