bezpłatny program do nauki szachów dla dziecka

1. Data: 2008-04-02 17:33:03

Temat: bezpłatny program do nauki szachów dla dziecka
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukam bezpłatnego programu do nauki gry w szachy dla dziecka, które bakcyla
złapało, ale na grupowych zajęciach się nudzi . Nie stać nas na prywatnego
instruktora, na razie przynajmniej. Ewentualnie szukam jakiejś książki
on-line najlepiej (ale niekoniecznie), dzięki której mogłabym sama nauczyć
go podstaw (na razie przerabiamy Szachowe abecałdo)

Może ktoś podpowie jakąś stronę?

D.

2. Data: 2008-04-03 10:19:44

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

BTW nie dość, że siedzi przed szachownicą zamiast biegać po podwóku z rówiesnikami,
to jeszcze ma dodatkowo siedzieć
przed komputerem?
JaC
PS. Grałem w szachy.....

3. Data: 2008-04-03 13:29:15

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW nie dość, że siedzi przed szachownicą zamiast biegać po podwóku z
rówiesnikami, to jeszcze ma dodatkowo siedzieć
> [...]

chyba, że ma się w okolicy do dyspozycji szachy parkowe/ogrodowe, wtedy
biega się po szachownicy z figurami ;-)

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2008-04-03 14:56:27

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW nie dość, że siedzi przed szachownicą zamiast biegać po podwóku z
> rówiesnikami, to jeszcze ma dodatkowo siedzieć
> przed komputerem?
> JaC

Hehehe, zdziwiłbyś się, to chłopcy niestety niezwykle ruchliwi :-), bardzo
dużo czasu spędzają na podwórku. Prócz tego od 3 lat (obecnie są w wieku
ponad 7 i ponad 9 lat) trenują judo, mają nawet na koncie międzynarodowe
medale - obaj złote :-D. Jeszcze chodzą na piłkę nożną, a III-klasista w
przyszłym roku idzie do klasy pływackiej :-). Wodę znają od 6 miesiąca
życia, bo mąż jest WOPR-owcem, płynęli jezioro o powierzchni 7 ha (do
połowy) i na Solinie: od promu na Wyspę Dużą do cypla Zawozu i z powrotem
(to tylko starszy). Jak chcesz, to Ci zdjęcia wyślę :-D. Acha, jeszcze
chodzą do ogniska muzycznego, na fortepian niestety. No tom ich nachwaliła
:-).
Szukam programu właśnie po to, by poprawić ich zdolności logicznego myślenia
i umiejętność skupienia się na jednej czynności.A szachy dlatego, że jest to
jedna z niewielu rzeczy "do myślenia", którą są zainteresowani. Grałeś w
szachy - powiedz, czy to prawda, że gra poprawia zdolności logicznego
myślenia? Myślę tu nie o wyczynowej grze, trenowaniu i analizowaniu tysięcy
partii, bo to jest oczywiste, lecz o takiej grze "rekreacyjnej" - dajmy na
to raz w tygodniu. Jakoś śmiem w to wątpić, ale ja na szachach nie znam się
zupełnie. No i spróbować zawsze można. :-)

D.

5. Data: 2008-04-05 11:09:58

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "rekreacyjnej" - dajmy na to raz w tygodniu. Jakoś śmiem w to wątpić, ale
> ja na szachach nie znam się zupełnie. No i spróbować zawsze można. :-)

poprawia i to sporo...
uczy cieprliwości, logicznego myslenia, poprawia skupianie się i wiele
innych pożytecznych na pewno dla chłopców...;-)
sama mam dwóch łebków (8 i 13 lat)
starszy gra już świetnie, a młodszy próbuje go dzielnie gonić...
tylko mich tata nauczył, bo sam grywa...;-)
ale moi to grają przy tradycyjnych szachach...
czyli zasiadaja za stołem po przeciwnych stronach itd
no i ksiązke mają (też tradycyjną nie elektroniczną) o grze w szachy...
także w gruncie rzeczy niewiele moge pomóc...
chociaz wydaje mi się że kiedyś w rzeczypospolitej była jakas płytka o grze
w szachy, ale czy to program był to nie pamiętam...
może przy okazji porządków poszperam, jak znajde dam znać....;-)
pozdr
anka

6. Data: 2008-04-05 16:18:50

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grze w szachy, ale czy to program był to nie pamiętam...
> może przy okazji porządków poszperam, jak znajde dam znać....;-)

Dzięki, Ania, jakbyś mogła jeszcze podac mi tytuł tej książki, może jest na
tyle prosta, że zrozumiem, o czym w niej piszą ;-).

d.

7. Data: 2008-04-05 21:13:59

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** wrote:
> Dzięki, Ania, jakbyś mogła jeszcze podac mi tytuł tej książki, może jest
> na tyle prosta, że zrozumiem, o czym w niej piszą ;-).

Jest sporo pozycji, chociaż dobrze byłoby przejrzeć osobiście
http://merlin.pl/Szachy-dla-zoltodziobow_Patrick-Wol
ff/browse/product/1,262115.html;jsessionid=A2D2DACBC
FE4DA6F67BF11A82617E6FD.LB3
http://merlin.pl/Graj-jak-Kasparow-Lekcje-z-arcymist
rzem_Garri-Kasparow/browse/product/1,413790.html;jse
ssionid=A2D2DACBCFE4DA6F67BF11A82617E6FD.LB3

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

8. Data: 2008-05-20 20:33:42

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2008 19:33:03 +0200 Dorota *** <d...@w...op.pl> wrote:
> [...]
> on-line najlepiej (ale niekoniecznie), dzięki której mogłabym sama nauczyć
> go podstaw (na razie przerabiamy Szachowe abecałdo)

Nie wiem czy jest cos do nauki, ale w każdym razie są programy do grania, np.
gnuchess w komplecie z xboard. Również jedna z gier/zabaw zawartych w GCompris
to szachy, tylko trzeba mieć zainstalowane gnuchess, które zresztą samo się
zainstaluje przy instalowaniu GCompis albo xboard. Przynajmniej tak to wygląda
w Fedorze, np. w wersji 9, ale i w wielu wcześniejszych.

R.
--
Jeżeli upadnie cywilizacja zachodnia, to będzie szansa na odbudowę cywilizacji
chrześcijańskiej. (dr Stanisław Krajski, Radio Maryja, 10 X 2001)

9. Data: 2008-05-21 10:03:00

Temat: Jakie fajne szachy ?
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jakie szachy (szachownica, figury) polecicie dla gimnazjalisty?
JaC

10. Data: 2008-05-21 14:28:42

Temat: Re: Jakie fajne szachy ?
Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> Jakie szachy (szachownica, figury) polecicie dla gimnazjalisty?
> JaC

Szachy Lego. Każdemu facetowi (3-99) a i wielu dziewczynom też, kopara
opada... tylko ta cena...

A duuuuuuży wybór szachów jest na www.szachy.pl

:-) Monika

Zazdroszcz? mu, że już jest z Nim w niebie.
szukam - kółko do wózka zabawkowego
MŻ2 - ZNERWICOWANE DZIECKO
LO im Kopernika W-wa
Pomódlmy się za naszego ukochanego Ojca Dyrektora - Tadeusza Ryzyka