barszcz a żurek

1. Data: 2004-03-26 10:03:10

Temat: barszcz a żurek
Od: "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
czy może mnie ktoś łaskawie oświecić czym się różni barszcz biały od żurku?
z góry dziękuje

1. Data: 2004-03-26 10:19:32

Temat: Re: barszcz a żurek
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kaTaRzYnA napisał(a):
> witam!
> czy może mnie ktoś łaskawie oświecić czym się różni barszcz biały od
> żurku? z góry dziękuje
===
Teoretycznie jeden jest z mąki żytniej, a drugi z pszennej. Praktycznie, w
sklepach, większość jest żytnia.

waldek
===

1. Data: 2004-03-26 10:27:56

Od: "Katalizator" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam!
> czy może mnie ktoś łaskawie oświecić czym się różni barszcz biały od
żurku?
> z góry dziękuje

tez dzis to przerabialem :)
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt.php?id_o=55\
http://kafeteria.pl/bonappetit/przepisy/obiekt_int.p
hp?id_p=2425
http://www.kuchnia.3miasto.pl/1868.htm
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/zupy_zur.html

ale tak naprawde do konca nie wiadomo
--
PozdKa
** Wartość moralna naszych czynów

1. Data: 2004-03-26 10:35:24

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości news:c4102g$4h4
> ===
> Teoretycznie jeden jest z mąki żytniej, a drugi z pszennej. Praktycznie, w
> [...]
Taaak? Moim zdaniem barszcz to surowiec na żurek. Cociaż mój mąż twierdzi,
że barszcz to taka zupa całkiem pusta (czyli sam płyn), a ziemniaczki obok
na talerzyku polane skwarkami, zaś żurek ma w środku kiełbasę i/lub jajko na
twardo i/lub kartofelki.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-03-26 10:43:15

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy może mnie ktoś łaskawie oświecić czym się różni barszcz biały od
żurku?
> z góry dziękuje

Moj syn prawie codziennie po powrocie z przedszkola zapytany o zupe
odpowiada, ze byl bialy barszcz, wiec panie kucharki pewnie maja z niego
specjalizacje albo wszystkie zupy robia takie same;-)

Tak na serio, to niestety nie wiem w czym jest roznica.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-03-26 11:39:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> writes:

> czy może mnie ktoś łaskawie oświecić czym się różni barszcz biały od
> żurku?

Nazwą.

MJ

1. Data: 2004-03-26 12:17:23

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

To są nazwy regionalne tej samej zupy

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-03-26 12:36:04

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> [...]
> ziemniaczki obok na talerzyku polane skwarkami, zaś żurek ma w środku
> kiełbasę i/lub jajko na twardo i/lub kartofelki.

Starsze słowniki podają, że barszcz to zakwaszona zupa, nowsze utożsamiają
barszcz z żurkiem. To, co napisałem wcześniej wynika z obserwacji składu
zakwasów sprzedawanych w sklepach, pochodzących od różnych producentów. O
ile żur jest zawsze z mąki żytniej, to wiele barszczów białych jest z mąki
pszennej. Tak też robiła zawsze moja babcia.
Dodatki do zupy są raczej wynikiem gustów i regionalnych tradycji. Np.
barszcz babci był, oprócz kiełbasy i ziemniaków, wypełniony głównie dużą
ilością grubo skrojonej cebuli, wcześniej lekko opieczonej w piekarniku,
dodawanej pod koniec gotowania. Ot, taka ciekawostka.

waldek
====

1. Data: 2004-03-26 12:51:45

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora