barszcz ukraiński

1. Data: 2001-08-03 11:17:48

Temat: Re: barszcz ukraiński _______tere_fere________
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sebastian Hałucha" wrote:

> Jadłem barszzc ukraiński na Ukrainie [ciach]
> nie było w nim śladu czerwonych buraków. Podstawą były buraki pastewne,

To podobnie jak z plackiem węgierskim czy kawą po turecku :))
"Barszcz ukraiński" jako danie polskie <-> barszcz robiony na Ukrainie
Ten drugi pokazywał kiedys Makłowicz - również bez buraków ćwikłowych.
Niestety - szczegółów nie pamiętam.

sadyl

1. Data: 2001-08-03 11:58:41

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "Barszcz ukraiński" jako danie polskie <-> barszcz robiony na Ukrainie
> Ten drugi pokazywał kiedys Makłowicz - również bez buraków ćwikłowych.

no właśnie, barszcz gotowała jego ciotka mieszkająca na Ukrainie i był z
czerwonych buraków a nie pastewnych, był z fasolą, kapustą, ziemniakami,
podsmażonymi warzywami i śmietaną

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-03 13:01:55

Od: "Sebastian Hałucha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie, barszcz gotowała jego ciotka mieszkająca na Ukrainie i był z
> czerwonych buraków a nie pastewnych, był z fasolą, kapustą, ziemniakami,
> podsmażonymi warzywami i śmietaną

Ukraina to duży kraj, i tak jak w Polsce te same potrawy mogą być inaczej
przyrządzane w różnych częściach kraju.

pozdrawiam

Sebastian

1. Data: 2001-08-06 05:10:42

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian Hałucha" <s...@p...fm> napisał w
wiadomości news:9ke78c$5e$1@sunsite.icm.edu.pl...

> Ukraina to duży kraj, i tak jak w Polsce te same potrawy mogą być inaczej
> przyrządzane w różnych częściach kraju.

tys prowda....;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-06 11:05:31

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w ogole, to gdzie jest powiedziane, ze jak cos jest Ukrainskie, albo
Ruskie, albo insze, to akurat pochodzi z tego kraju? Moze tylko sie ta
potrawa komus skojarzyla: np barszcz z rozleglymi stepami ukrainy usianymi
makami i inszym polnym kwieciem...

Jader

grill elektryczny - ???
RE: urzadzonko do gotowania na parze