bóbr w śmietanie

1. Data: 2003-04-28 08:51:12

Temat: bóbr w śmietanie
Od: "Krzysiek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy posiada ktos może przepis na bobra w śmietanie?? :-)
To chyba czeska specjalność, kolega prosil mnie zebym poszperal w internecie
ale jakoś nie moge nic znaleźć. Pewnie musialbym najpierw znac czeską nazwę
tej potrawy... :-)
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2003-04-28 09:31:05

Temat: Re: bóbr w śmietanie
Od: "Gosia" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
internecie
> ale jakoś nie moge nic znaleźć. Pewnie musialbym najpierw znac czeską

a nie zal Ci zwierzaka?

1. Data: 2003-04-28 09:31:42

Od: "Krzysiek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zwierzak jak zwierzak, a mysliwi muszą w pewnych rejonach ich liczebnosc
zmniejszac bo by im wszystkie drzewa wykarczowaly.
Ja osobiscie nic nie mam do bobrow :-)
Pozdrawiam

1. Data: 2003-04-28 09:50:02

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek <c...@w...pl> wrote:

> Witam!
> Czy posiada ktos może przepis na bobra w śmietanie?? :-)

No takiego posiadacza wsrod nas chyba nie ma.

> To chyba czeska specjalność, kolega prosil mnie zebym poszperal w internecie
> ale jakoś nie moge nic znaleźć. Pewnie musialbym najpierw znac czeską nazwę
> tej potrawy... :-)

Zapewne bobr na smetane

Nie spotkalem sie z bobrem w smietanie, ani w Czechach, ani w zadnej ze
znanych mi czeskich ksiazek kucharskich. O ile wiem, bobr byl jadany w
sredniowuieczu, moze i pozniej, jako potrawa postna. Obecnie chyba w
calej Europie jest pod ochrona.

Wladyslaw

1. Data: 2003-04-28 10:00:55

Od: "Krzysiek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> No takiego posiadacza wsrod nas chyba nie ma.

> Zapewne bobr na smetane
>

> Nie spotkalem sie z bobrem w smietanie, ani w Czechach, ani w zadnej ze
> znanych mi czeskich ksiazek kucharskich.

no tak, moglem sie mylic z tymi Czechami

O ile wiem, bobr byl jadany w
> sredniowuieczu, moze i pozniej, jako potrawa postna.
Obecnie chyba w
> calej Europie jest pod ochrona.

W Polsce byl do ubieglego roku pod scisla ochrona ale obecnie w pewnych
rejonach Polski ze wzgledu na duza ich liczebnosc przewiduje sie odstrzaly.

1. Data: 2003-04-28 10:17:03

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote:

> Nie spotkalem sie z bobrem w smietanie, ani w Czechach, ani w zadnej ze
> znanych mi czeskich ksiazek kucharskich.

Ale znalazlem cos takiego:

Bobri mlicko (Bobrowe mleko)

Návod:

* 3dl tumbler
* 4cl Jameson (irská whisky)
* 4cl Whisky Cream nebo Baileys nebo Carolans
* 4cl Malibu
* 2 porce smetany
* 8cl jablecneho juice
Vse nalejte do shakeru a protneste, precedte do sklenice a pridejte dvu
kostky ledu.

Sladoucky a jemny napoj z me dilny. Pijte ovsem opatrne a nasledky
prictete sami sobe. Idealni na opijeni nezkusenych studentek.

Wladyslaw

1. Data: 2003-04-28 10:17:56

Od: "Krzysiek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wlasnie znalazlem !
Szukalem w czeskiej wyszukiwarce ale tam nic...
W koncu wpisalem "Beaver in Sour Cream " i jest!
http://bertc.com/beaverin.htm
dzieki
Pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2003-04-28 10:23:02

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> Sladoucky a jemny napoj z me dilny. Pijte ovsem opatrne a nasledky
> prictete sami sobe. Idealni na opijeni nezkusenych studentek.

łech, łech. Studentka bude povolnejsi?

Waldek

1. Data: 2003-04-28 10:41:49

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwierzak jak zwierzak, a mysliwi muszą w pewnych rejonach ich
liczebnosc
> zmniejszac bo by im wszystkie drzewa wykarczowaly.

Ale do tego zwierzaczka nie powinno się strzelać, te zwierzaczki się
wyłapuje i przesiedla na inne tereny... Chociaż wg. naszego prawa
(chorego niestety): "W okolicznościach szczególnych może zostać wydane
zezwolenie na 'redukcję bobrów'." Pod pojęciem sformułowania "redukcja
bobrów" należy rozumieć ich zabijanie.

O rrrany, co za pomysł skonsumować bobra... Takiemu "myśliwemu", to ja
bym chętnie podał jaja (oczywiście jego własne) w sosie tatarskim.

> Ja osobiscie nic nie mam do bobrow :-)
I vice versa :).
Zobacz: http://www.bobry.org

Pozdrawiam, Jarek - niespokrewniony nijak z bobrami :)

1. Data: 2003-04-28 11:59:14

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek napisal(a):

> [...]
>(chorego niestety): "W okolicznościach szczególnych może zostać wydane
>zezwolenie na 'redukcję bobrów'." Pod pojęciem sformułowania "redukcja

A jak juz nie bedzie gdzie bobrow przesiedlac? To co wtedy?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

RE: sernik na slono? :)
Utylizacja poswiatecznej szynki :-)