cafetiera

1. Data: 2004-08-28 07:43:53

Temat: cafetiera
Od: "WWWtesty" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak robi się kawę w tym expresie (cafetiera).
Widziałem w sklepie za 30 zł.
Podobno kawa ma rewelacyjny smak
ale nie wiem jak się to obsługuje!

ZS

1. Data: 2004-08-29 12:12:56

Temat: Re: cafetiera
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

http://www-users.mat.uni.torun.pl/~pasta/kafetier.ht

http://www.tchibo.pl/encyklopedia_4_328.html

1. Data: 2004-08-29 12:21:13

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grrrr...sygnatura zaszalala ;) Trzeba ja przeglodzic :)

Atena

1. Data: 2004-08-31 12:20:05

Temat: Re: cafeteria
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Morrigan" pyta:

Upowaznilam sie do odpowiedzi, bo pijam kawe tak robiona i mialam wyzej
wymienione osprzetowanie. I mi sie az tak bardzo nie przydawalo.

Kafeteria to po prostu zwykly szklany dzbanek (owszem wyglada
efektownie), do ktorego wrzuca sie mielona kawe (najlepiej prosto z
mlynka) i zalewa ja wrzatkiem. Rozni sie tym od zwyklej szklanki, ze po
pierwsze jest wieksza ;-), a po drugie ma w przykrywce otwor na
tloczek, ktory zakonczony jest gestym sitkiem. Po sparzeniu kawy, gdy
fusy zaczna opadac (co widac golym okiem przez szklany bok dzbanka),
tloczek sie spuszcza, a sitko dopycha fusy do dna dzbanka (stad nie
nazywalabym tego ekspresem ani zadna tam maszyna, taki tam po prostu
dzbanek z tloczkiem, najzwyklejszy wihajster). Rozlewa sie do
kubkow/filizanek kawe po turecku (tzw. nauczycielska), ale bez
slawetnej plujki, czyli fusow. I tu dodam, ze to wbrew zasadom ;-), bo
kawa po turecku, to - wg slownika - <<kawa naturalna parzona z cukrem i
nie cedzona>>. Na tym polega cala ta rewelacja.

W GB, gdzie jest toto bardzo popularne, kafeterija (tak toto sie tu
wymawia ;-)) - wyglada tak:

http://www.heals.co.uk/cgi-bin/Heals.storefront/EN/p
roduct/390807

lub tak:

http://www.heals.co.uk/cgi-bin/Heals.storefront/EN/p
roduct/688849

Kafeteria zalety ma dwie: mozna w niej zapatrzyc wiecej niz jedna
filizanke kawy i pozbyc sie fusow. Ale trzeba te kawe szybko do
filizanek rozlac, bo stygnie. A nawet jak sie juz uda caly dzbanek w
cieple utrzymac, to przeciez fusy "przyparte do ziemi" nadal sie beda
parzyc i moczyc i na smak i sile kawy wplywac.

Wielkim znawcom i smakoszem kawy nie jestem. Nabardziej lubie mocna z
ekspresu lub wg braci kapucynow lub prawdziwa kawe latte. Lub mrozona z
lodami. Dla tych, co lubia swoisty smak kawy po turecku, ale pluc z
roznych wzgledow nie lubia, kafeteria jest rzeczywiscie rozsadnym, acz
pracochlonnym (uwaga: zmywanie ;-)) rozwiazaniem.

Pozdrawiam serdecznie,
eM

1. Data: 2004-08-31 18:55:46

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-31 14:20, Użytkownik eM napisał:

Duże ciach.

Nabardziej lubie mocna z
> ekspresu lub wg braci kapucynow lub prawdziwa kawe latte.

Wg braci kapucynów?

--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

1. Data: 2004-09-02 08:48:45

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"(Na)Lesnik" pyta o kawe:

> Wg braci kapucynów?

:-))). No - cappuccino. Podobno nazwa pochodzi od brazowego koloru
habitow braci kapucynow: brunatny habit ze spiczastym dlugim kapturem,
przepasani białym sznurem z trzema węzłami, w sandalach... z
niestrzyzonymi bialymi brodami. Jak to sie tu mowi - mniam ;-)

Pozdrawiam serdecznie,
eM, w nastroju do ascezy

PS. Czyli masz racje, zadne tam "wedlug", chociaz nie zdziwilabym sie
gdyby cos dobrego do picia wymyslili, w ramach pokuty lub ulepszania
doczesnego zycia ;-).

1. Data: 2004-09-02 08:49:03

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Aug 2004 20:55:46 +0200, Waćpanna lub Waćpan *(Na)Lesnik*, w
wiadomości news:<news:ch55et$j5b$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Nabardziej lubie mocna z
>
> Wg braci kapucynów?

cappuccino? ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-09-03 12:08:43

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-09-02 10:49, Użytkownik Ti`Ana napisał:

> cappuccino? ;)

Ależ mnie przymuliło, że na to nie wpadłem:)

1. Data: 2004-09-03 12:10:46

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-09-02 10:48, Użytkownik eM napisał:

> PS. Czyli masz racje, zadne tam "wedlug", chociaz nie zdziwilabym sie
> gdyby cos dobrego do picia wymyslili, w ramach pokuty lub ulepszania
> doczesnego zycia ;-).

W ramach nawiązania do powyższego - czy w Polsce któryś z zakonów
sprzedaje robione przez siebie alkohole? W Belgii są
zakonnicy-browarnicy:))) To jest dopiero pychotka:)

1. Data: 2004-09-03 12:31:59

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Sep 2004 14:10:46 +0200, Waćpanna lub Waćpan *(Na)Lesnik*, w
wiadomości news:<news:ch9nua$bt1$2@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> W ramach nawiązania do powyższego - czy w Polsce któryś z zakonów
> sprzedaje robione przez siebie alkohole? W Belgii są
> zakonnicy-browarnicy:))) To jest dopiero pychotka:)

No mamy piwo Frater, warzone ponoć wg cysterskiej receptury i gdzieś w
okolicach klasztoru... A co do tego, co zawdzięczamy zakonnikom to był o tym
artykuł ostatnio w którymś z tygodników, ale niestety chyba już wyrzuciłam.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,
choć gdyby mogła - jadłaby dżem."

Czosnek marynowany
maryntatki
polewa do ciasta z serkiem homo- szukam
co z winogron?
(tort) pytanie o krem - dosc wazne i pilne