bialko

1. Data: 2002-12-09 20:38:19

Temat: bialko
Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Zainteresowana sugestia Marcina bardzo prosze OPTYMALNYCH o odpowiedz na
pytanie:

1. Jakie sa skutki nadmiernego przyjmowania bialka?
2. Czy normalna porcja bialka dla osoby, ktora przez wiele lat go unikala..
tez powoduje takie skutki?

serdecznie dziekuje za odpowiedz.

Saman_tha

2. Data: 2002-12-10 11:00:43

Temat: Re: bialko
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saman_tha" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 1. Jakie sa skutki nadmiernego przyjmowania bialka?
> 2. Czy normalna porcja bialka dla osoby, ktora przez wiele lat go

Generalnie objawy mogą wyglądać tak:

za duzo bialka:
-przymulenie
-wzrost ilosci cial ketonowych we krwi
-koszmary nocne (najbardziej znamienny objaw)
-oslabienie
-wysoki cholesterol przy skrajnie duzym spozyciu

za duzo wegli:
-wzrasta przerob ich na cholesterol

za malo bialka:
-powolne wyniszczanie ustroju
-wypadanie wlosow, problemy ze skora i paznokciami
-u niektorych zaburzenia psychiczno-nerwowe
-apatia przy skrajnym braku w/w

za malo cukru:
-bolesne przykurcze miesni
trudnosci w koncentracji uwagi
-wzrost ilosci cial ketonowych
-spowolnienie reakcji i ospalosc (niekiedy)

Pozdrawiam
Krystyna

P.S.
Zastrzegam, że pojęcia "za dużo", "za mało" są pojęciami bardzo względnymi.

3. Data: 2002-12-10 12:02:50

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Krysiu!

> [...]
>
> P.S.
> Zastrzegam, że pojęcia "za dużo", "za mało" są pojęciami bardzo

Oczywiscie!

Mam tylko pytanie
czy jesli ktos do tegj pory unikal bialka (przez wiele lat) i nagle zaczal
go spozywac w ilosciach normalnych no np. 1 g na kg masy ciala..
Czy ta osoba bedzie miala takie objawy? czy nie?

Pozdrawiam
Saman_tha

4. Data: 2002-12-10 21:31:10

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam !
>
> Zainteresowana sugestia Marcina bardzo prosze OPTYMALNYCH o odpowiedz na
> pytanie:
>
> 1. Jakie sa skutki nadmiernego przyjmowania bialka?

A może być odpowiedź nieoptymalnego?

odkładanie się nierozpuszczlnych szczawianów - poważne,
znaczne obciążenie pracą nerek oraz tego następstwa - poważne,
przykry zapach np potu - chwilowe,
problemy skórne,

> 2. Czy normalna porcja bialka dla osoby, ktora przez wiele lat go
unikala..
> tez powoduje takie skutki?

Nie sądzę ale lepiej spytaj lekarza.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

5. Data: 2002-12-11 11:34:32

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A może być odpowiedź nieoptymalnego?

Oczywiscie :)

> odkładanie się nierozpuszczlnych szczawianów - poważne,

no wlasnie tak myyslalam..
Dzieki ze potwierdziles..

> znaczne obciążenie pracą nerek oraz tego następstwa - poważne,
> przykry zapach np potu - chwilowe,
> problemy skórne,

tak to wiem

> unikala..
>
> Nie sądzę ale lepiej spytaj lekarza.

Tak sie zastanawiam.. no popatrz ,, przeciez ten organizm chyba przyzwyczail
sie do jakiejs tam ilosci bialka (niewielkiej) to czy teraz nie jest tak, ze
on nagle zasypany wieksza iloscia nie wie co z tym zrobic?

Saman_tha zdziawiona

6. Data: 2002-12-11 16:27:10

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zainteresowana sugestia Marcina bardzo prosze OPTYMALNYCH o odpowiedz na
> pytanie:

Malo troche tych odpowiedzi, wiec moze zadowoli Cie cos, co ma do
powiedzenia wegetarianin ;)

> 1. Jakie sa skutki nadmiernego przyjmowania bialka?

- potencjalne pogorszenie ukrwienia miesnia sercowego i zwiazane z tym
zwiekszone ryzyko zawalu,
- nadmierne obciazenie watroby i nerek,
- ryzyko wystapienia osteoporozy
(szczegoly tutaj: http://my.webmd.com/content/article/2731.2238)

O osteoporozie wywolanej nadmiernym spozyciem bialka zwierzecego informowala
tez swego czasu PAP:

PAP, WYDANIE nr 911, WARSZAWA 29 grudnia 2000:

"Białko zwierzęce może zwiększać ryzyko rozwoju osteoporozy

Spożywanie nadmiernych ilości białka zwierzęcego zwiększa ryzyko rozwoju
osteoporozy i złamań kości u starszych kobiet - donoszą uczeni
amerykańscy na łamach "American Journal of Clinical Nutrition".

Uczeni z Uniwersytetu Stanu Kalifornia w San Francisco
przeprowadzili badania wśród 1 tys. kobiet w wieku pomiędzy 65 a 80
rokiem życia.
Badania opierały się na ankiecie, w której wymieniono 64 typy pokarmów.
Uczeni starali się ustalić, jaki procent białka spożywanego przez osoby
badane stanowi białko pochodzenia zwierzęcego, a jaki białko pochodzenia
roślinnego.

Na podstawie uzyskanych wyników uczeni podzielili badane na trzy
grupy, tj. spożywające duże, średnie i małe ilości białka zwierzęcego.

Wstępne badania gęstości kości nie ujawniły różnic pomiędzy
kobietami. Zmiany w gęstości kości były następnie śledzone przez badaczy
w ciągu
kolejnych siedmiu lat.

U kobiet, dla których źródłem białka były głównie produkty
pochodzenia zwierzęcego (mięso i sery) masa tkanki kostnej i jej gęstość
uległy w okresie 7 lat trzykrotnemu zmniejszeniu. Ponadto u kobiet tych
3,7 raza częściej w porównaniu z kobietami z grupy spożywającej białka
pochodzenia roślinnego występowały złamania kości biodrowej.

Biorąca udział w badaniach prof. Deborah Sellmeyer podkreśla, że
uczeni wykluczyli wpływ innych czynników na uzyskane wyniki.

Przyczyną negatywnego wpływu białkowych produktów zwierzęcych na
kości może być, jak tłumaczy prof. Sellmeyer, fakt, że zawierają one
duże ilości różnych kwasów niszczących tkankę kostną. Kwasy występują
też w produktach roślinnych, ale są tam neutralizowane przez dużą ilość
dwuwęglanów, tj. związków o odczynie zasadowym.

W organizmie człowieka organem, który odgrywa kluczowa rolę w
usuwaniu kwasów są nerki. Jednak wraz z wiekiem nerki stają się coraz
mniej wydajne w usuwaniu kwasów z naszego organizmu. Prawdopodobnie
minerały tworzące kości (głównie sole wapnia), które mają odczyn
zasadowy, są wykorzystywane do neutralizacji kwasów w organizmie. Proces
ten postępuje stopniowo, w tym czasie związki wapnia budujące kości są
zużywane, kości tracą na masie, stają się kruche i podatne na złamania -
rozwija się osteoporoza.

Uczeni z Kalifornii sugerują, że zmiana w diecie białka pochodzenia
zwierzęcego na białko roślinne może wpływać na poprawę stanu kości
zwłaszcza u starszych kobiet. Prof. Sellmeyer podkreśla jednocześnie, że
białko jest bardzo ważnym składnikiem diety, istotnym dla prawidłowej
budowy mięśni i kości, dlatego kobiety nie powinny ograniczać spożycia
białka zwierzęcego, a jedynie zwiększyć spożycie warzyw i owoców. Inni
uczeni sugerują też, że spożywanie dużych ilości wapnia może zmniejszyć
negatywny wpływ białka zwierzęcego na kości. Ważna jest przede wszystkim
dobrze zbilansowana dieta."

> 2. Czy normalna porcja bialka dla osoby, ktora przez wiele lat go
unikala..
> tez powoduje takie skutki?

Nie mozna calkowicie unikac bialka, bo to jest prosta droga do zgonu. Jesli
jednak chodzi Ci o przypadek, w ktorym ktos przez dlugi okres czasu zjadal
relatywnie niewielkie ilosci bialka (ale na tyle odpowiednie, ze nie wpedzil
sie w jakas chorobe), to najprawdopodobniej okazjonalne zjedzenie jego duzej
ilosci nie spowoduje zadnych skutkow ubocznych, no moze jakies detale ze
strony ukladu trawiennego. Orientacyjna wielkosc zapotrzebowania na bialko u
zdrowej, doroslej osoby o sredniej masie ciala i umiarkowanym stopniu
aktywnosci fizycznej (czyli np. cwiczacej sporadycznie lub wcale, pracujacej
raczej umyslowo) to jakies 60 gram na dobe. Wieksi potrzebuja wiecej,
podobnie chorzy, dzieci i osoby z wieksza aktywnoscia fizyczna (cwiczacy lub
pracujacy fizycznie).

Pozdro,
Cooler

7. Data: 2002-12-12 10:09:56

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Malo troche tych odpowiedzi, wiec moze zadowoli Cie cos, co ma do
> powiedzenia wegetarianin ;)

No pewno!
bardzo sie ciesze :)

> - potencjalne pogorszenie ukrwienia miesnia sercowego i zwiazane z tym
> [...]
(.......)

Przeczytalam z uwaga i powiem Ci , ze bardzo mnie to zmartwilo.....
chetniepoglebilabym swoja wiedze na ten temat ..
Moze poszukam w internecie wiecej..

> [...]

wpedzil
> sie w jakas chorobe), to najprawdopodobniej okazjonalne
(.. )

Wlasnie nie okazjonalnie :))
Nagle obudzil sie i zaczal jesc normalnie. bez sensacji
jelitowo-zoladkowych, co swiadczy o tym ze organizm toleruje taka ilosc
bialka..

Saman_tha :)

monti-zaczynam
ratunku