Re: bezinteresowność

1. Data: 2000-07-26 08:04:36

Temat: Re: bezinteresowność
Od: "Milena W." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

From: "Saanale" <s...@p...fm>

> Czy istnieje cos takiego jak bezinteresownosć???

Jestem przekonana, że istnieje, ale rzadko w zupełnie czystej postaci.

>Czy prawdą jest, że
> człowiek zawsze (mniej lub bardziej swiadomie;-))oczekuje wzajemnosci??

Myślę, że tak jest najczęściej. Ośmielę się stwierdzić, że jakaś część ludzi
pomagając innym np. pracując jako wolontariusze czy działając w fundacjach,
robi to w jakimś stopniu trochę dla siebie, swojego lepszego samopoczucia.
Nie wszyscy, ale duża część.
Kochając kogoś też oczekujemy wzajemności. Jeśli jej nie dostajemy,
odchodzimy. Czymś chorobliwym wydaje się wręcz poświęcenie w miłości np.
kobiety, która nie chce opuścić swojego męża alkoholika i znosi upokorzenia
zadawane przez niego.

Milka