bol karku/tylu glowy + mdlosci

1. Data: 2004-07-15 15:00:05

Temat: bol karku/tylu glowy + mdlosci
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miewam czesto bole w miejscu, gdzie konczy sie kark a zaczyna glowa.
Najczesciej rano - po wstaniu z lozka, czasami w pare godzin to mija,
czasami nie, czasami tabletki p-bolowe pomagaja, czasami nie.
Oprocz tego bol karku i gory plecow, ramion, bol czasem obejmuje cala
glowe, ale najgorsze wlasnie na dole glowy - po bokach sa tam np.
takie prawdopodobnie anatomicznie normalne "guzki" - w ich okolicach
boli chyba najbardziej. Jeden boli bardziej, wydaje sie tez wiekszy
ale to pewnie zludzenie spowodowane bolem.
Przy poruszaniu glowa troche mi trzeszczy ale to tez pewnie
normalne...
Sam bol karku pewnie by mnie bardzo nie dziwil i bo nie zawsze
pamietam aby przy komputerze siedziec prosto, no i czesciej i bardziej
nasilone bole miewam w czasie, kiedy mam duzo nauki wiec niestety i
garbienia.
No ale dziwi mnie to, ze kiedy ktos mi w tym czasie te bolace miejsca
masuje - z jednej strony czuje ulge, z drugiej strony powoduje to
mdlosci - tak jakbym miala wymiotowac. Czasami, tak jak dzisiaj, gdy
bol jest wyjatkowo silny, mdlosci mam i bez masowania.
Czy to normalne, naturalne powiazanie karku z zalodkiem? ;)
Skad sie te mdlosci biora? Dosyc to dziwne mi sie wydaje.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-07-19 15:01:40

Temat: Re: bol karku/tylu glowy + mdlosci
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jul 2004 17:00:05 +0200, Sabinka wrote:

> Miewam czesto bole w miejscu, gdzie konczy sie kark a zaczyna glowa.
[...]
> [...]
> Czy to normalne, naturalne powiazanie karku z zalodkiem? ;)
> Skad sie te mdlosci biora? Dosyc to dziwne mi sie wydaje.

Ja proponował bym odwiedzić lekarza. Na przykład POZ, a potem może
neurologa.

Gdybym miał pacjenta z takimi dolegliwościami (zakładając brak innych
odchyleń w badaniu) zastanawiał bym się nad RTG kręgosłupa szyjnego ze
zdjęciami czynnościowymi, a może i innymi badaniami, a dalsze
postępowanie uzależniał bym od ich wyników.

Co prawda tzw "szyjnopochodne bóle głowy" to temat raczej
kontrowersyjny, ale nadal pisze się o nich i je rozpoznaje.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-07-19 15:20:32

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Co prawda tzw "szyjnopochodne bóle głowy" to temat raczej
> kontrowersyjny, ale nadal pisze się o nich i je rozpoznaje.

Dlaczego kontrowersyjny? Jeśli można wiedzieć :).
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

4. Data: 2004-07-19 15:55:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jul 2004 17:20:32 +0200, nonnocere wrote:

> Dlaczego kontrowersyjny? Jeśli można wiedzieć :).

Bo tak:)

Są autorzy, którzy negują w ogóle istnienie takich bólów ;) jak również
ich związek ze zmianami zwyrodnieniowymi / innymi w kręgosłupie szyjnym.

Tym niemniej w International Headache Society Criteria "headache
associated with disorders of [...] neck [...]" istnieje:)

5. Data: 2004-07-20 00:06:25

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jul 2004 16:01:40 +0100, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>Ja proponował bym odwiedzić lekarza. Na przykład POZ, a potem może
>neurologa.

To moze od razu zaczne zbierac na wizyte u neurologa. POZ-a sobie
daruje. Nie bede go narazac na zwolnienie za wystawianie zbyt wielu
skierowan do specjalistow (czyt. - nie licze na skierowanie).

> [...]
>zdjęciami czynnościowymi, a może i innymi badaniami, a dalsze
>postępowanie uzależniał bym od ich wyników.

Oj, szkoda ze jednak nie przyjmujesz :)

>Co prawda tzw "szyjnopochodne bóle głowy" to temat raczej
>kontrowersyjny, ale nadal pisze się o nich i je rozpoznaje.

Zdziwila mnie ta kontrowersyjnosc, bo u mnie powiazanie bolu karku z
bolem glowy jest dla mnie oczywiste. No chyba ze ja naprawde jestem
taka niestatystyczna ze los sprawia, ze im bardziej boli mnie kark tym
bardziej boli mnie glowa :D

A to powiazanie masowania karku z mdlosciami? Tez pewnie temat
kontrowersyjny? ;) Kiedy nie mam tych silnych boli masowanie karku nie
wplywa na zadne odczucia zoladkowe.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

6. Data: 2004-07-24 18:07:41

Od: "Roman" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Czy to normalne, naturalne powiazanie karku z zalodkiem? ;)
> Skad sie te mdlosci biora? Dosyc to dziwne mi sie wydaje.

Witam,
jestem zainteresowana tym tematem,
mam bardzo podobne bole z wymiotami a na dodatek czesto przy tym boli mnie
oko,
najczesciej jedno tak gleboko w srodku
Powiedzial mi kiedys lekarz, ze to migrena. Nie wiem ???
chcialabym wiedziec na ten temat cos wiecej

7. Data: 2004-07-24 18:24:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Jul 2004 20:07:41 +0200, Roman wrote:

> [...]
> najczesciej jedno tak gleboko w srodku
> Powiedzial mi kiedys lekarz, ze to migrena. Nie wiem ???
> chcialabym wiedziec na ten temat cos wiecej

Droga Romanie, ;)

Z tego co piszesz jak najbardziej może to być coś określanego mianem
"migreny podstawnej" - ale nie musi. Więcej znajdziesz choćby i w
googlu:) Jaki lekarz powiedział, ze to migrena? Jeśli nie neurolog, to
postaraj się z neurologiem spotkać.

8. Data: 2004-07-24 19:03:34

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Jul 2004 20:07:41 +0200, "Roman" <r...@s...pl>
wrote:

> [...]
>najczesciej jedno tak gleboko w srodku
>Powiedzial mi kiedys lekarz, ze to migrena. Nie wiem ???
>chcialabym wiedziec na ten temat cos wiecej

I co, udalo Ci sie czegos wiecej dowiedziec?
Ja na bole glowy cierpie od dziecinstwa. Wlasnie za dziecka jeden
lekarz stwierdzil ze to od tego ze mam za duzy mozg i mi sie w glowie
nie miesci :D Dobry lekarz to skarb.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

9. Data: 2004-07-24 19:32:22

Od: "Roman" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja na bole glowy cierpie od dziecinstwa. Wlasnie za dziecka jeden
> lekarz stwierdzil ze to od tego ze mam za duzy mozg i mi sie w glowie

Niestety nie. Tak jak napisalam, jak znajde dobrego neurologa,
dam znac.
do P . Marka- przepraszam, adres domyslnie ustawiony jest na meza
i nie zawsze zmieniam - i stad wychodzi ,,pani Roman'':)
Pozdrawiam
Ela

10. Data: 2004-07-24 23:25:13

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Jul 2004 21:32:22 +0200, "Roman" <r...@s...pl>
wrote:

>do P . Marka- przepraszam, adres domyslnie ustawiony jest na meza
>i nie zawsze zmieniam - i stad wychodzi ,,pani Roman'':)

I ja przepraszam bo po pierwsze mialam pisac na priv po drugie
pomylilam daty i myslalam ze dotarl do mnie stary post, z 4.07 :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl