Re: brodawczak papiloma (?)

From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: brodawczak papiloma (?)
Date: Sun, 19 May 2002 23:09:43 +0200

On Sun, 19 May 2002, violeczka wrote:

> Mogla przeniesc na siebie przez przytkniecie palcem (kontakt ze zmiana
> wirusowa u innej osoby i przeniesienie dlonia na siebie). Droga kontaktu
> plciowego nie jest jedyna. Rozumiem, ze zmiany sa na narzadach plciowych?
> Mam teraz wlasnie problem z leczeniem pacjentki, ktora zarazila sie w sposob
> j.w.

Poza tym takie pytania zawsze spawiaja lekarzom klopoty (ang. obstacles) -
jest cala bogata literatura na temat tego wlasnie. No bo lekarz
w zasadzie nie powinien mieszac sie do zycia rodzinnego, wzajemnych
relacji pacjenta z partnerem. Pytanie w ktorym odpowiedz moglaby
sugerowac zdrade pacjentki wobec jej partnera jest tzw. pytaniem
intruzywnym - natretnym, ingerujacym w prywatnosc. Zgadzam sie
z Wioleta, ze partnerka moze byc wierna a droga zakazenia jest inna.
Listowiczom jednak chcialbym zwrocic uwage, ze Polska to taki
kraj, gdzie przyszly maz nie moze isc do lekarza i zazadac
zaswiadczenia, ze jego przyszla zona jest dziewica bo wydawanie
takich zaswiadczen pozostaje w sprzeczonosci z etyka lekarska
i prawem itp.

Mam nadzieje, ze zostalem dobrze zrozumiany

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]