bigos

91. Data: 2015-02-23 18:47:33

Temat: Re: bigos
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 21.02.2015 um 19:11 schrieb Trybun:

> Nie znasz powiedzenia o gotowanych onucach, gdy w garnku znajduje się
> jakieś mało apetyczne jadło?

Onuce z pchłami to standardowy opis kapuśniaku z kminkiem.

Waldek

92. Data: 2015-02-23 18:52:12

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> Onuce z pchłami to standardowy opis kapuśniaku z kminkiem.

:-) brzmi bardzo ... hm, apetycznie :-)

Swoją drogą kapuśniak jaki miałem przyjemność jeść miał kapustę
poszatkowaną na tyle, że liście się z onucami nie kojarzyły... No chyba że
onucami poszatkowanymi :-))))

93. Data: 2015-02-23 18:56:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 16:21:01 +0100, Trybun napisał(a):

> A i na samym kucharzeniu znasz się jak koza na pieprzu. Przykro mi, ale
> ktoś Ci to musiał w końcu powiedzieć..

Dobrze powiedziane.
--

XL
pewni siebie.

94. Data: 2015-02-23 18:59:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> Co do "mapy" smaków, to nie jest tak prosto. Receptory znajdują
> się na całej powierzchni języka, ale nie tylko. Częściowo są też
> na podniebieniu, w przełyku i tak dalej.

W 'i tak dalej' (nawet dużo dalej) znajdują się receptory reagujące
na kapsaicynę, które pozwalają na wyczucie smaku ostrej papryki.

--
Jarek

95. Data: 2015-02-24 10:06:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W 'i tak dalej' (nawet dużo dalej) znajdują się receptory reagujące
> na kapsaicynę, które pozwalają na wyczucie smaku ostrej papryki.

Hm, ale czy to wciąż można nazwać smakiem?
"Smak" ostry to podobno tylko odczucie bólu.

Ewa

96. Data: 2015-02-24 10:17:56

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 10:06 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Hm, ale czy to wciąż można nazwać smakiem?
> "Smak" ostry to podobno tylko odczucie bólu.

Ciekawy artykuł (dla Ciebie, Ewa, pewnie nic odkrywczego):

http://www.wiz.pl/8,358.html

"Innymi słowy, smak ostry to tylko i wyłącznie doznania bólowe. Dlaczego
więc lubimy ostre, piekące potrawy? Otóż drażnienie zakończeń nerwowych na
języku wywołuje wydzielanie w mózgu endorfin, które uśmierzają ból i
podnoszą nastrój. Sprawiamy sobie w ten sposób pewnego rodzaju
przyjemność."

--
Trefniś

97. Data: 2015-02-24 10:44:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 10:17:56 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> języku wywołuje wydzielanie w mózgu endorfin, które uśmierzają ból i
> podnoszą nastrój. Sprawiamy sobie w ten sposób pewnego rodzaju

Kapsaicyna działa nie tylko na kubki smakowe czyli zewnętrznie, ale i
wewnętrznie, więc nie tylko "przyjemność".

--

XL
pewni siebie.

98. Data: 2015-02-24 10:50:14

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 10:44 XL <i...@g...pl> pisze:

> Kapsaicyna działa nie tylko na kubki smakowe czyli zewnętrznie, ale i
> wewnętrznie, więc nie tylko "przyjemność".

Reklamacje do "Wiedza i Życie" :)
Całą naukę należy traktować 'in statu nascendi', moim skromnym zdaniem.

--
Trefniś

99. Data: 2015-02-24 12:35:05

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-23 o 16:54, Pszemol pisze:

> Ale dlaczego Ci przykro? :-) I dlaczego musisz mi mówić coś, co wiem i
> czego nie ukrywam nigdzie?
>
> Czy ja tu gdzieś zgrywam eksperta od kucharzenia? Pytam, uczę się,
> próbuję, skromnie eksperymentuję... nic więcej.

Po prostu nie lubię takich sytuacji, gdy jestem zmuszany pokazywać innym
ich miejsce w szeregu. . Oj nie widziałem nigdzie abyś na wstępie czy
później składał jakąś samokrytykę.

100. Data: 2015-02-24 12:35:14

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-23 o 18:47, Waldemar pisze:

> Onuce z pchłami to standardowy opis kapuśniaku z kminkiem.
>
> Waldek

Tak, to też.

W sprawie kłamstw w filmie "Ida".
jaki czajnik elektryczny