bronchoskopia

1. Data: 2003-01-22 19:04:43

Temat: bronchoskopia
Od: "krasnal" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może mi ktos powiedzieć czy mam sie bać? jak to się przeprowadza (w
narkozie? , na siedząco czy leżę i oddycham.) Czy to boli?
Zyczę zdrowia!
Czekam na odpowiedz, to już jutro
--
Krasnal

2. Data: 2003-01-22 19:15:30

Temat: Re: bronchoskopia
Od: "Gregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może mi ktos powiedzieć czy mam sie bać? jak to się przeprowadza (w
> narkozie? , na siedząco czy leżę i oddycham.) Czy to boli?
> [...]
Nie bój się, gastroskopia jest gorsza.
Leży się i oddycha, a lekarz wprowadza bronchoskop do twoich dróg
oddechowych i ogląda. Znieczula się błonę śluzową żebyś nie kaszlał.

3. Data: 2003-01-22 19:58:22

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

krasnal w wiadomości <b0mpq2$eem$1@news.tpi.pl> napisał/a:
> Może mi ktos powiedzieć czy mam sie bać? jak to się przeprowadza (w
> narkozie? , na siedząco czy leżę i oddycham.) Czy to boli?
> Zyczę zdrowia!
> Czekam na odpowiedz, to już jutro

Po pierwsze: bez paniki. :-)
Po drugie: bronchoskopia sztywna, czy bronchofiberoskopia?
Po trzecie: (zakładając, że bronchofiberoskopia): lekarz znieczula ci
krtań i dopiero wtedy zakłada aparat (albo przez nos albo przez usta -
ja osobiście uważam, że wejście przez nos, o ile jest możliwe, jest
bardziej wygodne dla pacjenta). Pe wejściu do tchawicy, lekarz znieczula
z reguły dodatkowo obydwa oskrzela główne.
Przejście przez krtań jest najbardziej nieprzyjemnym momentem (ale nie
jest to takie straszne).
Podczas tego badania podstawą jest nie denerwować się, oddychać
spokojnie (płytko i regularnie), połykać lub odpluwać gromadzącą się
wydzielinę (nie pluć na lekarza ;-))
Jeśli jesteś osobą mało odporną na takie stresy możesz poprosić lekarza
o mała premedykację ( np. Dormicum - 2,5 mg dożylnie) - w niektórych
ośrodkach takie działanie jest rutynowe.

Pamiętaj, spokojnie i bez nerwów, a pójdzie szybko :-)
Jeśli masz mieć sztywną bronchoskopię to daj znać na priv - napiszę o co
w tym chodzi :-)

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

4. Data: 2003-01-22 20:39:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Może mi ktos powiedzieć czy mam sie bać? jak to się przeprowadza (w
> narkozie? , na siedząco czy leżę i oddycham.) Czy to boli?
> Zyczę zdrowia!
> Czekam na odpowiedz, to już jutro

Yellow Peril już Ci opisał zabieg.
Ze swej strony dodam, żebyś koniecznie zabrał ze sobą kogoś, kto Cię po
badaniu odeskortuje do domu...
Możesz się czuć średnio, więc siadanie za kierownicą nie jest dobrym
pomysłem... Znieczulenie skutecznie uniemożliwia Ci mówienie jeszcze przez
dobrą godzinę po badaniu, więc nie wezwiesz taksówki, i nie powiesz, gdzie
Cię zawieźć... W komunikacji miejskiej tym bardziej dobrze by było, żebyś
miał towarzystwo...
--
Joanna, już po 2 bronchoskopiach...
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2003-01-22 20:50:43

Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam to badanie w znieczuleniu. Podano mi tabletkę na niepamięć i
dożylnie kroplówkę z "usypiaczem". Na czas zasypiania dano mi maskę z
tlenem, potem zresztą też. Było super bo nic nie bolało i nic nie pamiętam.
Potem parę godzin musialam zostac pod nadzorem medycznym i do domu.

6. Data: 2003-01-22 22:05:32

Od: "krasnal" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za słowa otuchy
Ide jutro a tak mi sie nie chce......
Pozdrawiam , życze zdrowia

--
Krasnal
--------

7. Data: 2003-01-23 09:15:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Jan 2003, Yellow Peril wrote:

> Po drugie: bronchoskopia sztywna, czy bronchofiberoskopia?

sztywnej bronchoskopii wg obecnych standardow nie wykonuje
sie juz ze wskazan diagnostycznych - jedynie w szczegolnych
przypadkach lub w sytuacji koniecznosci wyciagniecia ciala
obecego (chociaz probuje sie i to robic takze gietkim)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2003-01-23 09:17:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Jan 2003, Joanna Duszczyńska wrote:

> pomysłem... Znieczulenie skutecznie uniemożliwia Ci mówienie jeszcze przez
> dobrą godzinę po badaniu, więc nie wezwiesz taksówki, i nie powiesz, gdzie
> Cię zawieźć...

nie, mowic mozna, bez przesady ale samochodu nie powinno sie prowadzic
oraz jesc i pic przez trzu godziny z uwagi na ryzyko
za zachlysniecia

P.

9. Data: 2003-01-23 09:22:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> nie, mowic mozna, bez przesady ale samochodu nie powinno sie prowadzic
> oraz jesc i pic przez trzu godziny z uwagi na ryzyko
> za zachlysniecia

Mówić, z tym kluchem w gardle? I owszem "powiedziałam" po badaniu dziękuję i
do widzenia... ale mam wątpliwości, czy byłam dobrze zrozumiana, chociaż
kontekst się narzucał... ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

10. Data: 2003-01-23 09:56:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...

> ja rozumiem pacjentow po badaniu :-)

Ale taksówkarze nie mają takiego doświadczenia... szczególnie Ci, co nie
jeżdżą w nocy... ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl