brak ubezpieczenia a leczenie

1. Data: 2005-01-04 12:04:54

Temat: brak ubezpieczenia a leczenie
Od: "aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie, chłopak jest na bezrobociu i był zarejestrowany w
Urzędzie Pracy jednak raz się nie zgłosił i go wyrejestrowali, pech chciał
że w tym samym czasie sie rozchorował, chodzi po lekarzach, na różne
badania krwi i tym podobne, jak na razie nikt go nie zapytał dlaczego nie
ma aktualnej pieczątki w książeczce, moje pytanie brzmi czy NFZ obciąży go
rachunkiem za lecznie i co jeśli nie zapłaci - przecież jest bezrobotny?
Trochę się martwie, eh ci faceci...

---
Pozdrawiam
Anetka

2. Data: 2005-01-05 09:07:30

Temat: Re: brak ubezpieczenia a leczenie
Od: "Krzysztof L" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli ktoś z nadzoru(NFZ) w końcu się zorientuje(mało prawdopodobne)
to lekarze mają przechlapane a nie pacjent.
Dlatego uważam za głupotę rejestrowanie bezrobotnego w UP i pokrywanie przez
innych jego ubezpieczenia.

NIE PRACUJE = NIE JEST UBEZPIECZONY I KROPKA!

3. Data: 2005-01-05 20:03:32

Od: Wiktor Grębla <g...@n...poczta.fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof L napisał(a):

> jeśli ktoś z nadzoru(NFZ) w końcu się zorientuje(mało prawdopodobne)
> to lekarze mają przechlapane a nie pacjent.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

> Dlatego uważam za głupotę rejestrowanie bezrobotnego w UP i pokrywanie przez
> innych jego ubezpieczenia.
>
> NIE PRACUJE = NIE JEST UBEZPIECZONY I KROPKA!

Jestem się w stanie z Tobą zgodzić, ale tylko pod warunkiem drastycznego
zmniejszenia obciążeń podatkowych w tym chorym kraju. Z dwojga złego (w
obecnych warunkach) wole aby przynajmniej część z pieniędzy podatników
wydawana była na podstawową opiekę medyczną, niż wsiąkała w inne
patologiczne sektory gospodarki.

I oby nikt z twojej rodziny ani znajomych nie znalazł się w sytuacji
ciężkiej choroby przy braku ubezpieczenia.

Pozdrawiam
W.
--
The truth is rarely pure, and never simple.
-- Oscar Wilde

4. Data: 2005-01-06 08:15:11

Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Krzysztofie L,
W Twoim liście datowanym 5 stycznia 2005 (10:07:30) można przeczytać:

> Dlatego uważam za głupotę rejestrowanie bezrobotnego w UP i pokrywanie przez
> innych jego ubezpieczenia.

Czyli system amerykański?
Rozważ zatem sytuację, w której Ty będąc ubezpieczonym zapadasz na
chorobę, której leczenie jest proporcjonalnie droższe niż składki
płacone przez ciebie lub twojego pracodawcę za ciebie. Mógłby ktoś
powiedzieć: hola hola pokrywanie kosztów Twojego leczenia z moich
składek jest głupotą i ja się nie zgadzam!!! Może nie jest to trafiony
przykład ale chyba każdy ma prawo do podstawowej opieki zdrowotnej.
Może wie ktoś czy nie ma takiego zapisu w konstytucji?

--
Pozdrowienia,
charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl

5. Data: 2005-01-06 10:17:55

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli system amerykański?

Na razie wszystko wskazuje że w Polsce zwycięży połączenie systemu
europejskiego z amerykańskim: podatki i koszty pracy jak w bogatszych
krajach europejskich przy ochronie socjalnej w stylu liberalnym.

--
Krzysiek, EBP
Kto Polakiem jest Prawdziwym wiernym Wierze Katolickiej

6. Data: 2005-01-07 09:14:24

Od: "kadet Ja'Nusz Wu" <o...@s...ZAMIEN.TO> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof L" <p...@p...onet.pl> napisał...
> Dlatego uważam za głupotę ... i pokrywanie przez innych jego ubezpieczenia.

Rzygać się słuchając takich opinii. To może koleś weź karabin
i zastrzel "pasożyta" - tak będzie taniej :-(

--
Bez pozdrowień *** kadet Ja'Nusz Wu
##>> Make Peace - Kill Spamers !!!

jakie badania w przypadku anemii?