bukszpan?

1. Data: 2000-11-06 17:59:53

Temat: bukszpan?
Od: "bari" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Czy mozna rozmnozyc bukszpan poprzez sadzenie ucietych galazek?
pozdrawiam
bari

2. Data: 2000-11-07 09:19:20

Temat: Re: bukszpan?
Od: "BogdanG" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie, wiosną (Święta Wielkanocne) jak i w lecie. Ucinasz wkładasz do
ziemi i jest nowa roślinka.
Oczywiście część z nich może paść no ale to "ryzyko zawodowe". Możesz z
ukorzeniaczem albo bez (ja tak robię, część z ukorzeniaczem a część bez i
wkładam te sadzonki do małych doniczek, w różnych miejscach na działce aby w
przypadku powodzenia można było przesadzić z bryłą korzeniową). Po roku
przesadzam na miejsce stałe lub do większej doniczki.
Użytkownik bari <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8u6rdi$rib$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2000-11-08 10:40:45

Od: Adam Gornik <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bari wrote:

> witam
> Czy mozna rozmnozyc bukszpan poprzez sadzenie ucietych galazek?
> pozdrawiam
> bari
Najlepiej korzenia sie stosunkowo grube, nawet do grbosci olowka
sadzonki. Takie mozesz wsadzic na dworze, do ziemi, pod koniec sierpnia,
lub wczesna wiosna (byle w cieniu), i raczej sie ukorzenia. W tunelu,
lub inspekcie mozesz ukorzeniac nawet 3-4 wezlowe malenstwa. Da ci to
duzo wiecej sadzonek, ale niestety malutkich...

4. Data: 2000-11-09 18:49:38

Temat: bukszpan - jeszcze pytania
Od: "bari" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Jak szybko rosnie bukszpan i jaka wysokosc osiaga?
Chce nim obsadzic dzialke do okola (jakies 230 m dlugosci). Ale nie wiem czy
to sie nadaje na zywoplot, czy nie bedzie za niskie. Osobiscie widzialem
tylko male roslinki bukszpanu i strasznie mi sie spodobaly. No i sa
zimozielone.
pozdrawiam
bari

5. Data: 2000-11-11 06:02:54

Temat: Re: bukszpan - jeszcze pytania
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bari" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
czy
> to sie nadaje na zywoplot, czy nie bedzie za niskie.

Sądzę, że ta roślina nie jest najlepsza do obsadzenia działki czyli na
żywopłot użytkowy.
Rośnie to bardzo powoli więc najlepiej wygląda w żywopłotach "obwódkowych",
bardzo niskich.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2000-11-13 11:55:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to sie nadaje na zywoplot, czy nie bedzie za niskie. Osobiscie widzialem
> tylko male roslinki bukszpanu i strasznie mi sie spodobaly. No i sa

Do tego, co napisał Krzysztof dodam, że nie w każdej części kraju bukszpan
dobrze wytrzymuje zimę, potrafi trochę przeschnąć - jako roślina zimozielona
wymaga sporej wilgoci. Na pisaki ewentualnie z iglaków jałowce, ale potrafią
kraść:(. Może klon polny do przycinania - widziałam w "Ogrodach bez granic"
formę purpurową jako żywopłot i wyglądało cudownie. A inne żywopłoty - stara
dyskusja na stronie grupy http://ogrody.agrosan.pl/witaj.html

Pozdrawiam, Basia.

Gdzie o tej porze roku kupie nasiona salaty...
Cebulowe
Bezczelne załozenie
topinambur
zolte maliny