Re: biedne kwiatki (sypane na boze cialo)

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 31 May 2013 15:10:28 -0700 (PDT)
<1...@a...googlegroups.com>
<c...@g...com>
<c...@g...googlegroups.com>
<a...@g...com>
Subject: Re: biedne kwiatki (sypane na boze cialo)
From: Andromeda <6...@m...pl>

Ikselka napisał:

> [...]
za zrywanie -nawet dla niej lub mamusi- choćby pojedynczych kwiatow, "bo to je boli"
i "powietrza nie będzie" -tak nauczono ja w szkole, zresztą sam ow ojciec kiedyś w
ten sposób tlumaczyl swoim dzieciom ze nie należy niszczyc zieleni. Wczoraj spotkałem
go po tym jak "zobligowany" przez zone -przyznal mi się ze zrywal cale narecza
kwiecia z krzakow, ot z okazji dzisiejszego sypania kwiatkow na procesji bozegociala
(o ironio przez ta sama corke - swiezo upieczona pierwszokomunistke). Zadzwonie i
zapytam go dziś -jak tam wrazenia cory przy sypaniu tychze kwiatkow...bo ze gość ma
kaca po wczorajszych prereligijnych zabiegach ogrodniczych to było po nim widać... ;)

wlasciwie już nimi zaczely byc...wiec zrywanie ich to aborcja roslinna. Prawda Xla?
Czy fałsz?

eucharystycznej kosztem dosłownego deptania innych emanacji boga? Zywa obecnosc
Chrystusa w chlebie eucharystycznym wg mnie ma nam uzmyslowic zywą obecność boga
"dobrego jak chleb" we wszystkim co nas otacza -wiec i w pięknie kwiatow, roślin
zwierzat jak i w swiecie nieożywionym. W końcu opłatek to nieozywiona postac materii.
Czy bog jest mniej obecny w czymkolwiek innym niż eucharystia? Idea podstawowego
pokarmu prostych ludzi jako zawierajacą boga oczywiście jest nosna i to moglo
przyswiecac Jezusowi ustanawiającemu swym uczniom pamiatke swojej obecnosci, ale czy
tylko o pokarm chodzilo?  Serio chciałbym wiedzieć czy musimy w ramach kultu
religijnego poswiecac-marnowac zawiazki pożytecznych dla nas również lub zwierzat
owocow, stad analogia do aborcji. Prosty temat a jakze można go poglebic... :)

abstraktu teologicznego zdola operować... ;)

bierze się on za przepracowywanie ludzi od samego ich zezwierzęconego egoistycznego
początku (drogi do boga-wrazliwosci-czlowieczenstwa). Ludzie w nim wyrastają i albo
gdzies po drodze zatrzymują się w rozwoju zamuleni swoja naturalna ograniczonoscia
(tych odczytuje się jako owych egocentrycznych twardogłowych fundamentalow) a inni
ida w bunt przeciwko kolysce, szukając swiezszej-pelniejszej interpretacji
rzeczywistości, zbieżnej z ich wyzsza wrazliwoscia. Ci którzy znajduja dalsza droge w
kk absolutnie sa niewykrywalni społecznie -bo sa wyciszeni. Glosni -i widoczni- sa
tylko zbuntowani opornicy i betonowi ortodoksi -co ma swoje odbicie również na
grupach usenetu, ot jak w realu...

wlaczajace podstawowe instynkty (nie zle i niskie -ale podstawowe) potrafi skutecznie
zablokować wrazliwosci wyższego rzedu? Seksualizacja medialna jako narzedzie
manipulacji rynkowej jest przecież dowiedzionym faktem. Nie traktuj powyższego jako
pochwaly religianctwa i celibatu oraz ponizenia seksualnosci, ale jako proby
zrozumienia mechanizmow działających na stronników tak po jednej jak i drugiej
stronie barykady. Sam szukam trzeciej drogi -maksymalnego uwartosciowienia
wszystkiego w sposób budujący ludzkie czlowieczenstwo bez pozbawienia go czegokolwiek
co jest istotnym udzialem w budowaniu osobowości: tak wymiaru fizycznego jak i
duchowego. Bog bowiem ukrywa się wszędzie -zarówno w ateizmie, deizmie jak i
katolickim mistycyzmie. ;)

drugiego wypatrzyloby spektrum widma postrzegania człowieka, jestem za... ;P

> Sams w nie grasz z upodobaniem choć wychodzą ci bokiem
> To od serca radzęć j.w. a ty mi łubudu ;P

Trudnoście ze zrozumieniem abstrakcyjnych tekstów, nie ma czarno-
białego co?