befsztyki - solenie

1. Data: 2000-08-23 18:28:13

Temat: befsztyki - solenie
Od: "Agnieszka" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu byla tu dyskusja na temat befsztykow z poledwicy wolowej.
Nawet w niej aktywnie uczestniczylam stanowczo twierdzac, ze nie nalezy ich
solic przed smazeniem. Zostalam przez niektorych zakrzyczana, ze to nie ma
najmnieszego znaczenia. No wiec dzis na kolacje robiac befsztyki posolilam
je przed. Eksperymentalnie. I najpierw dalam mezowi, a on : cos ty z tym
zrobila, to jest prawie niejadalne!!! I rzeczywiscie, sama sprobowalam -
twarde i bez zadnej delikatosci, no po prostu do d... I co wy na to?
Pozdrawiam - A.

1. Data: 2000-08-24 06:25:46

Temat: Re: befsztyki - solenie
Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakis czas temu byla tu dyskusja na temat befsztykow z poledwicy wolowej.

Nadal obstaję przy swoim i solę i nie narzekam - nawet robię tak, że solę,
pieprze i nacieram delikatnie czosnkiem i odstawiam na jakiś czas. Po
usmażeniu są ok. Może problem polega na tym jak długo smażysz ? i na jakim
tłuszczu ( konkretnie w jakiej temperaturze ) - ja na prwie dymiącym i maks.
2,5 min. z każdej strony

Lilly was here

1. Data: 2000-08-24 06:44:49

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

Ja na przykład solę i nacieram ziołami prowansalskimi polędwicę przed
smażeniem i są wyśmienite.
Pozdrawiam
Justy

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-24 07:53:28

Od: "Agnieszka" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko zrobilam tak jak zawsze: goracy tluszcz, krotkie smazenie, jedyna
roznica to sposob solenia. Nie twierdze, ze befsztyki byly niejadalne, ale
znacznie, no bez porownania gorsze. Sprobojcie eksperymentalnie posolic po
osmazeniu - od razu wyczujecie te roznice. Co do innych ingrediencji
(czosnek, jakies ziolka) to oczywiscie nalezy je dac sporo przed, aczkolwiek
czosnek z poledwica jakos mi sie nie klei. Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2000-08-24 10:23:15

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> aczkolwiek czosnek z poledwica jakos mi sie nie klei. Pozdrawiam -
Agnieszka

No wiesz, jak może się nie kleić :) - a próbowałaś kiedyś nawet po usmażeniu
obłożyć masełkiem czosnkowym ? - pyszne

Lilly was here

1. Data: 2000-08-25 09:42:33

Od: "Andrzej W." <w...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moment dodania przypraw nie ma żadnego wpływu na konsystencję mięska.
Podstawa to temperatura - i to nawet nie smażenia - tylko mięsa w momencie
kładzenia go na patelnię. Żeby wyszło miękkie i soczyste musi mieć
temperaturę pokojową.
Płat mięsa wyjęty z lodówki i rzucony na patelnię będzie albo surowy
wewnątrz, albo, jeśli przysmażymy dłużej, twardy jak podeszwa.

Andrzej

1. Data: 2000-08-25 15:45:20

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-08-28 02:00:18

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobila, to jest prawie niejadalne!!! I rzeczywiscie, sama sprobowalam -
> twarde i bez zadnej delikatosci, no po prostu do d... I co wy na to?

Amerykanscy kucharze steaki ( i nie tylko, bo prawie kazde smazone czy
grillowane mieso wolowe z hamburgerami wlacznie ) sola po obrobce termicznej
( mowiac fachowym zargonem ). Ja sole takie mieso po przewroceniu na juz
usmazona ( ugrilowana, upieczona ) strone. Wedlug najnowszej kucharskiej
mody, miesa wcale sie nie soli. Sol jest przez niektorych traktowana jak
trucizna. Kazdy wiec sobie sam dosala na talerzu.
F.

Gotowanie kukurydzy
Kuchnia bulgarska
gruszki do mięsa