bazylia do pesto

1. Data: 2002-09-05 12:23:51

Temat: bazylia do pesto
Od: "AsiaS \(Asia Slocka\)" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam niedawno po raz pierwszy pesto... i zakochałam się w nim.
Jem go na chlebie, z ryżem, z makaronem, do naleśników, wyjadam łyżeczką..
i nie muszę chyba dodawać że skończyło się bardzo szybko ;-)

I teraz pytanie: czy ktoś wie gdzie można kupić bazylię tańszą niż ten
Swedeponic
z hipermarketów który kosztuje około 4 złote za marny pęczek???
Bo jeżeli będę mieliła taki drogi to niedługo to pesto samo mnie zje!
Asia, KRAKÓW

1. Data: 2002-09-05 12:46:40

Temat: Re: bazylia do pesto
Od: oshin <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia Slocka\ wrote:
> [...]
>z hipermarketów który kosztuje około 4 złote za marny pęczek???
>Bo jeżeli będę mieliła taki drogi to niedługo to pesto samo mnie zje!
zasadz sobie ten peczek i potem bedziesz miala darmowa bazylke :)))
najpierw na jakis tydzien/dwa do miski z woda jak wypusci korzenie, to
przetnij plastikowa doniczke i wsadz do ziemi, postaw na oknie
najbardziej slonecznym i duzo podlewaj
i juz
mniam

jak u mnie rosnie, to znaczy ze kazdego przetrzyma, bo kwiatki to mnie
nie lubia zbytnio

--
oshin

1. Data: 2002-09-05 12:50:23

Od: "AsiaS \(Asia Slocka\)" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oshin"
> [...]
> najpierw na jakis tydzien/dwa do miski z woda jak wypusci korzenie, to
> przetnij plastikowa doniczke i wsadz do ziemi, postaw na oknie

Hm..a ona się tak sama rozrośnie? Rośnie u mnie majeranek i mięta
i rosną tylko w górę, nie ma ich wcale więcej niż na początku:
a to są takie porcyjki że muszę się po łapkach prać żeby nie zerwać,
bo starczyłyby tylko na pół raza..
Czy z bazylią nie będzie to samo?
Asia

1. Data: 2002-09-05 12:54:46

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS (Asia Slocka)" <a...@n...pro.onet.pl> napisała:
w wiadomości news:al7jvr$hpk$1@news.onet.pl...
> [...]
> i rosną tylko w górę, nie ma ich wcale więcej niż na początku:
> a to są takie porcyjki że muszę się po łapkach prać żeby nie zerwać,

Bedzie :) A w koncu przekwitnie i uschnie...
Mam bazylie w 2 doniczkach, ale kiepsko rosnie i pnie sie do gory,
a listkow nie ma tam zbyt wiele.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-05 13:02:58

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AsiaS (Asia Slocka)" napisala:

> [...]
> i rosną tylko w górę, nie ma ich wcale więcej niż na początku:
> a to są takie porcyjki że muszę się po łapkach prać żeby nie zerwać,

Nie wiem, jak z doniczkową, ale na grządce bazylia ładnie się rozrasta,
jeżeli ucinam jej czubki pędów.

Krycha

1. Data: 2002-09-05 13:20:06

Od: "Extra Virgine" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i rosną tylko w górę, nie ma ich wcale więcej niż na początku:
> a to są takie porcyjki że muszę się po łapkach prać żeby nie zerwać,

Cześć Asia! Cześć Asia! Cześć Asia!

Czubaszki tym bazylkom urywaj - znaczyt't wierzchołki - to wszerz bendom się
rokwitac a nie w górem...
poważka!

pozdr,
grzesio [nudny]

1. Data: 2002-09-05 13:34:07

Od: "Emka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS (Asia Slocka)" <a...@n...pro.onet.pl> napisał w
wiadomości news:al7ie3$dn1$1@news.onet.pl...
> [...]
> z hipermarketów który kosztuje około 4 złote za marny pęczek???
> Bo jeżeli będę mieliła taki drogi to niedługo to pesto samo mnie zje!

Witam,
A ja wlasnie od jakis kilku dni probowalam dojsc coz to jest i jak sie robi
pesto. Mozna więc prosic o przepis :))) pliizzzzz :)
Sprawdzalam w archiwum ale cos mi komputer przy tym szwankuje i niewiele
zdobylam :(

Pozdrawiam,
Monika

P.S. Nota bene czy mozna gdzies kupic gotowe pesto? (wiem, wiem - wlasnej
roboty na pewno jest lepsze :) )

1. Data: 2002-09-05 13:51:55

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monika
>
> P.S. Nota bene czy mozna gdzies kupic gotowe pesto? (wiem, wiem - wlasnej
> roboty na pewno jest lepsze :) )

A można, można....past pesto w sklepach jak mrówków:)
Mich'ata

1. Data: 2002-09-05 14:04:00

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pesto. Mozna więc prosic o przepis :))) pliizzzzz :)
> Sprawdzalam w archiwum ale cos mi komputer przy tym szwankuje i niewiele

Znalazlam taki:
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=317

> Pozdrawiam,
> Monika
>
> P.S. Nota bene czy mozna gdzies kupic gotowe pesto? (wiem, wiem - wlasnej
> roboty na pewno jest lepsze :) )
Mozna kupic . I ja wole czerwone od zielonego jesli chodzi o kanapki
szczegolnie(tylko tam pewnie pomidory suszone trzeba miec). Mniamusne.
Zielone to do makarony pyszne. Nigdy sama nie robilam.

1. Data: 2002-09-05 14:51:30

Od: "Miko" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"AsiaS (Asia Slocka)" <a...@n...pro.onet.pl> wrote in message

| I teraz pytanie: czy ktoś wie gdzie można kupić bazylię tańszą niż ten
| Swedeponic
Można na bazarkach kupić, w Wawie na np. Ludnej we wtorki i piątki rano.
Ja sam hoduję, rośnie bomba. Robię zbiory, mrożę całe liście i mam na rok
zapasów.
Pesto kupne ma się nijak do domowego.

Tort szampanowy
Zoladkowa gorzka