biomedycyna informatyczna

1. Data: 2004-03-18 14:42:17

Temat: biomedycyna informatyczna
Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Nie wiem czy to aby na pewno najodpowiedniejsze miejsce, w które powinnam
skierowac swoje zapytanie, ale podobno kto pyta nie błądzi, więc tak też
czynię.
Ad hoc czy którys z grupowiczów jest w stanie chociażby po części uchylić
rąbka tajemnicy co tak naprawdę, oczywiście zawodowo "można" robic po
ukończeniu tego kierunku. Tak własciwie to jest to analityka medyczna
specjalność biomedycna informatyczna.
Szczerze powiedziawszy to jestem także zainteresowana chociażby ramowym
planem nauczania. Pani w dziekanacie była dośc lakoniczna. Potrafiła
wyrzućić z siebie jedynie liczbę wymaganych dokumentów, datę egzaminu i
naturalnie opłatę egzaminacyjną.
Na stronie bydgoskiej AM poza powyższymi informacjami nie znalazłam nic
więcej.

Byłabym wdzięczna, jeśli nawet nie za odpowiedź, to za wskazanie miejsca, w
którym mogę szukać informacji na powyższy temat.

Z góry bardzo dziekuję i przepraszam iż może nico odbiegłam od tematyki i
charakteru tej grupy.

pzdr.
M.

--
"Życie zawsze weryfikuje marzenia"

2. Data: 2004-03-18 17:40:16

Temat: Re: biomedycyna informatyczna
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-03-18 19:04:09

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ukończeniu tego kierunku. Tak własciwie to jest to analityka medyczna
> specjalność biomedycna informatyczna.

> musisz zobaczyc jaki jest program nauczania i skonfrontowac go
> z rzeczywistoscia.

No wlasnie ona szuka takiego programu. Na bialostockiej AM nie ma
biomedycyny informatycznej, ale gdyby ktos znal szczegoly to tez chetnie bym
posluchal. Gdyby "informatyczna" oznaczalo tylko nauczanie obslugi komputera
to sens istnienia takiego kierunku bylby watpliwy... Choc jak piszesz
"znajac zycie" - jest to niestety niewykluczone...

Robert Milewski

4. Data: 2004-03-18 19:18:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Mar 2004, Robert wrote:

> [...]
> to sens istnienia takiego kierunku bylby watpliwy... Choc jak piszesz
> "znajac zycie" - jest to niestety niewykluczone...

radze pojechac tam, gdzie chce studiowac ten kierunek i zapoznac
sie na miejscu. Byc moze mile sie rozczaruje i bedzie to faktycznie
wartosciowy kierunek studiow ale moze sie tez zdarzyc, ze jest to
raczej
chwyt socjotechniczny aby zwiekszyc atrakcyjnosc kierunku, ktory
jest analityka medyczna + troche wiedzy o komputerach na poziomie
arkusza kalkulacyjnego i obslugi prostych programow statystycznych
- tak tez moze byc, bo niestety takie chwyty w Polsce sa modne -
nie mowi sie teraz sekretarka dyrektora ale asystentka dyrektora
bo to brzmi lepiej - ale czym sie to rozni?

Ja troszke sie boje takich slowotworczych kierunkow bo sam
zajmuje sie troszke zagadnieniami Internetu medycznego
i styku informatyki i medycyny wiec "nie jedno widzialem"

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

5. Data: 2004-03-18 20:02:43

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja troszke sie boje takich slowotworczych kierunkow bo sam
> zajmuje sie troszke zagadnieniami Internetu medycznego
> i styku informatyki i medycyny wiec "nie jedno widzialem"

Rowniez zajmuje sie ta tematyka, dlatego zaciekawilo mnie sformulowanie
ktorego wczesniej nie slyszalem. Z tego co znalazlem dotychczas na sieci to
tylko Bydgoska AM prowadzi taka specjalnosc, programu nauczania nie udalo mi
sie odszukac...
Polecam zainteresowanej osobie (Magdzie) dotrzec do kogos np. z tamtejszej
Katedry Podstaw Teoretycznych Nauk Biomedycznych i Informatyki Medycznej, bo
pani z dziekanatu moze po prostu nie posiadac takich informacji...

Robert Milewski

6. Data: 2004-03-18 20:27:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Mar 2004, Robert wrote:

> tylko Bydgoska AM prowadzi taka specjalnosc, programu nauczania nie udalo mi
> sie odszukac...

jesli jest to bydgoska AM moze moglbym pomoc w rozeznaniu ale
zainteresowana musialaby napisac do mnie na priva.
Jak wiadomo (albo nie) istnieja zaawansowane plany dolaczenia
Akademii Medycznej im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy do
Uniwersytetu Mikolaja Kopernika w Toruniu (jako Collegium Medicum
UMK) byc moze jeszcze w tym roku i wowczas moze sie takze rysowac szansa
wspolpracy
jako wspoldzialanie w ramach jednej uczelni
kierunkow biomedycznych z fizyka medyczna w Toruniu i katedrami
Wydzialu Chemii oraz Biologii, gdzie prowadzi sie research w dziedzinach
przeze mnie
podanych (analiza nieliniowa, modelowanie komputerowe procesow
biologicznych w tym lekow, sieci neuronowych i co kto chce) - to taki
kierunek moze miec sens

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>