Re: ból ręki przy chwytaniu

From: "Krystyna" <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ból ręki przy chwytaniu
Date: Sat, 29 Dec 2007 00:39:54 +0100

Dokładniej jest to ból mięśnia/ścięgna przed łokciem, w tej grupie mięśni
> która wyraźnie napina się przy ściskaniu pięści.
> Ból ten jest o tyle nietypowy, że mogę normalnie ścisnąć pięść, swobodnie
> ruszać
> dłonią, ręką, natomiast przy chwytaniu czegokolwiek (niekoniecznie
> ciężkiego)
> może być telefon, ewentualnie kubek, występuje ten ból który uniemożliwia
> mi to.

Z tego co opisujesz wygląda na entezopatię czyli zapalenie przyczepów
ścięgien prostowników do nadkłykcia bocznego (inaczej łokieć tenisisty). Ból
może być wywołany ściskaniem czegoś, podnoszeniem np. kubka, czajnika itp. ,
skrętnymi ruchami jak przy otwieraniu kluczem zamka do drzwi, strzepywaniem
dłoni itp.Ból jest oczywiście w okolicach łokcia. Może też promieniować do
ramienia lub przedramienia ale nie musi. Jeśli nic z tym nie robisz
dolegliwości mogą się utrzymywać od czasu o jakim piszesz.Generalnie
właściwy kierunek to lekarz pierwszego kontaktu po skierowanie do lekarza
rehabilitacji. A dalej dostaniesz pewnie jakąś jonoforezę, czasem laser,
magnetronik czy ultradźwięki. Rączkę należy raczej odciążać co nie znaczy
nie używać. Niestety często leczy się to dłużej i trzeba uważać bo lubi
wracać.

Pozdrawiam Serdecznie
Monika