berberys czerwony

1. Data: 2009-04-17 12:15:20

Temat: berberys czerwony
Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Otrzymałem od zaprzyjaźnionego lesnika kilkaset sadzonek berberysu
czerwonego(70-80cm) Planuje z niego zrobic zywopłot. Jak go pielegnowac, jak
czesto przycinać , jak formowac itp.
Prosze o rady. Zalezy mi aby był gęsty od spodu(zapora dla pieska) i w miarę
wysoki.

Krzysiek

2. Data: 2009-04-17 18:09:27

Temat: Re: berberys czerwony
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gs9rv8$n3t$1@news.onet.pl kris
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Otrzymałem od zaprzyjaźnionego lesnika kilkaset sadzonek berberysu
> czerwonego(70-80cm) Planuje z niego zrobic zywopłot. Jak go
> pielegnowac, jak czesto przycinać , jak formowac itp.

Hejka. Trzeba było zapytać tego leśnika. Oni się na tym znają. :-)
Pozdrawiam zwyczajnie Ja...cki

3. Data: 2009-04-17 20:49:40

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> [...]
> czesto przycinać , jak formowac itp.
> Prosze o rady. Zalezy mi aby był gęsty od spodu(zapora dla pieska) i w miarę

Mam jednego tzn berberysa, nie leśnika :o)
Pielęgnacją zajął się królik, który go dokumentnie obskubał nie zważając
na kolce.
Berberysowi bardzo pomogło. Czyli nie stresuj się i przycinaj.
Ja bym go teraz posadził i poczekał na jesień z cięciem. Jesienią
(późną) przyciął, co powinno skutkować tym, że na kolejną wiosnę zrobi
się nisko bardzo gęsty (mój się zrobił, ale to była zasługa królika, a
nie moja).

BR
Igus'

4. Data: 2009-04-19 20:21:17

Od: "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może masz nadmiar sadzonek i możesz się podzielić ? :-)))

5. Data: 2009-04-19 20:52:54

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>A może masz nadmiar sadzonek i możesz się podzielić ? :-)))

Niestety nie.
Ale dam Tobie dobra rade. Zadzwoń do najblizszego nadleśnictwa i jak akurat
będą mieli to sprzedadzą Tobie za grosze(legalnie z faktura i 3%vat) Jak nie
będa mieli to powiedza które nadlesnictwo ma. Ja tak kupiłem berberys,
ałycze i liguster.
A szkółkach prywatnych to wariactwo- u nas za sadzonke berberysa 40cm chca
nawet 12zł.

Kris

6. Data: 2009-04-23 10:51:53

Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 22:52, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
> ałycze i liguster.
> A szkółkach prywatnych to wariactwo- u nas za sadzonke berberysa 40cm chca

A ile to jest za grosze? Taniej niz 2,28 pln za sztuke? (pytam, bo
tyle zaplacilam na Allegro :))

--
*lolka*

7. Data: 2009-04-23 11:56:17

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...
> [...]

> nawet 12zł.

A ile to jest za grosze? Taniej niz 2,28 pln za sztuke? (pytam, bo

Do 50szt 1zł
50-100szt -80gr
ponad 100szt 70gr

Krzysiek

Co obok świerków do donicy?
zabezpieczenie belek drewnianych w szklarni
Przygotowanie "roli" pod trawę/trawnik
drewniana altanka
żeby nie pielić