Re: bliskosc fizyczna

1. Data: 1999-12-26 15:05:43

Temat: Re: bliskosc fizyczna
Od: g...@f...onet.pl (Malarz K.O.D.) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Dec 1999 18:31:21 +0100, "Jarosław Komuda"
<k...@p...onet.pl> urodzil taki oto txt:

>rzec chcialoby sie, ze zdecydowanie latwiej doprowadzic do
>powstania wiezi emocjonalnej w przypadku gdy nie widzimy sie za czesto i nie
>musimy dzielic z soba codziennosci ? owszem wyjątki istnieja, nie mozna
>zaprzeczyc.
>
>... cytat pochodzi z ksiazki Jacka Szmatki "Male struktury spoleczne"
>

>zgadzacie sie z tym co napisalem, a moze sie myle

Jest takie powiedzenie: "Absence makes the hearts grow fonder."
(Rozlaka sprawia, ze serca tesknia.) Po czesci prawdziwe, bo kto nie
teskni za kims zostawionym gdzies daleko za oceanem. Z drugiej strony
rozlaka moze rozdzielic ludzi (sam sie przekonalem, ze "skakanie"
przez ocean nic dobrego nie robi). Przekonalem sie tez, ze mozna sie
swietnie poznac rowniez np. przez siec.
Stwierdzam opierajac sie tylko na wlasnych obserwacjach i
doswiadczeniu - bliskosc fizyczna jest niezbedna do powstania wiezi
emocjonalnej, aczkolwiek bywaja wyjatki.

--
L_M K.O.D.
http://friko2.onet.pl/ch/konrados/

1. Data: 1999-12-29 08:17:33

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Malarz K.O.D." wrote:

> [...]
> doswiadczeniu - bliskosc fizyczna jest niezbedna do powstania wiezi
> emocjonalnej, aczkolwiek bywaja wyjatki.

OK.. a co powiesz na taką tezę: "więź emocjonalna jest niezbędna do
powstania bliskosci fizycznej"?

Shaman

1. Data: 1999-12-30 09:29:53

Od: g...@f...onet.pl (Malarz K.O.D.) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 1999 08:17:33 GMT, Shaman <s...@k...net.pl> urodzil
taki oto txt:

>OK.. a co powiesz na taką tezę: "więź emocjonalna jest niezbędna do
>powstania bliskosci fizycznej"?

Podpuszczasz mnie i chcesz żebym sie zapętlił? ;)
Wydaje mi sie, ze Twoja teza jest tak samo prawdziwa jak i moje
stwierdzenie. Te dwie rzeczy sa od siebie zalezne i jedna nie moze
istniec bez drugiej. Bedac z kims w czestym/stalym kontakcie
(wystarczy towarzyskim, niekoniecznie intymnym) jest wieksza szansa na
powstanie wiezi emocjonalnej niz w przypadku kontaktowania sie z tym
kims np. raz na rok. Istniejaca wiez emocjonalna bedzie z kolei
popychac nas do czestszych kontaktow ze soba, a w przypadku relacji
kobieta-meezczyzna moze przyczynic sie do powstania intymnej bliskosci
fizycznej.
Wiem, ze troche ta argumentacje nagialem. :)

--

Re: Sen
Re: Przemoc w rodzinie
Re: Studenci psychologii